Hírek
Lapkereső
Pakliszerkesztő
Info
Gyakori kérdések
HKK klubok
HKK kezdőknek
HKK Kódex
HKK szintlépés
HKK-t forgalmazó boltok
Kérdezz-felelek
Megjelent kiegészítők
Mi is az a HKK?
Őslich szabályok
Sorsoló program
Statisztikák
Teljes szabálykönyv
Tiltott és módosított lapok
Új Nemzedék lapok
Megmérettetések
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
HKK Bírók
Kiemelt vidéki versenyek
Legendák Viadala
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Nemzeti bajnokság
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Versenykiírások
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
HKK versenyadmin
Közösség
Fórumok
HKK találkozó
Legendás cél: országjáró
Legendás cél: sorbemutató
Legendás cél: 1000 lap
Megosztások
Paklileírások
Szavazások
Toplisták
Egyéb
AK Archívum
Blog
Írások, novellák
Letöltés
TF és ŐV könyvek
Védnöki Program
Videók
Zsákbamacska beváltás
Webbolt
Termék
DB
Ár
Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Bejelentkezve:
Beállítások
BDV Profil
Eddigi vásárlásaim
Eddigi ajándékaim
HKK eredmények
Kilépés
- Minden témában-
Hatalom Kártyái
Túlélők Földje
Webbolt
Keresés
Argum City: Az alkalmazottakról részletesebben
Argum City: Az alkalmazottakról részletesebben
Az
Argum City
alkalmazottainak menedzselése, és a hozzájuk tartozó harcrendszer fontos része a játéknak, ezt szeretném a mai cikkben részletesebben bemutatni.
Toborzás
Az alkalmazottakat a vendégházban található toborzás menüpontban veheted fel. Egyszerre mindig 4 lehetőséget kapsz, és bizonyos időközönként frissítheted a listát. A toborzáskor az alkalmazottakról 3 fontos információt látsz, amelyek alapján dönthetsz a felvételről: milyen a hűségszintje, milyen harci szakértelme van, és milyen egyéb szakértelme. A harci szakértelem lehet gyógyítás, sebzés, vagy a többiek segítése, az egyéb szakértelem pedig hozzáadódik a te szakértelmedhez. A választást itt egyébként nem kell túlstresszelni, a szakértelmek később megváltoztathatók, a hűségszint pedig növelhető.
Felszerelés
A felszereléseket a robotokhoz hasonló módon lehet kikutatni és megvásárolni. A kikutatható tárgyak szintjét a vendégház szintje határozza meg, ezért azt érdemes fejleszteni, ahogy szintet lépsz.
A legfontosabb felszerelési tárgy természetesen a fegyver, enélkül nem is indulhat harcba az alkalmazott. A fegyverek egy része energiasebzést okoz (pl. elektromos és lézerfegyverek, lángszóró) másik részük kinetikus sebzést (géppuska, golyószóró, miniágyú). Bizonyos ellenfeleknek energiasebzés, másoknak kinetikus sebzés ellen lehet nagyobb a védelmük, te döntöd el, hogy egyes alkalmazottakat az egyikre specializálsz, a másikat a másikra, vagy mindenki ért vegyesen mindenhez.
Persze emellett van számos más felszerelés slot is, páncél, sisak (ezek vizuálisan is megjelennek az alkalmazottakon), öv, kesztyű, csukló, csizma, egyéb. A tárgyak az alkalmazottak tulajdonságait növelik (ld. alább).
Lehetőség van a felszerelések fejlesztésére is. Egyrészt, tudod magát a felszerelést tuningolni, ehhez spéci argumötvözeteket (metánium, platinum, karemium, titánium) kell használni. Ezeket elsősorban az aréna csatákért kapod. Másrészt, tudsz chipeket is a felszerelésekbe rakni. A chipekhez szükséges érceket a bányában szerzed, és ott is tudsz chipet gyártani belőlük (erről részletesebben majd a következő blogban írok).
Ezzel kapcsolatban egyetlen megkötés van csak. Mivel több alkalmazottad van, ugyanabból a felszerelésből akár több darabot is vehetsz. Azért, hogy az inventory ne váljon átláthatatlanul túlburjánzóvá, ezért ugyanannak a tárgynak ugyanolyan fejlesztést és chipet kell adni. Tehát ha van 3 db golyószóród, és szeretnéd tuningolni, akkor a 3-at egyszerre tuningolod, ha chiped raksz bele, akkor ehhez 3 egyforma chip szükséges.
A csapat
Egy játékosnak 3-nál több alkalmazottja is lehet, és mindegyiknek az egyéb szakértelme automatikusan kifejti a hatását, adja a bónuszt, harcolni viszont mindig egyszerre 3-at vihetsz magaddal, ehhez megadhatsz egy csapatot. A szövetségi háborúban lehet egy második és egy harmadik 3 fős csapatod is. A pihenő alkalmazottakat érdemes a szökőkútnál gyakoroltatni, ekkor ők folyamatosan kapják a tapasztalati pontot.
A játék indulása után majd nyilván lesz igény rá, hogy csapatokat el lehessen menteni és gyorsan cserélni, de az induláskor úgy láttuk, erre még nincs szükség, ezért csak később lesz implementálva.
Hűség
Az alkalmazottak hűsége fontos jellemző, ez határozza meg, mennyi tulajdonságpontot kapnak szintlépéskor. A növeléséhez hűségpontokat kell használni, ezek elsődleges forrása a kalandok végi jutalom. A hűségre színkódokat használunk, így az alkalmazott nevére pillantva rögtön látod, mennyire hűséges az illető. Ugyanezek a színkódok egyébként a kedvencek hűségénél is. A toborzásnál, ha szerencséd van, kaphatsz magasabb hűségszintű alkalmazottat is, illetve az aukciós házban lehet venni bronz, ezüst és arany toborzó tókent, aminek felhasználásakor garantáltan megjelenik egy adott hűségű alkalmazott.
Alkalmazottak tulajdonságai
Az alkalmazottak minden szintlépéskor tulajdonságpontokat kapnak, amelyeket elosztásáról szabadon dönthetünk. A kapott tulajdonságpontok száma a hűségtől függ. Ha egy alkalmazott hűségszintje megnő, akkor a korábbi szintekre visszamenőleg is megkapja a tulajdonságpontokat. A tulajdonságok értékét a ráköltött pontok mellett a felszerelések is növelik.
-
E-támadás:
ha az alkalmazottad bekészített fegyverének energiasebzése van, akkor ettől a tulajdonságtól függ, hogy mennyit fog sebezni.
-
E-védekezés:
ha az ellenfél energiatámadást használ, akkor az a sebzés csökken az e-védekezéstől függő mértékben.
-
K-támadás:
ha az alkalmazottad bekészített fegyverének kinetikus sebzése van, akkor ettől a tulajdonságtól függ, hogy mennyit fog sebezni.
-
K-védekezés:
ha az ellenfél kinetikus támadást használ, akkor az a sebzés csökken az e-védekezéstől függő mértékben.
-
Kritikus:
a kritikus találat esélye attól függ, mennyivel magasabb a kritikusunk, mint az ellenfélé (de akkor is lesz egy minimális esély, ha a mienk kisebb, mint az övé). A kritikus sebzés a normál sebzéshez képest +50-80% sebzést jelent.
-
Életerő:
az életerő tulajdonságot növelve, alkalmazottunk életpontját tudjuk növelni. A legtöbb csatában az alkamazottak max életpontról indulnak, még akkor is, ha egy korábbi csatában elájultak. Kivételt jelentenek azok a kalandok, ahol több csata van egymás után, és a történet logikája szerint nincs közben lehetőség pihenésre, gyógyulásra.
-
Átütés:
csökkenti az esélyét, hogy az ellenfél sikeresen blokkolja a támadást.
-
Blokkolás:
a kritikushoz hasonlóan, van esély rá, hogy a karakterünk sikeresen blokkoljon. A blokkolás nem védi ki teljesen a sebzést, de ha az kritikus lenne, akkor nem lesz kritikus, egyéb esetben pedig csökken a sebzés 25%-kal.
-
Kábítás:
esélyt kapsz rá, hogy a megsebzett ellenfél 1 körre elkábul, harcképtelen legyen. Ha egyszerre több ellenfélre támadsz, az esély csökken.
-
Káb. ellenállás:
csökkenti az esélyt, hogy elkábulj.
Szakértelmek
A dolgok jelenlegi állása szerint az alkalmazottadnak lehet 1 harci, és 1 egyéb szakértelme, de van rá esély, hogy a harci szakértelmek számát 2-re bővítjük. Az induló szakértelmeket a program egy terjedelmes listából választja ki véletlenszerűen. Nyilván a toborzásnál érdemes odafigyelni erre, de később lesz lehetőség arra, hogy egy alkalmazott a szakértelmét másra cserélje. A szakértelmek magasabb szinten továbbfejleszthetők, ehhez a dexling nevű erőforrás szükséges, amit az arénában lehet szerezni.
Az egyéb szakértelmek egyszerűen bónuszt adnak egy aktív szakértelmedre. Pl. ha aktív a termelékenységed, és van termelékenység szakértelemmel bíró alkalmazottad, akkor az hozzáadódik a tiedhez. Több azonos közül csak a legmagasabb számít.
A harci szakértelem egyszerűen plusz egy képesség, amit az az alkalmazott a harcban használhat.
Kedvenc hozzárendelése
Minden egyes alkalmazottunkhoz hozzárendelhetünk egy-egy kedvencet is. Magasabb szinten a kedvenceinknek lesznek harci statjai is, ezek hozzáadódnak az adott alkalmazottéhoz. Itt fontos, hogy a kedvencünk boldog legyen, a boldogtalan kedvenc stat bónuszai ugyanis jelentősen lecsökkennek, akár 0-ra is.
A harc menete
A harc körökre osztott, kiválasztod, hogy melyik alkalmazottad az 5 lehetséges képesség közül melyiket használja, majd végrehajtódik a támadás, ezután jön az ellenfél. Az 5 harci szakértelem közül 2 attól függ, milyen fegyvert használ, 1 az alkalmazott harci szakértelme, és 2 pedig mindenkinek ugyanaz (de ezt lehet, hogy változtatni fogjuk, 2 képességet kap az alkalmazott, és csak 1 default ikon lesz).
A képességek az ilyen játékokban megszokott dolgokat csinálnak, sebeznek, gyógyítanak, kábítanak, növelik a tulajdonságainkat, csökkentik az ellenfélét stb. Van, amelyik 1 ellenfélre hat, van, amelyik többre. A célpontválasztás alapvetően véletlenszerűen történik, ennek 2 oka volt. Egyrészt, a csatát olyan pörgősre akartuk venni, amennyire csak lehetséges, hosszú távon a rengeteg extra kattintás monotonná tette volna az egészet. Másrészt, a túl tudatos választásnak megvan az a veszélye, hogy aki kezd, rögtön kilövi az ellenfél leggyengébb tagját ill. a gyógyítót. Ezt még egy másik játékosnak talán elnéznénk, de az MI-nek semmiképp sem :)
A cél az volt, hogy egy hozzánk hasonló erősségű ellenféllel a csata 3-5 körös legyen átlagosan, hogy ne is 1 körös „dps race” legyen a csata, de ne is fulladjon az unalomba. Persze rengeteg dolog módosítja a harc paramétereit, ezért persze azért ezt nehéz ilyen pontosan belőni.
Mivel a képességeknek nincs mana vagy egyéb költsége, ezért kaptak egy „cooldown”-t, hogy legyen hely még több taktikázásra, ne csak ugyanaz a képességet használd.
Lesz néhány kényelmi funkció is, előző csata cselekvéseinek ismétlése, és automata harc.
Ennyi fért a mai blogbejegyzésbe, fogok írni majd még egy külön bejegyzést az ellenfelekről is, de ha elkészül a chipelős panel designja jövő szerdára, akkor azt szeretném először bemutatni.
Tihor Miklós
Kövess minket a Facebook-on!
(Eddig 6705x nézték meg.)
Létrehozás:
2019. március 5.
Utolsó frissítés:
2019. március 6.
Az oldal korábbi verziójának megtekintése