Hírek
Lapkereső
Pakliszerkesztő
Info
Gyakori kérdések
HKK klubok
HKK kezdőknek
HKK Kódex
HKK szintlépés
HKK-t forgalmazó boltok
Kérdezz-felelek
Megjelent kiegészítők
Mi is az a HKK?
Őslich szabályok
Sorsoló program
Statisztikák
Teljes szabálykönyv
Tiltott és módosított lapok
Új Nemzedék lapok
Megmérettetések
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
HKK Bírók
Kiemelt vidéki versenyek
Legendák Viadala
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Nemzeti bajnokság
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Versenykiírások
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
HKK versenyadmin
Közösség
Fórumok
HKK találkozó
Legendás cél: országjáró
Legendás cél: sorbemutató
Legendás cél: 1000 lap
Megosztások
Paklileírások
Szavazások
Toplisták
Egyéb
AK Archívum
Blog
Írások, novellák
Letöltés
TF és ŐV könyvek
Védnöki Program
Videók
Zsákbamacska beváltás
Webbolt
Termék
DB
Ár
Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Bejelentkezve:
Beállítások
BDV Profil
Eddigi vásárlásaim
Eddigi ajándékaim
HKK eredmények
Kilépés
- Minden témában-
Hatalom Kártyái
Túlélők Földje
Webbolt
Keresés
Argum City: Az időbeosztás
Argum City: Az időbeosztás
Az
Argum City
időbeosztása a játék elsőként kitalált jellemzői közé tartozik, ott volt a sok-sok éve írt legelső doksi első oldaldain, és a megvalósítás nem változott sokat az eredeti ötlethez képest.
A dolog lényege, hogy meghatározhatjuk, a karakterünk mivel tölti a napját, és attól függően, hogy milyen tevékenységeket végez, történnek vele különböző dolgok. A 24 óra 2 órás szakaszokra van bontja. Minden egyes 2 órás szakaszra megadhatjuk, a karakterünk mit csinál akkor. Tehát nem kell 24 órát át a gép előtt ülni, egyszer beállítjuk, mikor mit csinálunk, és azzal készen is vagyunk. A játéknak ez a része tényleg csak néhány kattintást igényel, de persze nem mindegy, hogy mit állítunk be, érdemes azért átgondolni a dolgot. Az előző nap beállított időbeosztásért járó jutalmakat, fejlődést, stat módosulásokat mindig másnap, az első belépéskor kapjuk meg. Miután átvettük a hűségbónuszt és a napi jutalmakat, áttekinthetjük, mit is kaptunk, ezután beállíthatunk új időbeosztást, sőt, ha akarjuk, változatlanul hagyhatjuk (véglegesítés ekkor is szükséges), és akkor ugyanaz marad a napi rutinunk a mai napra.
A 24 órát három 8 órás szakaszra bontottunk: pihenés, szabadidő és munka. Mindegyik szakaszhoz más-más tevékenységeket rendelhetünk. A pihenés szakaszban mindenképpen választanunk kell egyet a 4 óra, a 6 óra és a 8 óra alvás közül. A 8 óra alvás mellé értelemszerűen nem fér más, viszont ez +3 egészséggel jár, tökéletesen kipihenjük magunkat. A kevesebb alvásnak ára van: a 6 órásnál 5-tel, a 4 órásnál 20-szal csökken az egészségünk. (100-as egészség a maximum fitt, 80 alatt van esély, hogy megbetegszünk, minél alacsonyabb, annál több.) A kevesebb alvással „nyert” 2-4 órát extra tevékenységekkel tölthetjük, pl. olvasás (szakértelempontokat ad), éjszakai buli (hírnevet és boldogságot növel), de akár dolgozhatunk is éjszaka (+erőforrások), pókerezhetünk (+szerencse, kredit), vagy meditálhatunk (mélyalvás szakértelem fejlesztése). A 4 órás alvást nyilván nem lehet hosszútávon fenntartani, de a 6 óra egészségvesztését lehet kompenzálni más, egészséget növelő tevékenységekkel.
Nagyon sok olyan tevékenységünk van, amelyekkel egy adott szakértelmet fejleszthetünk. Arról korábban már írtam, hogy szintenként mindig 3 szakértelmet kapunk, és ezek közül egyet tudunk mindig aktívvá tenni. Az időbeosztásban ezt az aktívnak kiválasztott szakértelmet fejleszthetjük. Pl. a bányalátogatás az aktív bánya szakértelmünket, a katonai kiképzés a sebző alkalmazott szakértelmek közül az aktívat, az autóversenyzés az aktív autós szakértelmünket stb. A szakértelmeket emellett szakértelempontokból tudjuk fejleszteni, ami annál drágább, minél magasabb a szakértelem. Az időbeosztásból történő szakértelemfejlesztés óriási előnye ezzel szemben, hogy a szakértelem szintjétől független a fejlődés, tehát az 1. meg az 50. szintű szakértelmen is hasonló százalékot fejleszt, ezért különösen hatékony. Vannak szakértelmek, amelyeket munkaidőben (pl. bányalátogatás), másokat szabadidőben (autóversenyzés) tudunk fejleszteni. Egy-egy szakértelemfejlesztés többször is kiválasztható, akár teljes munkaidőben látogathatjuk a bányát, és akkor négyszeres lesz a fejlődés.
A 8 órás munkaidő ciklusban a szakértelem fejlesztések mellett végezhetünk munkahelyi tornát (+boldogság és egészség), végezhetünk megfeszített munkát (+kredit, -egészség), lehet kávézni (+boldogság, energia), de fókuszálhatunk a kutatásra is. Szabadidős tevékenység lehet olvasás, sport, tv-nézés, masszázs, táncóra, ivás a haverokkal stb, mind ad valamilyen bónuszt, fejlődést, és van, amelyik valami mást pedig csökkent. A játék elején még nem áll rendelkezésedre az összes tevékenység, ahogy a karaktered szintet lép, egyre újabbak fognak megnyílni.
Amint látjátok, itt óriási kombinációs lehetőség van, nyilván a legjobb stratégia az, hogyha úgy válogatod össze a tevékenységeket, hogy az egészséged, boldogságod és szerencséd elfogadható szinten maradjon, és eközben azokat az erőforrásokat, fejlesztéseket kapd, amelyekre a legnagyobb szükséged van, és persze a lehető legtöbbet ezekből.
Ha a karakter boldogsága nagyon lecsökken, akkor negatív módosítót kap a szakértelmeire, ezért fontos a boldogságra odafigyelni. Szerencsére, ha nagyon lezuhan pl. hosszú inaktivitás miatt, akkor valamennyi zen elköltésével vissza tudod tornászni 60-as szintre. Ha az egészség 80 alá zuhan, van 80-egészség % esély, hogy megbetegszel. A betegség alatt az időbeosztásban használható tevékenységek erősen korlátozottak, pl. munkaidő alatt az egyetlen végezhető „tevékenység” a 8 órás betegség, ami -10 boldogságot ad, ezért érdemes mihamarabb kilábalni. Szerencsére, vannak speciális, ilyenkor használható tevékenységek (munkaidőben kórházi kezelés, szabadidőben gyógykezelés) aminek ugyan van költsége, de jelentősen növelik az egészséget. Illetve lehet antibiotikumot is vásárolni, ami azonnali gyógyulást eredményez, de ennek nagyon masszív költsége van.
Tihor Miklós
Kövess minket a Facebook-on!
(Eddig 6791x nézték meg.)
Létrehozás:
2019. február 20.
Utolsó frissítés:
2019. február 20.
Az oldal korábbi verziójának megtekintése