Jó jellemű lapok

Az elemzéshez a már jól ismert értékelési keretrendszert használjuk: a lapokat 1-től 10-ig pontozzuk, az alábbi kiegészített szempontok szerint:
10 pont – A kiegészítő szupersztárja.
9 pont – Nagyon erős versenylap.
8 pont – A saját paklijába kötelező darab, de más paklikban is felbukkanhat.
7 pont – Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható.
6 pont – Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet, koncepciójában kiegészítő jellegű lapként működhet.
5 pont – Nem túl erős lap, a saját paklijában is már csak erősen korlátozott formátumokon tudjuk elképzelni; valamint azok a lapokat is ide tartoznak, amiket csak bontott környezetben tudunk elképzelni, de ott prémium lapok lehetnek.
4 pont – Épített paklis környezetben gyenge, frissen bontott és válogatós versenyeken viszont az erősebbek közé tartozik.
3 pont – Bontott környezetben még használható, máshol már gyenge lap.

Raia
A Fény ragyogása (8) Egy kicsit vacilláltam, hogy 7 vagy 8 pontot kapjon, mert nem vagyok benne biztos, hogy van saját paklija. Végül azért kapta a magasabb pontszámot, mert simán elképzelhető, hogy ez a lap adja meg az apropót arra, hogy Edharati mellé harmadik színként a Raiát válasszuk.
A semlegesítés önmagában talán nem tenné különösebben érdekessé a lapot, de az, hogy saját körünkben potenciálisan kétszer is aktivizálhatjuk a lapjainkat, már önmagában elég ahhoz, hogy különféle kombinációkban gondolkodjunk.
A rotáció során ráadásul számos lap kapott pP képességet, így ez a kártya azokban a paklikban is szerephez juthat.
Összességében úgy gondolom, sok játékos fantáziáját meg fogja mozgatni.

A játék foglyai (7) Ha Edharati mellé harmadik színként valóban Raiát választjuk, akkor ez a lap is beférhet a kiegészítő pakliban - főként a gyorsan terülő hordák ellen.
A tesztelés során pedig meglepően idegesítőnek bizonyult, ugyanis elég körülményes megoldani – ha nem tudjuk ledermeszteni, akkor valahogyan le kell szednünk, viszont, ha a gyűjtőből nem tudjuk a Semmibe juttatni, akkor legalább egy kört még élni fog az ellenfelünk.
Saját használat esetén viszont egyszerűbb a helyzet – zanszilánk költségként feláldozva könnyebben megszabadulhatunk tőle, ami taktikai rugalmasságot ad.
Frissen bontott és válogatós formátumon is értékes lapnak fog számítani, már csak azért is, mert egyre kevesebb az olyan kártya, amely azonnal visszaadja magát. Ráadásul ezeken a formátumokon még nehezebb megoldani, így különösen kíváncsi leszek, hány döntetlen lesz majd ennek a lapnak köszönhetően.
Kedvelem az olyan lapokat, amelyek hűek a nevükhöz!

A verekedők szétválasztása (5) Frissen bontott és válogatós formátumon is erős lapnak számít, hiszen 1 VP-ért akár két lapot is megoldhatunk, ráadásul viszonylag könnyű összehozni a különböző színeket és típusokat. Minimális esélyét még annak is látom, hogy Tiltott Mágia formátumon a Tarrgeth is beveti, bár ez nagyban függ attól, hogyan érinti majd a rotáció, illetve a később frissülő tiltólista.

Akadémia (8) Szembetűnő, hogy angyal altípust kapott, ami részben azt a célt szolgálja, hogy dupla kötelékre építő nélkül is kijátszható legyen. Más paklikban viszont szüksége lesz egy építőre, ezért nem kaphatott eggyel magasabb pontszámot.
Az előző verziója még „rezisztencia” képességgel rendelkezett, de mivel ezt az ikont időközben kivezettük, helyette nem lehet forrás célpontja. A tesztelés során viszont így is túl erősnek bizonyult, ezért az §° helyett pP képességet kapott – ennek köszönhetően, ha használjuk, ellenfelünk könnyebben megoldhatja.
A képesség használata rögtön egy döntési helyzet elé állít minket: kérhetünk 2 VP-t, húzhatunk egy lapot, vagy visszavehetünk egyet a gyűjtőből. Mivel az angyaloknak nincs olcsóbbító követője, a játék elején a 2 VP erőforrás különösen értékes lehet, később viszont a másik két opció válhat csábítóbbá.
És aki még nem azon gondolkodik, mivel lehetne kombinálni ezt a lapot, annak javaslom, hogy olvassa el újra az elsőként bemutatott kártyát...

Cyron (5) Egyértelmű, hogy ez a lap elsősorban frissen bontott és válogatós formátumon fog felbukkanni – viszont ott meglehetősen gyakran.
A helyzettől függően viszonylag könnyen megoldható, hogy saját körünkben és az ellenfél körében is húzhassunk vele, és ha mindezek után is fent marad az asztalon, akkor szinte behozhatatlan lapelőnyt képes termelni számunkra.

Egységben az erő (5) Ezt a lapot viszont aligha fogjuk látni a frissen bontott és válogatós formátumokon, és épített környezetben sem valószínű, hogy gyakran szóhoz jutna. Legfeljebb olyan koncepciókba férhet be, ahol eleve magas az etnikum lapok száma, mert önmagában nem elég erős ahhoz, hogy önállóan ráépítsünk.
Hiszen legjobb esetben is csak lecseréljük ezt a lapot egy lényre a gyűjtőnkből, és visszakapjuk a varázspontunkat – az a hatása pedig, hogy nem lehet reagálni a következő lényünkre, nagyon szituációfüggő.
Ez egy olyan lap, ami Veszélyes faj formátumon érzi majd a legjobban magát.

Elveszett griffmadár (4) Frissen bontotton talán kevésbé, de válogatós formátumon annál gyakrabban találkozhatunk vele, hiszen szívesen kivesszük a kalandozóink mellé.
Ezen a formátumon különösen értékesnek tartom azokat a lapokat, amelyek kijátszáskor visszaadják magukat, hiszen így nagy az esélye, hogy még ha az ellenfelünk meg is oldja, laphátrányba kerül.
Márpedig ezt a lapot biztosan meg akarja majd oldani, mert a képessége igencsak bosszantó tud lenni.

Felesleges ígéret (7) Baki Dániel üzeni, hogy ebben a szekcióban ez a kedvenc lapja. Nem kérdeztem meg tőle, pontosan hová is szánta, így most nektek lesz a feladatotok, hogy helyet találjatok neki. A lap képessége kellően kreatív, bár a hatásának jelölése időnként okozhat némi bonyodalmat.
Egy próbát én is teszek a lap megfejtésére: Zarknod szabálylapok mellett ez a kártya nemcsak késlelteti a laphúzást, hanem gyakorlatilag el is veszi azt.
Hogy végül ezek a koncepciók használják-e, vagy inkább ellenük kerül be a kiegészítő paklikba, azt jövő ilyenkor már a gyakorlat fogja megmutatni.
[BD] Igen, sajnos a színesítő idézet nem fért rá a sok szöveg miatt, pedig a hangulatát emelte volna a lapnak. Mostanában elég sokat gyengélkedett a börtön és a bilincs is, a genes verzió JuFe tollából volt az egyetlen üde szín folt, esetleg a ködös börtön, de ez teljesen kikopik a 2026-os metából a rota következtében. Ezzel a lappal is segíteni szerettem volna a zarknodok hanyatlásának megállítását. A lap bilincs mellett elég egyértelmű, neked rossz, mivel nem húzol, én pedig visszahúzom magam. Lapelőny reakciódrágítva - ki ne szeretné. Viszont börtön mellett mutatja meg igazi erejét, ott a keresés a húzás fázis elvevés után aranyat ért minden egyes alkalommal. Ne felejtsük, ez ugyanolyan extra jó lap kiegészítőbe ellenük is, ha netalán túlzott erőre kapnának.

Gyémántököl (3) Az év elején erre a lapra építettem a kobudera paklimat, ugyanis akkor még nem volt maximalizálva, hogy mennyit sebezhet. Ezután azonban korlátozást kapott, így végül a gyengébb lapok közé került.

Hevítő (5) Ettől a kiegészítőtől kezdve, és a jövő év során is, a főnix etnikum és a tűz koncepció több új lapot fog kapni. Ugyanakkor nem a Hevítő lesz az, ami bármelyiket is a legerősebbek közé emelné.
Az a plusz 2 sebzés, amit a Hevítő ad minden tűz forrásnak, könnyen az ellenfél életpontjainak elfogyását okozhatja akár egy kör alatt is, de valószínűleg nélküle is be tudják majd fejezni a meccset.
Válogatós formátumon viszont koncepcionális lapként bátran kiszedhető.
[TM] A lap eredetileg +3 sebzést adott, és nemcsak tűz forrásokra, hanem tűz sebzésekre is, így túl erős volt. 2026-ban jönni fog egy bűbáj, ami mindössze 1 VP-ért jön, és 3x is tud sebezni egy körben, vele elég jó kombó lesz még ez a verzió is (mint ahogy a Tűzbogarakkal is).

Manó tekercsek (6) Nagyon nehéz értékelni egy olyan lapot, amelynek az elsődleges funkciója az, hogy eldobjuk egy másik lapnak. Egyelőre nem igazán találom a helyét, hiszen az óriásokhoz nem illik a színe.
Ha a manók valaha összeállnának egy működő koncepcióvá, akkor akár 8 pontos értékelést is kaphatna — így viszont most 6 pontra értékelem, bízva abban, hogy egyszer még beilleszthető lesz valamelyik pakliba.

Megrontott trikornis (5) Nagyon sokat gyengült az elődjéhez képest, elsősorban a költségét tekintve. Míg az előző verzió gyakori vendég volt a versenyasztalokon, addig a felújított változat leginkább frissen bontott és válogatós versenyeken tud majd érvényesülni. Bár potenciálisan két lapelőnyt is nyerhetünk vele, és egy nagyobb testet is kapunk hozzá, ezek a formátumok ma már ritkán adnak lehetőséget arra, hogy két célpontja is legyen.

Napút (10) Az illusztrációja elképesztően gyönyörű, különösen a teljesalakos változatban. Már csak emiatt is a kiegészítő egyik szupersztárjának gondolnám – de a képességei is bőven indokolják ezt a státuszt.
Egyrészt 1 VP-ért egy nem varázslat lapot is elcsíphetünk vele, ami a jelenlegi játékkörnyezetben már önmagában is jól hangzik, ráadásul az asztalról is tovább dolgozik a győzelmünkért.
A játék elején kicsit nehezebb lesz kihasználni a képességét, mivel szükségünk lesz egy olyan lényre, amit szívesen passzivizálunk. Ha viszont már van ilyen lényünk, és az ellenfél lényeit kezdjük el vele lövöldözni, akkor a lap könnyen önfenntartóvá válik. A Fény ragyogása pedig tökéletesen illik mellé, még hatékonyabbá téve a működését.
Azon ritka lapok egyike, amely akkor is az asztalon marad, ha védekezésként játszottuk ki – így talán még kevesebben mernek majd első körben megindulni.

Raia szent főnixe (8) A Hevítő után egy újabb főnix, és bizony, ez már egy erősebb csirke az udvarban!
Szükség esetén akár az ellenfél körébe is beleszólhatunk vele, de ha a sajátunkban játsszuk ki varázslatként, akkor rögvest feltámadhat, így egy kör alatt két lapot is megoldhat. Ha pedig az ellenfelünk nem tudja a Semmibe juttatni, akkor lassan, de biztosan átveszi az uralmat az asztal felett, esélyt sem hagyva a másik kiterülésére.
Egyetlen szépséghibája van: drágítható, de talán épp ez tartja meg a lap egyensúlyát, így ez nem feltétlenül baj.
Frissen bontott és válogatós formátumon is szívesen látjuk majd a kezünkben – és nemcsak a gyönyörű illusztrációja miatt.
[BD] Nagyon sokat játszottam ezt a lapot, és jelenleg is várom már az új metát, sima főnix, és két lapos hollós főnixben alap a használata.
Azonban második képessége miatt Tarrgethben is könnyedén 1 zszért beleszólást biztosít kézből kijátszáskor, ráadásul Semmibe, halálsikoly nélkül. És mi másra lehetne vágyni háló mellett, mint egy permanens fenyegetésre a gyűjtőből ezek után... Véleményem szerint jó barátok lesznek ők a Vízfőnixszel és a Tűztombolóval sok versenypakliban.


Sárkány matróna (8) Ez már bizony nem a „csirke” kategória. Egy figyelemreméltó példányt kapnak most a sárkányokat kedvelők, hiszen a lap önmagát is erősíti. Legfőbb ereje azonban nem a statjaiban, hanem a képességében rejlik: körönként egyszer megvédhetjük vele a lényeinket, vagy – ha épp nincs mitől tartani – idézhetünk egy Wyvernt is. Gyanítom, hogy ez utóbbira ritkán kerül majd sor, legfeljebb a gyógyfázisban, vagy ha az ellenfél kezében már nincs lap.Egyébként sem lesz könnyű megoldani, hiszen 1-es oltalma van, és ami talán a legbosszantóbb tulajdonsága, az a rajta lévő háló ikon. Ez remekül kombinálódik a képességeivel – hiszen mind az asztalról való reagálást, mind a tókentermelést szeretjük háló mellett művelni.Ha mindez nem lenne elég, akkor szükség esetén el is áramolhatjuk, hogy eggyel több varázspontunk legyen, és még a lapot is visszakapjuk a kör végén. Ha nem tévedek, korábban csak az Uralkodó volt képes erre.

Sarki fény (8) Sokakat talán meglephet, hogy ilyen magas pontszámot kapott, de Estelle mellé szinte kötelező darabnak tűnik. Sőt, volt olyan tesztelő, aki egy teljesen egyedi koncepciót is részint erre a lapra épített – bár ehhez nagyban hozzájárult egy másik lap is, amelyet csak az utolsó részben ismerhettek meg.
Azt is érdemes megjegyezni, hogy frissen bontott és válogatós formátumon szinte biztosan maximális hatásfokkal fog működni. A játék elején nagy jelentősége lesz annak a plusz 1 VP-nek, hiszen nemcsak lapelőnyt biztosít, hanem szűkíti a paklinkat is – ezzel növelve az esélyét annak, hogy a legjobb lapjainkat húzzuk be.

Szétnyílt sebek (4) Egy újabb lap, amely elsősorban a frissen bontott és válogatós környezetre készült.
Ugyan nem a legerősebb leszedés, hiszen életmentő hatásokkal megvédhetők a lények, és ha csak önmagát nézzük, mindössze 3 sebzést tud okozni. Viszont életkioltó ikont is kapott, és ha épp nincs mit leszednünk, akár el is húzhatjuk, némi gyógyulás mellett.
Előfordulhat olyan szituáció is, amikor a gyűjtőből szeretnénk megoldani egy zavaró lapot – legyen az feltámadással vagy jelenéssel rendelkező –, így a lap kellően sokoldalúnak bizonyul.
Bár egyelőre nem látom magam előtt, de korlátozott formátumon akár elképzelhető egy gyógyulásra épülő pakli, amelyben ez a lap lehet az egyik ölőlap.
Elenios
A bűbájosság rúnája (6) Ha mindössze 1 VP-be kerülne, akkor magasabb pontszámot is kaphatott volna, hiszen akkor nem csak a kiegészítő paklikban látnánk viszont. Sajnos legtöbbször 2 VP-ért tud megérkezni, és bár olcsóbbítja a bűbájainkat, a játék elején ez még túl költséges.
A kiegészítő pakliban viszont bérelt helye lesz, mert nemcsak drágítás ellen vethető be, hanem húzást tiltó szabálylapok mellé is jól illeszkedik – szeretem az ilyen multifunkcionális side lapokat.
Frissen bontott és válogatós formátumon is érdekes lehet, hiszen a visszavétel ott még nagyobb értéket képvisel, és az Újrahasznosítás képessége sem elhanyagolható.
Egy kis gyógyulás mellett ellenfelünk gyűjtőjéből ideiglenesen megoldhatunk vele zavaró lapokat, vagy visszakevertethetünk olyanokat, amelyeket nyugodtan visszahúzhat – én például kifejezetten szeretem a nekronos lapokat visszarakatni.
Ha pedig épp nincs szükségünk erre a funkcióra, a saját paklinkat is bővíthetjük azokkal a lapokkal, amelyeket szívesen visszahúznánk.

A hullámok úrnője (5) Sok tekintetben gyengébb, mint az előző lap: csak feltétellel, § képességként adja vissza a lapot, ami frissen bontott vagy válogatós versenyen számít a legnagyobb hátránynak. Az olcsóbbítása is csak körönként egyszer vethető be – bár legalább szélesebb spektrumban használható –, viszont mindezt lényként teszi, vagyis könnyebben megoldható (akár egy egyszerű Dobótőrrel is).
A kijátszáskori képességét érdemes alaposan elolvasni, mielőtt az ellenfél egyik lényét próbálnánk vele elaltatni, ugyanis csak magára rakhatja az álomjelzőket, így a saját követőjén kívül máshová nem fogjuk tudni használni. A saját koncepciója esetén is legfeljebb a kiegészítő pakliba fér be, ott is inkább csak Tiltott mágia formátumon.

Álomszövő (4) Frissen bontott és válogatós formátumokon jó lapnak fog számítani, épített környezetben viszont legfeljebb akkor tudom elképzelni a saját koncepciójának kiegészítő paklijában, ha az indulók fele Zarknod börtönét választaná.
Figyeltünk arra, hogy elegendő lapot tudjon keresni; még a jövő nyári kiegészítőbe is került olyan kártya, hogy draftolás során mindkét kiegészítőből lehessen válogatni. A §¨ képessége pedig ezeken a formátumokon szintén kifejezetten erős, hiszen szabadon – a játék későbbi szakaszában már csak „szellősebben” – tudjuk tartani az őrposztot.

Buborék (8) Az előző verziója még 1 ÉP-s büntetést adott a bűbájoknak, ezt a képességét azonban (sajnos) a tesztelés végére elveszítette. A költsége is nőtt, de a saját koncepciójában játszva ez kevésbé fog érződni. Magasabb pontszámot viszont emiatt nem kaphatott, mert így elképzelhető, hogy más versenypaklikba nem fér be alapból. Már csak azért sem, mert bár el tudja csípni a 2. körben kijátszott A múlt tükrét is, nem idézhető, ami a játék korai szakaszában bizony még számíthat.
A kiegészítő paklikban azonban várhatóan gyakran látott lap lesz, hiszen bőven érkeznek olyan varázslatok, amelyeket a játékosok drágítás mellett fognak használni.
[BD] Jelenleg az elf pakliban is helyet kapott, mivel az utolsó elf kislány csak a nyári kiegben érkezik, aki hasonló funkciót tud ellátni mint a buborék. Alapvetően szimpatikus kártya, sokkal barátságosabb, mint például egy Kobold.

Bűbájvarázs (6) Az Edharati, a bűbájmester kiegészítő paklijába szánt kártyalap, amely szintén multifunkcionális darab. Nemcsak a laphúzást letiltó szabálylapok ellen ad esélyt a győzelemre, hanem például Hálócsapda ellen is bátran berakható, hogy nagyobb mozgásterünk legyen a játék során.

Edharati rúnája (5) Magasabb pontszámot is kaphatna, hiszen mindössze egy varázspontért kiváló védelmet ad az egyik bűbájunknak, és a dermesztésjelzők ellen az összes többit is bevédi. A gyakorlatban már kevésbé bizonyult hasznosnak: ha egy bűbájunk már létrejött, és nem oldották meg azonnal, akkor ritkán volt szükség arra, hogy további védelmet kapjon. Sokkal inkább arra lenne igény, hogy a bűbájaink létrejöttét segítsük biztosítani.

Esti mese (8) Egy-két évvel ezelőtt bizonyára egészen máshogy nézett volna ki ez a lap, de ma már törekszünk arra, hogy bár több pakliban használható, de ne univerzális kártyalapok készüljenek. Erre jó példa az Esti mese is, amely a költsége miatt elsősorban a burástya és elf koncepciókat hivatott támogatni.
A költsége konfigurálható, ha szeretnénk, reakciódrágítással akár az ellenfél körében is kijátszhatjuk. Kifejezetten kedvelem az ilyen típusú lapokat, mert több gondolkodásra késztetnek; végig kell venni például, hogy– illetve azt is, hogy nekünk is drágábban kell kijátszanunk, és később talán szükségünk lenne arra az egy varázspontra.
Egyébként ez a kártyalap a saját koncepciójában 10 pontos, hiszen érdemes úgy olvasni, hogy létrejötte esetén gyakorlatilag ingyen ad két körvégi lapot. Ha esetleg újra visszatér az általam hőn kedvelt, lassú, fojtó kontroll – mint amilyen az Életenergia + Harangmester volt – akkor abba a környezetbe is bőven beférhet. Az asztaltakarító képessége ott kifejezetten jól tudna működni.
[BD] Abszolút egyetértek, saját paklijában 10 pontos mesekártya. Figyeljünk arra a használatkor, hogy elegendő 1 köteléket mutatni, ha van egy olcsóbbítás a követőről, és ugyanúgy kijöhet 1 VP-ért azonnaliként is. Mivel a háló jó barátja lesz az elfeknek, ez sokszor elő is fog fordulni, ha ellenfelet az körében már belehúztuk a hálóba.

Időstop (4) Frissen bontott és válogatós formátumon a jobb leszedések közé fog tartozni, mert ideiglenesen az ellenfelünk asztalának nagy részét meg tudja oldani, egy lapját pedig még a gyűjtőbe is küldi.
Ha halálsikolya volt, az nem számít; ha hajó altípusa volt, az sem számít; ha életjelző volt rajta, az egy kicsit számít — de legalább képességei nem lesznek.

Illúziócsapda (6) Elsősorban frissen bontott és válogatós formátumokra készült, és ezekben a környezetekben bizony a legerősebb lapok közé fog tartozni. Sőt, még az is elképzelhető, hogy speciális formátumokon is szerephez jut majd.
Ha a Tokozó rakhsallion még játszható lenne Új Nemzedéken, akkor eggyeI magasabb pontszámot is kaphatna.

Kaci, az álomtolvaj (9) Emlékeim szerint sok vita volt a lap kapcsán, és ennek eredményeképpen a költsége nem csökkenhet az alapköltsége alá.
Ugyan a saját követője játékonként csak kétszer olcsóbbít, de más lehetőségeket is vizsgálni kellett, például A hét törzs főnökét, amely bizony sok fejtörést okoz a laperősségek tervezésekor.
Összességében így is egy univerzális kártyalap született, amelyet például szívesen játszunk Zarknod börtöne és bilincse szabálylapok ellen és mellett is. A Jobb későn, mint soha pedig egyszerre fogja kedvelni és utálni.
A lap kiválóan mutatja be, hogy a KF ikon miért került elengedésre: így az oltalom és az életkioltó ikon mellett még a háló képességet is megkaphatta. Önmagában ez a három ikon már elég idegesítő rajta, de a választható pP képessége miatt szinte soha nem lesz olyan helyzet, hogy ne tudnánk előnyt kinyerni belőle.

Mangó, a csibész (9) Szerintem bármelyik kontroll pakli, amely Elenios színt játszik, ezt a lapot is be fogja rakni a paklijába. Minimális odafigyeléssel a kötelék is könnyen összehozható számára már a pakliépítés során.
[BD] A két altípus emeli ki ezt a lapot a többi közül, elf pakliba alap, hogy használod, hiszen ha lesznek jelzők, mindent fog, csak az oltalom figurázza meg. Na de mutánsba! Végre lesz egy tisztességes lap, amit jó szájízzel mutatok meg a Gondolatolvasásnak, Tron'darnak és a többi csibésznek. Azon kívül még egy évig velünk lesz a Kvarcgólem Káoszhullám kombináció is, oda is nagyon jól használható. Mindenki kedvenc Süllyedő hajója is szét tápolja ezt az egyetlen hím nemű elf harcost.

Pajkos csóva (3) Bár nagyon tetszik a lap — az elnevezése, a képessége és az illusztráció tökéletes harmóniában van, és jól visszaadják a hangulatát — maga a kártya sajnos nem lett igazán használható.
Frissen bontott formátumon még a játszható kategóriába tartozik: ingyen érkezik, kellően idegesítő a képessége, és ha van még egy lényünk mellette, akkor a következő előkészítő fázisban együtt megtermelnek nekünk egy varázspontot, majd akár szörnykomponensnek is feláldozhatjuk.
Válogatós formátumon azonban ez már nem biztos, hogy elég… ha nem lenne a hátránya, akkor körönként kétszer is használhatnánk, ha költségként fel tudtuk áldozni, ami jelentősen felértékelné az erejét.
Egy kicsit bizonytalan vagyok vele kapcsolatban, mert összességében látok benne potenciált – még az is lehet, hogy a bosszantó képessége és a konstans erőforrás, amit biztosít, végül meg fog érni egy lapot.
Majd írjátok meg, nektek hogyan működött a gyakorlatban!

Phalthagore (7) Lehetséges, hogy megérdemelne eggyeI magasabb pontszámot, mert elméletileg a Lassan járj! és a Jobb későn, mint soha szabálylapok mellé is játékba kerülhet – és ilyenkor akár le is írhatjuk, hogy ellenük is jó. A saját paklijában azonban nem feltétlenül kötelező darab, vagy legalábbis nem három példányban.
A gyakorlatban lassúnak bizonyult a működése, amin valamelyest javít, hogy az elf koncepció kifejezetten hálós környezetre lett hangolva, ráadásul az oltalma miatt ezt a lapot is nehezebb megoldani. Ennek ellenére kezdőkézre nem igazán szeretnénk egynél többet húzni belőle.Eredetileg az §Ü képességének is volt egy nekron költsége, de a tesztelés során olyan gyorsan elfogyott az elfek paklija, hogy ezt végül levettük róla.
[BD] Én belőle 3-at fogok játszani. Aktív félelmem volt, még a dupla oltalom nerf előtt, hogy mi van, ha kezdek, 1. körben kérek egy olcsóbbítást, a 2. körben kiteszek egyet 2 manáért, kapok 1 VP-t, húzok, visszakérem az olcsóbbítást, majd kiteszek még egyet, nem szeretem ezeket az inkorretségeket, akkor se, ha szívemhez közel áll a koncepció. Azonban a dupla oltalom nerf után megbékéltem, számomra ő a motorja az elf paklinak, én mindig szeretnék látni kezdő kézbe egyet, és ehhez az kell, hogy a maximális darabszámot pörgessem. Játszani fogok 5 Időlassítót és 3 Álommezőt, így reméljük nem okoz majd különösebb problémát, ha ne adj isten 2-t húzok az első 5 lapomba. UI: Kristálytiszta dallammal ne rakják a kezetekbe ezt a hölgyet, mert azonnal olyan érzés kap el, mikor ki kell tenned, majd ellenfél megnyomja az E-t a kövi cselekvésből, mintha egy úthenger menne át rajtatok.

Szőke herceg (4) Nem tudom elképzelni azt a speciális formátumot, ahol a sziréneknek épp a Szőke hercegre lenne szükségük, de frissen bontott és válogatós formátumon a jobb lapok közé fog tartozni. Kevés dolog esik olyan jól, mint úgy megoldani az ellenfél egyik lényét, hogy az nem a gyűjtőjébe, hanem a mi tartalékunkba kerül.
Ha esetleg valakiben felmerült volna - kétlem, de azért jobb tisztázni: nem, nem én vagyok az illusztráción.

Tűzmadár (7) Előző verziója nem futott be nagy karriert - vagy pont, hogy igen, nézőpont kérdése -, ugyanis elég hamar a tiltólistára került.
Ez a változat aligha fog hasonló sorsra jutni, mert jóval gyengébb lett: már nem kijátszásra keresi a lapot, hanem § képességként, és halálsikolya sincs, így a megakadályozása mellett a leszedése is egy lehetséges megoldás.
Ráadásul időközben a szabály is változott, így önmagát már nem tudja keresni. Cserébe viszont egy kósza Dobótőr már nem oldja meg.
A tesztelés utolsó fázisában nem kapta meg azt az engedményt, hogy max. 3-as lapot is kereshessen, így lesz egy olyan pakli, amelybe végül nem fog beleférni. Hogy pontosan mire gondolok, az majd a következő kiegészítő megjelenésekor fog kiderülni.
[BD] Aktívan lobbiztam, hogy főnixet is kereshessen, hogy a 2-es pakliban a Vízfőnixet (amin nincs tűz ikon) és a Kinetikus morfot is elő tudja rántani, sajnos ez nem történt meg. Azért bízom benne, hogy így is a versenyasztalokon fog figyelgetni, ha nem is akkora hatékonysággal.

Tűztomboló (9) A játék egyik legerősebb korszakának egyik legerősebb kártyalapja volt az elődje, és ehhez méltó lett a felújított változat is.
A legfontosabb változás, hogy semlegesítés esetén ez a verzió már nem kap izmot, viszont cserébe a játék későbbi szakaszában jóval használhatóbb: az elődjével ellentétben nem csupán 1/1-es lényként, hanem akár 5/5-ösként is kirakhatjuk.
Ez topdeck fázisban akár a meccs végét is jelentheti, ha épp olyan a szituáció - és a tesztelés során bizony nem egyszer előfordult.
Ugyanakkor azt is tapasztalni fogjátok majd, hogy amikor korábban szinte 0, de legfeljebb 1 varázspontért érkezett, a Tűztomboló is sokkal erősebbnek bizonyult. A mostani, drágább környezetben viszont ez a lap is gyakrabban fog beragadni.
[BD] Jó lap, de ahogy Roland is mondja, manapság az ennyire megemelkedett átlag IK miatt az X-es counterek se olyan fényben ragyognak, mint régen.
Rhatt
A lélek súlya (4) Frissen bontott és válogatós formátumon a játék kezdeti szakaszában még szomorkásan fogjuk nézni a magas költségét, főleg mert előtte még egy lényt is az asztalra kell tennünk, hogy maximálisan ki tudjuk használni.
Egy elhúzódó játékban viszont már nagyon örülni fogunk neki, hiszen potenciálisan akár három lapot is ad, ami ezekben a formátumokban döntő jelentőségű lehet.

Álomhajó (5) Előzetesen adok neki némi esélyt arra, hogy valamilyen erősen korlátozott, nagyon speciális formátumon az elf koncepció használni fogja ezt a lapot.
Frissen bontott és válogatós formátumon is érdekes darab lehet, mert ha ellenfelünk nem oldja meg, akkor körökre lealtathatjuk a lényeit, sőt akár az egyéb zavaró lapjait is. Megvan azonban a veszélye annak, hogyha az ellenfelünk is tud álomjelzőket osztani, akkor ugyanígy fog eljárni, és könnyen visszakaphatjuk ugyanazt, amit kiosztottunk.

Álommező (6) Ha minden lény álomjelzővel kerülne játékba, akkor akár magasabb pontszámot is kaphatna. Így is kellően idegesítő lesz, hiszen kör végén visszaadja a lapot, és tudjuk jól, hogy a háló képesség önmagában is rendkívül zavaró tud lenni.
Gyakorlatilag egyfajta Időlassító-variánssal állunk szemben.
Ugyan az ellenfél lényeit nem altatja le, így például Edharati, a bűbájmester már nem szívesen használná, de könnyen lehet, hogy akad olyan hordaparancsnok, amelyik szívesen kipróbálná. Szeretnék nektek is teret hagyni a kísérletezésre, úgyhogy nem árulom el, melyikre gondolok.
[BD] Ez az egyetlen lap amire én biztosan magasabb pontot adnék mint a kolléga. Ez a lap csúcsszuper, elf pakliba kötelező darab, de én a második tesztversenyt genes pegazus epikussal nyertem, és ott is csoda volt ez a kártya. Ne felejtsük el, hogy a Rumos kulacsot és a Cikázó fregattot drágítás ellen ki kell side-olni. Ezt a csodát viszont nem kell, Ébenkornis kiugrott belőle ingyen (Jobb későn ellen is), teknősök ellen csak szimplán nem áldoztam fel, és ott állt mint a jó gyerekek, hálóval. Azonnalival nem lehet megfigurázni, és így, hogy az Időlassitó reagálható, kb hasonló, ha nem erősebb kalibert képvisel. Fent említett Buborékot is behergeli és ingyen tud jönni, nem kell feláldozni, több bűbájra izguló lapot is buffol. A fanatikus Arochos playerek kiteszik bekérik a kis katonát, és álomjelző miatt már megy is a tartalékba, ahol szeretnénk leginkább látni őket, ez egy nagyon sokoldalú kártya, az ingyen zsz-essége mellett is. Hergeli a Kvacrgólemet és a haverokat, és aki ismer tudja, a hálót nagyon szeretem :D. 8 pont!

Birodalmi parancs (8)
FIGYELEM, FIGYELEM!
A blokkolós Lassan járj! visszatért.
Kérjük, őrizzék meg hidegvérüket, és vonuljanak az óvóhelyekre.
Ennyire azért talán nincs nagy baj: a Birodalmi parancs nem fog azonnal leblokkolni, csupán jobb helyzetbe hozza az ellenfelünket.
Az igazán bevállalós játékosok pedig akár helyettesíthetik is a költségét, szükség szerint elérve, hogy a lap maximális hatásfokkal működjön. Kipróbáltam Jobb későn, mint soha szabálylap mellett is, mert ott még idézhető, így akár 1 varázspontért is megérkezhet.

Blokkoló halál (8)
Jaj... hát mégis ekkora lenne a baj?!
A Blokkoló halál bizony csúnyán el tud bánni az asztalunkkal: életkioltó Semmibe-lövés, és a legextrémebb esetben az ellenfelünk akár ingyen is kijátszhatja, 2 varázspontot is termelhet, sőt akár 3 szörnykomponenst is kaphat mellé.
Mondjuk ez az extrém verzió a tesztelés során soha nem történt meg, de az elméleti lehetősége azért ott van...

Catherine férgei (7)
Mi jöhet még?!
Várjatok… ezen nincs is blokkolás.
Riadó lefújva.
Összességében egy jópofa lap, de a gyakorlatban ritkán bizonyult elég erősnek, mert a játék korai szakaszában többnyire nincs elegendő erőforrásunk arra, hogy a saját drágító szabálylapunk mellett még ki is játsszuk a kézbe vett lapokat.
A későbbi szakaszokban már kellően hatásos lehet – feltéve, hogy ellenfelünk játszik egyáltalán olyan lapokkal, amelyeket érdemes kivennünk. Olykor azonban előfordul, hogy nem sokkal jutunk előrébb vele.

Dzsumbujharcos (3) Arra invitállak benneteket, hogy a fórumon beszéljük meg: az előző verzióhoz képest erősödött, vagy gyengült a lap?Az előző változat mágikus védelmet kapott, ez a verzió viszont mágikus támadással rendelkezik. A blokkolása is nőtt, bár véleményem szerint ez önmagában kevés ahhoz, hogy épített formátumon bármelyik drágítós szabálylap komolyan számításba vegye.

Ködpalota (2) A követők mellett a Ködpalota lesz az a lap, amit válogatós formátumon jó eséllyel utolsóként fogunk megkapni a mellettünk ülőtől. Ennek egyszerű oka van: ez az egyetlen lap, amin köd ikon szerepel, így bár első ránézésre azt gondolhatnánk, hogy a fő funkciója a keresés, valójában nem tud semmit keresni.
Az aktív lényeimnek jobb elfoglaltságot is el tudok képzelni, mint hogy ketten felépítsék a Ködpalotát, amely önmagában mindössze kettőt gyógyít vagy sebez.
A költsége egyedül Asz-phalt, a megbízható mellett nem jelent különösebb problémát, de nem nagyon tudok elképzelni olyan erősen korlátozott, nagyon speciális formátumot, ahol ezt a lapot szeretném arra használni, hogy megnyerjem a játékot.
A lap illusztrációja azonban tagadhatatlanul gyönyörű.

Lunarisz, az éjszaka úrnője (7) Folytassuk ott, ahol az előzőt abbahagytam: a lap illusztrációja – amely egyben a kiegészítő borítóképe is – szavakkal leírhatatlanul gyönyörű. Szerencsére maga a lap is lett olyan erős, hogy a versenyasztalokon is megcsodálhatjuk majd.
Lehet, hogy csak 1–2 példányt szeretnénk használni belőle, hiszen az elf koncepció átlagköltsége így is elég magas, és lesznek paklik, amelyeket kevésbé fog zavarni a képessége.
A lényes koncepciók viszont bizony rettegve csodálhatják majd.

Mindegy (1) Hát, mindegy... hagyjuk is.
(Egyébként válogatós formátumon szélsőséges esetben még hasznosnak is bizonyulhat a kiegészítőnk részeként - például, ha mi nem játszunk varázslatokat vagy semlegesítéseket, az ellenfelünk pedig igen… vagy ha épp életbevágóan szükségünk van a saját körös Semmizésre.)

Pörgőrúgás (4) Ez a kártyalap bizonyos játékszituációkat alaposan be fog pörgetni a frissen bontott és válogatós versenyeken!
A maximális hatásfokot akkor érhetjük el vele, ha mellette Nuck Chorris néhány haverját is játsszuk, mert így potenciálisan három lapot is megoldhatunk, sőt akár bevihetjük a végzetes rúgást is.

Purifikáció (10) Oltalmas lapokat ugyan nem tud megoldani, de ennyi kockázat bőven belefér, különösen mert a kör végi lap feltétele elég gyakran teljesül.
Ezzel pedig tovább bővül a Rhatt-spoilerek sora: A sors keze és az Eltörlés mellé most már a Purifikáció is feliratkozik.
[BD] Véleményem szerint Eltörlés vagy Purifikáció lesz a paklikban, a kettőt együtt kicsit soknak érezném. Ha sok oltalmas szörnyeteget kell megoldani, az Eltörlés jobb, ha kicsit visszaszorulnak, akkor Purifikáció. A kettő együtt egy időben talán kicsit sok, de ez majd élesben derül ki. Abszolút elképzelhető az is, hogy leszedés heavynek kell lenni.

Szinati templomőr (8) A kobudera etnikum rajongói örülhetnek: szép lassan kezd összeállni egy önállóan is játszható koncepció.
[BD] Abszolút összeáll a jó kis kobudera kaller pakli, rengeteg utánpótlást kaptak és kapnak majd nyáron, a Kobudera tanítómester eddig is hihetetlen szimpatikus zsuga volt, és a sok kobudera sráccal csak jobb és jobb lett.

Zoé, az álmodó (7) Bizonyára nektek is feltűnt, de mostanában szinte el vagyunk kényeztetve a szebbnél szebb illusztrációkkal. Úgy rémlik, hogy néhány éve a Magyar HKK Facebook-csoportban még szépségversenyt is rendeztek - hát, Zoé bizony jó esélyekkel indulna.
A versenyasztalokon már kevésbé indul jó eséllyel, hiszen jóformán csak az elf koncepcióba fog beférni. Ha azonban asztalt ér, akkor alaposan bebiztosítja az esélyeinket.
Sajnos épp ez az: az asztalt éréssel lesznek gondjai.
[BD] És a Semleges csatamezővel valamint az Átkozott követővel is. Rengeteg mindent ad ez a kártya, és tényleg borzasztó idegesítő lesz az ellenfél számára, ha partot ér, azonban partot kell érnie védelem nélkül is. Mező és átkozott ellen azonnali takarodó van neki a side-ba. Szolid 7 pont, elfbe azért én biztos játszom (ameddig fel nem idegesít).

Hajdu Roland és Baki Dániel

(Eddig 80x nézték meg.)
Létrehozás: 2025. november 18.
Utolsó frissítés: 2025. december 1.
Cookie/süti kezelés
Weboldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére. Tudjon meg többet...
OK