Gonosz színek

Pontozásnál szokás szerint 1-10-ig értékelünk lapokat, bár remélhetőleg 3-nál kevesebb pontot nem nagyon kap semmi.

10 pont – A kiegészítő szupersztárja
9 pont – Nagyon erős versenylap
8 pont – A saját paklijába kötelező darab, de más paklikban is felbukkanhat.
7 pont – Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható.
6 pont – Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet, koncepciójában kiegészítő jellegű lapként működhet.
5 pont – Nem túl erős lap, a saját paklijában is már csak erősen korlátozott formátumokon tudjuk elképzelni; valamint azok a lapokat is ide tartoznak, amiket csak bontott környezetben tudunk elképzelni, de ott prémium lapok lehetnek.
4 pont – Épített paklis környezetben gyenge, frissen bontott és válogatós versenyeken viszont az erősebbek közé tartozik.
3 pont – Bontott környezetben még használható, máshol már gyenge lap.

Dornodon
A horda összetartása (6) Mint a neve is mutatja, horda paklihoz illő lap. Akkor működik nagyon jól, ha már sok lényünk van az asztalon. De ha már sok lényünk van az asztalon, akkor amúgy is jól állunk. A lap azon képessége, hogy leszedése esetén újra játékba lehet rakni nagyon érdekes, mivel ha harci fázis közben leszedik és tudunk neki lapot dobni, akkor továbbra is megadja a plusz sebzést a lényeknek. Az Armada erejénél erősebb lap, mivel több sebzést ad a lényeknek és olcsóbb. A behemótok nagymestere (2024) mellett ha kint van ez a lap és kijátszok egy Womathcsorda lapot 1 izomjelzővel, akkor győztem is: kapok 2 db Womath borjút, amiknek 5-5 lesz a sebzése. A Womathcsordára teszek 1 izomjelzőt a nagymesterrel, és így a 3 lénnyel tudok sebezni 20-at.

Árnyfőnix (5) 2 paklis lap, csak főnixbe és tűz pakliba játszható. Félek, hogy hagyományos környezetben nem fog beleférni egyik pakliba sem, bár érdemes lehet összehasonlítani a maga idejében népszerű A főnix tüze (2021) lappal. A saját paklijában ez tud akár 5-öt is sebezni körönként, nem gond, ha egyszerre többet behúzunk, és egy azonnalinál nehezebb megakadályozni. Viszont nincs újrahasznosítása, ahhoz, hogy a költsége ugyanannyi legyen, támaszkodnunk kell a követőre, és az ellenfél körében körülményesebb használni.

Árnymanó pletyka (7) Közepesen erős azonnali leszedés. A Vörös iszapnál erősebb, mivel Semmibe küld, és kapok is mellé egy tókent, ráadásul később vissza is tudom venni. Az olyan lapokkal fog jól működni, aminek eldobásakor kisül valamilyen képessége. Ezek a következők: Lávasárkány, Ongóliant légiós, Szellemi bűbáj, Fagyóriás. Gavallér óriás. Mivel a felsorolt lapok közt sok az óriás, ezért óriás pakliba ki lehet próbálni.

Brutális ork (3) Egyszerű gyenge horda lény. Ork pakliba rakhatjuk be, mivel ott a követőre ki tudjuk semmizni varázspontért vagy lapért. 1-es anti-mágiával érdemes kijátszani. A halálsikoly ritkán fog működni, mivel nem fogják lelőni, mert könnyen el lehet mellette játszani.

Ork amazon (9) Erős képességgel rendelkező hordalény. Az altípusa miatt ork pakliba fog a legjobban működni, ott köteléket is fogunk találni hozzá. Az erős képességei miatt az ellenfél ezt a lapot meg fogja próbálni megakadályozni, viszont nem lesz könnyű dolga a reakciódrágítás miatt. Igaz, drágább, mint az Ork hadfőnök, de erősebb lap, mivel a képességeit kijátszáskor csinálja.

Öngyulladás (2) Ez a kártya borzalmas. Aki szereti szivatni magát, itt a kiváló lehetőség, egyszerre 2 laphátrányt is termelhet ezzel a lappal. Leszedjük a saját lényünket, és még varázspontot is költünk erre. Cserébe jó esetben lelövünk 1 lényt. 18 varázspontért kiteszünk egy Madárijesztőt, utána lelőjük Öngyulladással és tudunk az ellenfélen sebezni 20-at.

Quwarg célpont (7) Quwarg pakliban fog a legjobban működni, de berakhatjuk bármelyik Dornodonnal játszó pakli kiegészítőjébe is. Vegyük észre, hogy ha fel szeretnénk izmozni a quwargjainkat. akkor egy saját nem lény lapra is reagálhatunk vele. A Quwarg helytartó (2023)-nál erősebb lap, mivel olcsóbb, és meg tudja akadályozni az ellenfél egy lapját.

Quwarg megatrodon (5) Nagyon drága, ezért a költségét helyettesíteni fogjuk. Emiatt csak a quwarg pakliba fogjuk betenni, de oda is csak korlátozott formátumon. Kijátszás után egyből kérünk vele Nyomorult quwargokat. Utána egyet beáldozunk és aktív lesz, tud menni az őrposztba ütni. A passzivizálós képességét az ellenfél körében fogjuk használni. Írd meg kommentben, szerinted 1-es oltalommal túl erős lett volna?

Szétrobbanó tükrök (9) A lap erejét a termelt lapelőnyt adja. Vegyük észre, hogy nem véd ellene se az élet, se a hajó szabály. Ezért Dornodonnal játszó pakliban ott a helye. Ha nem az alap pakliba rakjuk, akkor a kiegészítőbe, mivel nem csak a reakciók ellen van védelme, hanem drágítás elleni is. Végszükségben egy saját lapot is leszedhetünk vagy megakadályozhatunk vele. Nagyon nehéz eldönteni, hogy melyik az erősebb, ez vagy A föld nyelte el, mivel a Fairlight olcsóbb és Semmibe küld, viszont ennek van védelme, és húz is.

Tolvajló (5) Drága, kevés a sebzése, kevés az életpontja. Képessége csak akkor erős, ha tudunk neki 2 pegazust mutatni. Emiatt csak pegazus pakliba fogjuk használni, ott is korlátozott formátumokon. A Nemzeti bajnokság draftján viszont nagyot szólhat, mivel mind a 2 kiegészítőben több pegazus jelent meg, A Taumaturgikus pegazus varázspont termelésével hamar kitehetjük az asztalra.

Urgod fétise (8) Ez az a lap, ami első ránézésre nem tűnik erősnek, viszont 1-2 kör alatt hatalmas előnyt tud termelni. Kedvünkre válogathatunk, hogy olyan §-s képességet akarunk újra használni, ami varázspontot termel, vagy olyat ami tempó előnyt ad. A halálsikolya teszi nagyon erőssé a lapot, mert leszedése után megint kijátszhatjuk őt. Sajnos a védelme passzívan nem működik, ha működne, akkor ritka lap lenne. Tárgy pakliban lesz a helye. Drafton és frissen bontott versenyen is használjuk.

Vishera reakciója (8) Vishera a lények védelmezője. Alapvetően kontroll pakliba raknám be, ami több lénnyel is játszik. Általában nem lesz érdemes +1 varázspontért kijátszani, mert nincsen neki védelme, ezért könnyű megfogni. Ha a Pszí mesterre vagy Tron’darra tudunk egy életjelzőt rakni, annak az ellenfél nagyon nem fog örülni.

Zan detonáció (8) Ilyen egy jó ultraritka lap: érdekes. Ha megakadályozzák, akkor visszaadja az idézési költsége felét, azonban így is nagy tempó hátrányba fogunk kerülni. Sajnos a detonáció kijátszása után nem jönnek létre a kiválasztott lap kijátszáskori képességei. Így érdemes olyan lapot választani, aminek erős képességei vannak, vagy egy erős lényt. Olyan pakliba tudom elképzelni, ami sok tókent termel. Kipróbálható quwarg és angyal pakliba is.

Chara-din
A fészek rémségei (8) Az 1 varázspontos leszedések közül is az erősebbik fajta. Akkor lesz igazán erős, ha tudunk neki köteléket mutatni, és lesz +1 varázspontunk a kijátszására. Mivel nincs védelme, így könnyű megfogni. Xenó paklin kívül frissen bontotton és drafton is fogunk vele találkozni.

A pokol kapuja (7) Drága lap, ami lapot tud fogni. Mivel nincs neki védelme, ezért könnyű visszareagálni rá. Általában fogunk vele tudni lapot keresni, mivel a módosított idézési költséget nézi. Érdemes lehet vele Tron’dart keresni. Korlátozott formátumon kontroll pakliba használnám.

Burjánzó sav (8) A sav pakli alapja. Ha megakadályozzák, akkor is csak 1 varázspontba fog kerül, függetlenül attól, mennyit költöttünk rá. A lap kijátszásakor le tudjuk takarítani az ellenfél asztalát vele, vagy pár kör alatt le tudjuk sebezni az ellenfelet 0 életpontra. Egy másik lap halálsikolyának a használatával lapelőnyt tudunk termelni, vagy tudjuk sebezni az ellenfelet. Sajnos a sav lapok közül csak a Dilophosavurusznak, a Savgólemnek és a Yaurri savtalizmánnak van halálsikolya.

Cr'serah roncsoló (7) Ennek a kártyának 1 célja van: szétroncsolni a nem lény lapokat. 3 pakliba is be tudjuk őt tenni: Lassan járj, Jobb később, mint soha és epikus éjfatty. Epikus éjfatty pakliba a követő olcsóbbításával ki tud jönni 1 varázspont és 1 nekronért, viszont ha eláramoljuk, akkor a követőre kerül 1 éjjelző. A Tl’urlang tojásnál gyengébb, mert az olcsóbbít is. Mindemellett természetesen a bontott formátumokon is nagy sztár.

Éjbehemót (5) Nagyon drága az idézési költsége. A §¨-s képességét úgy érdemes használni, hogy a saját körben aktivizálunk, az ellenfelében pedig passzivizálunk. A védelme hasonló, mint a legtöbb Thargodannak. Csak Thargodan pakliba fog beférni. Ha a behemótot leszedik vagy megfogják, akko ki tud akár tenni egy Prrankkh, a fővadászt. Ha leszedik a Prrankkhot, akkor ő ki tud rakni egy Trrantrox, a főraktárost. Ha a raktárost leszedik, akkor ő ki tud rakni egy Tűzszarvat. Ha a Tűzszarvat leszedik, akkor ő ki tud rakni egy Magnetót.

Fantomsárkány (6) Egyszerű sárkány, kitesszük és üt. Ha leszedik, akkor később el tudjuk jelenni, hogy leszedjen egy lapot. Sárkány pakliba nem fog beférni. Csak drafton és frissen bontott versenyen használnám. A lap elsődleges célja persze az volt, hogy a következő lap termeli.

Fantomsárkányok (7) Attól függetlenül, hogy van neki reakcióvédelme nem olyan nehéz megfogni. Az ellenfél körében érdemes kijátszani, közvetlenül a támadó kijelölése előtt, hogy mi jelölhessük ki a támadókat. Később, ha a kapott lapokat leszedik, akkor a gyűjtőbe került Fantomsárkány lapokat leszedésre el tudjuk jelenni.

Kobalt monstrum (8) Ha az asztalra érkezik, őt nagyon nehéz lesz megoldani, mivel többféle védelme van. Egy körben összesen kétszer kell őt leszedni és/vagy leütni. A Szétrobbanó tükrök leviszi. Eljátszani mellette nehezen fogunk tudni, mivel sokat sebez, és még bónuszban egy tókent is ad. Ha nem tudjuk kijátszani, akkor eláramolni is megéri, mivel a lapot visszahúzatja és még 1 tókent is ad. Gólem, Lassan járj és Jobb később, mint soha pakliba használnám.

Nagyobb xirnox (5) Egy újabb sav altípusú lény, ami különösen a bontott formátumokon fog brillírozni. Optimális esetben lejön, beüt, elveszi a VP-t, utána az ellenfél körében az első cselekvés után használjuk a §-t. De persze a lap kijátszása után az ellenfél - ha van megoldása az oltalomra - leszedi, ha nincs, megpróbálja elkölteni a varázspontját. Magas költsége miatt sav pakliba elképzelhető, hogy csak korlátozott formátumokon fog bekerülni, vagy csak mutatóba, egy darab.

Savköpet (4) Ránézésre látszik, hogy a követőhöz készült, termelt lapként, de ettől még bontott formátumon pakliba is rakható. Bár 1 sebzéssel nagyon kevés lényt fogunk tudni 0 életpontra sebezni, és a halálsikoly duplán létrejötte csak ritkán fog számítani, lehet kombózni vele. Néhány ötlet: ha a saját Degenerált xenomorfunkat lelőjük, akkor 2 lényt tudunk vele leszedni. Ha A természet őrénket szedjük le vele, akkor 2 varázspontot kapunk és 2 lapot húzunk.

Szétmart mágia (9) Erős sav altípusú reakció. ami varázspont hátrány nélkül megfog sok lapot. Mivel minden lényt és játékost sebez, ezért akkor érdemes kijátszani, mikor az ellenfélnek több lénye van asztalon, mint nekünk. Sav pakliba alap, mert ott védett a drágítás ellen és saját körben is olcsóbb, de én Sokszínűségbe is beraknám. Ne feledjük, mivel reakció altípusú, ezért üresbe nem lehet csak sebzésre kijátszani.

Xenó elmefaló (7) Egy paklis lap, csak a xenó pakliba fog beférni. Ott viszont nagy meglepetést tud az ellenfélnek okozni ha a §-s képességével eldobatunk tőle 2-3 lapot a kezéből. Védelme nincs, így könnyű megakadályozni vagy lelőni. Ha lelövik, akkor olyan, mintha 1 varázspontba került volna. Xenó ősplazmával olcsóbbítani tudjuk, vagy tudunk termelni tókent a kötelékéhez.

Xenó élősködő (8) Ő egy klasszikus dobatós xenó, ami leszedni is tud. Xenó paklin kívül kipróbálhatjuk Zarknod bilincse, Zarknod börtönében és Korlátozás paklikba is. Az Éjbehemót tudja aktivizálni, így kétszer használhatjuk a képességét. Ne feledjük, hogy a dobatós képességét tudjuk használni életmentő hatásként, hogy egy másik lényre izom jelzőt rakjunk.

Leah
Áldozómester (6) Drága, a költségéhez képest kicsi a sebzése és az életpontja, viszont reakció ellen van védelme. Sajnos a képessége használatához áldozni kell 1 lényt. Olyan lényekkel fog jól működni, amiknek van feltámadás képessége. Egy Csatornapatkányt többször feltámasztva és beáldozva tudunk több lapot is leszedni az ellenféltől. Frissen bontotton és drafton használnám. Erősebb lap, mint a Jádególem, mert leszed és anti-semlegesít.

Bellatrix, a kegyetlen (8) A vámpír pakli sztárja. A dobatós képessége nagyon erős, mivel Semmibe dobat. Ráadásul mivel izom jelzőt is oszt, ezért lehet használni életmentő hatásként is. Védve van a reakciók ellen, és ha leszedik, visszaad valamennyi varázspontot. Ha Leah papjával visszavesszük, kisül az izom, amire varázspontot kérve hamar újra kijöhet és dobathat. Epikus vámpír paklin kívül még használható Zarknod bilincse és Zarknod börtönében paklikba is.

Drusilla, az elsőszülött (8) Ő is a vámpír paklit erősíti, viszont máshova nem raknám be. A mágikus védelme miatt csábító lenne berakni a Kragoru familliárisa pakliba, de oda vannak ennél sokkal erősebb lapok. Úgy érdemes használni, hogy kézből eldobva megakadályozunk vele egy varázslatot. Később pedig feltámasztjuk és leszedünk vele. Lo'smikaf, az érzelemmenteshez képest erősebb lap, mert itt a gyűjtőbe kell dobni a vámpírt, ami utána fel tud támadni.

Fekete macska (9) Mindig óriási nagy öröm, ha a HKK-ban megjelenik egy kövér, boldog cica, főleg ha fekete is. Ő a horda paklikban fog jól működni, főleg a Leah hordában. Kijátszása után egyből érdemes betolni az őrposztba, hogy húzzunk egyet. A következő körünkben pedig érdemes visszahúzni a tartalékba, hogy egy lapot le tudjunk vele szedni. Ha az őrposztunkból ellopják, a leszedős képessége akkor is kisül. Leah követőjén kívül még Korlátozásba próbálnám ki. Frissen bontott és draft versenyek sztárja.

Izmos yeti (7) Yeti és Ulkor jégisten pakliba való lap. Főleg yeti pakliba fog előkerülni, ahol fel tudja izmozni a yetiket. Első ránézésre jó lehetne a drágítása miatt Leah követőjébe is, de oda sokkal erősebb lap a Kétfejű cápa, mivel olcsóbban jön.

Jégszilánk (6) Gyenge gyakori azonnali, védelem nélkül. A Máguspréselésnél gyengébb lap, mert 1 varázsponttal drágábban jön és nincs rajta védekezés. Arra lesz jó, hogy frissen bontott és draft versenyen a Mangorn manafalót meg tudjuk oldani, úgy, hogy nem csak leszedjük, de le is dermesztjük, sajnos így is lesz egy laphátrányunk.

Kronomorf (8) Itt egy másik lap a kiegészítőben, amivel még egyszer a mi körünk fog jönni. Csak ki kell rakni, felszúratjuk vagy beáldozzuk valaminek, utána a Semmibe rakjuk, és megint a mi körünk fog jönni. Vegyük észre, hogy a „ha a játékból a gyűjtőbe kerül” feltétel akkor is teljesül, ha egy forrás közvetlenül a Semmibe küldi! Mivel a képességeit sem veszítheti el, így sikeres kijátszása után csak a lopás vagy a kézbe visszavetetés tudja igazán megoldani. A Kronotapírnál gyengébb lap, mert önmagával nem tudjuk kisütni. Lassan járj, Jobb később, mint soha és Epikus pakliba fogjuk őt viszontlátni.

Lenora, az ifjú (6) Vámpír pakliba való lap, de berakhatjuk drágítás ellen Leah követője kiegészítő paklijába is. Akkor fog jól működni, ha kijátszásakor és halálakor is tudunk vele izomjelzőt osztani. Mágikus védelme miatt az ellenfél lényei nehezen fogják leütni, így őrposzt torlasznak is használható.

Motyogó agyturkász (8) Motyogó pakliba fog a legjobban működni, ahol védve lesz a leszedések ellen. Motyogó paklin kívül jó lehet még Zarknod bilincse és Zarknod börtönében paklikba is. A képességével általában dobatásra fogjuk használni, de ne felejtsük el, hogy sebezni is tud. A xenó élősködőnél jobb lap, mert a Semmibe dobat, és általam választottat.

Motyogó megtestesülés (6) Csak pakliégetős motyogó pakliba működhet. Sajnos oda is drága, cserébe van egy erős leszedés és reakciók elleni védelme. Kijátszása után a § képességével tudunk 5 lapot égetni az ellenféltől. Ezután egyből 5/6-os lesz. Drafton és frissen bontotton versenyeken is érdemes kipróbálni.

Motyogó sámán (7) Szintén pakliégetős motyogó pakliba fog jól működni. A visszavevős képességét a játék elején nem fogjuk tudni használni, mert drága. A Leah papjánál gyengébb lap, mert ennek nincs reakciók elleni védelme, drágább a visszavevős képessége, és kevesebb dolgot semlegesít.

P'uah, az eltűnő (5) Nem miatta fog erősödni az éjfatty pakli. Leah követőjébe inkább beraknám, mert ott nagyon fontos, hogy a lényeim minél többet sebezzenek. Érdemes úgy használni, hogy kirakjuk, használjuk a § képességét, és utána sebzünk vele. Az ellenfél körében meg visszavesszük, és saját körben megint kijátsszuk.

Préselés (8) Erős 1 varázspontos leszedés, ami nem csak Semmibe lő, hanem semmiz is, de hátránya, hogy általános. Viszont ő lesz a pakliégetős koncepció egyik nyerési lehetősége. Az ellenfél pakliját eldobatjuk, kijátsszuk ezt, és nyerünk. Pakliégetős motyogón kívül frissen bontott és draft versenyen is erős lesz.

Rh'buis időfaló (8) Ő viszont nagyon is erős lesz az éjfatty pakliba. Drágán jön, viszont lehet olcsóbbítani, a reakciók és a leszedések ellen is van védelme. A Tc'heniacl kibocsátó éjfattyal fog nagyon jól működni. Kijátszom a kibocsátót, leveszek róla 1 életet, visszakapom az árát. Utána kijátszom az időfalót, és a kibocsátóról leveszek 2 életjelzőt, és megint én fogok következni ez után a kör után.

Visszatérő emlékek (4) Tipikus kiegészítő pakliba való lap blokkolás ellen. Olyan lapot lesz jó vele visszavenni, aminek aktiválást kívánó, kijátszáskori vagy halálsikoly képességei vannak. Bellatrix, a kegyetlennel jó kombinációt fog alkotni. Kirakom Bellatrixet, dobatok vele, ezzel visszaveszem, kisül a halálsikoly és az izom, után megint kirakom.

Yeti látnok (5) Yeti és Ulkor jégisten pakliba való lap. Hagyományoson sajnos egyik pakliba se fog beleférni, mivel csak dermesztésjelzőt oszt. Pakliégetősbe se fog beleférni, mert keveset éget. Frissen bontott és draft versenyen se feltétlenül használnám.

Átkos kötődés (7) Ennek a lapnak egyetlen funkciója a lapelőnyt termelés. Drágán jön, a jelenését se lehet ingyen használni, viszont drágítás ellen védve van. Kézbe termelt tókenekkel és olyan lapokkal fog jól működni, melyek kézből eldobáskor csinálnak valamit. A tesztelésen akkor volt különösen hatékony, ha ellenfelünk eleve kevesebb lappal kezdett.



Varga Krisztián
(szerk: Tihor Miklós)

(Eddig 751x nézték meg.)
Létrehozás: 2025. július 17.
Utolsó frissítés: 2025. július 17.
Cookie/süti kezelés
Weboldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére. Tudjon meg többet...
OK