Színtelen és jó jellemű lapok

A Moa civilizáció kiegészítővel sok újdonság és változás érkezik a 2025-ös évben. Az Új Nemzedék versenyeken már nem használhatóak a Kristályláz kiegészítő és egyéb 2021-es lapok, amit a Powercreep csúcsának tekintünk. A kétszínű szabály megváltozik és immár előnnyé változik, hiszen elegendő csak az egyik szín megléte a pakliban, így több pakliban is használhatóak. Bevezetésre kerül a narancs lapok rotációja is, amit 8 évben határoztunk meg, tehát a 2017 kiadású vagy újabb szabálylapokat és követőket használhatunk Új Nemzedéken. Mivel sok narancs lap kiesik, ezért többet is igyekszünk visszahozni kicsit megújult formában, hogy továbbra is fenntartsuk a változatosságot a HKK-ban. Ebben is lesz egy olyan kis újdonság, hogy néhány követő megjelenik nem törhető formában és -1 lapos kezdéssel a szabálylapokhoz hasonlóan.

A pontozásom a leendő 2025-ös Új Nemzedék lapkészlethez igazodik, és a saját álláspontomat tükrözik, amit természetesen saját meglátásaimmal egészítek ki. Ez az első ilyen lapelemzésem, amelyet más stílusban fogalmazok meg, mint ahogy azt eddig megszokhattátok Szabó Andrástól az utóbbi időkben.

A pontozás az alábbiak szerint értelmezhető:

10 pont – Erős versenyspoiler, amely több pakli alapja lehet
9 pont – Kiemelkedő lap, több helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót.
8 pont – Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más paklikban is felbukkanhat.
7 pont – Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható.
6 pont – Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet, koncepciójában kiegészítő jellegű lapként működhet.
5 pont – Nem túl erős lap, a saját paklijában is már csak erősen korlátozott formátumokon tudom elképzelni; valamint azok a lapokat is ide sorolom, amiket csak bontott környezetben tudok elképzelni, de ott prémium lapok lehetnek.
4 pont – Épített paklis környezetben gyenge, frissen bontott és válogatós versenyeken viszont az erősebbek közé tartozik.
3 pont – Bontott környezetben még használható, máshol már gyenge lap.
2 pont – Már frissen bontott versenyeken is csak kiegészítő jelleggel vagy gyengébb bontásnál férhet el.
1 pont – Inkább hagyjuk...

Narancslapok
Az alvilág ura (7): Egy régi játszott követő felújítása, nem törhető formában. 2. körtől kezdve minden körben kaphatunk 1 VP-t, ha termelünk 1 Dobótőrt, ami a legegyszerűbb Molluszkkal. A laphúzás limitálva van 2-re, ennek kihasználásához a Molluszk mellé kell más Dobótőr termelő lapot használnunk, de így is plusz 1 lapot kinyerhetünk belőle. Kíváncsi vagyok, hogy fogjuk-e látni versenyasztalokon, én leginkább 5 követős felállásban Molluszkkal, Toborzóval és még valami fűszerrel tudom elképzelni.

Hegymélyi keltető (7): Ennek a drágító szabálylapnak helye van a metában, és többen szeretik is forgatni ezeket a paklikat, így hát újra kiadtuk.

Leah követője (7): A régi Leah követő időnként megfordult versenyeken, korlátozott formátumokon. A túl gyors nyerés valamelyest csökkentettük, mivel csak +1 sebzést ad, de a sebzés ugyanúgy max. ÉP-t csökkent, viszont ezt nem lehet megszüntetni. Ráadásul van benne egy csavar, ha Átkozott követővel vagy Semleges csatamezővel ellenfeled kikapcsolja, akkor kapsz 1 Leah tókent, szerintem gyakran Csattogó krabber lesz az, és az ellenfél max. ÉP csökkentésével már közelebb is kerül a horda a győzelemhez, és így működőképes pakli is összeállhat.

Mulgan, a segítő (8): Jönnek a mutánsok, és kaptak egy igazán jó követőt is. 2x tud olcsóbbítani és van egy játékonként ellőhető extra újrakeverésünk, amit úgy tudunk elsütni, ha mutatunk neki egy mutánst (hmm... vagy morfot :)). Ez a "mindenképpen húzz" megfogalmazás lehetővé teszi, hogy börtön, bilincs vagy egyéb húzást tiltó források mellett is tudjunk újrakeverni.

Toborzó (8): Egy másik sokat forgatott követő is megkapta a maga felújítását, szintén nem törhető formában. Ebből a 2 lapot, azaz a +1 lapot nagyon könnyen ki tudjuk nyerni Molluszkkal, majd a játék további részében sebezgethetünk. Egyszerűbb lett, és ahogy fentebb írtam, 5 követős felállásban tudom leginkább elképzelni, de nem kizárt, hogy más módon is viszontlátjuk a versenyeken (mondjuk a régi szokásos felállásban...).
Színtelen / Bufa
Infekció (5): Érdekes lap, bontott és válogatós (draft) versenyeken látok benne fantáziát. Energiafalóval például elég sokat tudunk semmizni, vagy Gólem szilánkkal is egész jó lehet. Bontott versenyen biztosan használnám, mivel több szituációra is megoldást nyújt.

Páros affinitás (5): Nagyon szép az illusztráció, Zelenák Anikó rendkívül tehetséges volt és nagyon örülök neki, hogy több illusztrációja is megjelenik ebben a kiegészítőben, így is megemlékezve rá. Mivel a lap alap költség alapján drágít, így össze lehet rá több olyan paklit is rakni, ami 2-es lapokból áll, de egy részüket követő vagy más olcsóbbító hatás miatt 1-ért tudunk majd kijátszani. Ilyen lehet például egy Tarrgeth köré épült pakli. El lehet gondolkodni rajta, mert ha sikerült egyszer drágítania az ellenfelet, már árában vagyunk.

Professzor Zorkpatrix (8): Kifejezetten jó erőforrás kártyának tartom moa pakliban, főleg tárgyakkal és építményekkel kombinálva jön ki az ereje. Az 1-es oltalom szerintem megfelelő védelem. Arra figyelni kell, hogy ha az ellenfél kijátszik erre egy leszedést, akkor elsőként ennek az képessége fog létrejönni az "azonnal" miatt. Fontos, hogy ez egy automatikus képesség, így az előkészítő fázisban is működik!

Rúnakő (7): Egyszerű kártya, de azért, mert színtelen és széles tartományban semlegesítés, így el tudom képzelni nem csak kalandozós, de építményes pakliban is.

Sárkányok kora (6): Ez a sárkányos pakli kiegészítő lapja, de oda szerintem egészen jó, mert ha emelett már 1 sárkányunkat 2 VP-vel tudja olcsóbbítani, akkor ingyen van egy sárkányainkat erősítő bűbáj.

Vlagyimir zoknija (4): Ez bontott és draft versenyeken szerintem kifejezetten jó lénykezelő lap, mert ingyen megoldunk 1 lényét, amire ő valószínűleg nem is 1 manát költött. Kellemesen illatos lehet, ha a lény elfelejti tőle a képességeit :D.

Isteni döntés (7): Speciális korlátozással rakható csak pakliba, így nagyon leszűkíti a lehetőségeket, az más dolog, hogy vízió révén amúgy sem használnék belőle 3-at. Sokszínűségbe alap, hogy ez kell, abba 9 pontos lap! Később több ilyen lap is meg fog jelenni, ami ilyen korlátozással használható csak, kíváncsi vagyok, hogy mit találnak ki ezekre a versenyjátékosok.
Elenios
Borr'tan (3): Hegymélyi keltető mellé a kiegészítő pakliban el tudom képzelni, hogy az ellenfelet tovább kell drágítani és gátolni, hogy lapokat zanszilánknak vagy képességnek áldozzon, de ez utóbbi állandó képessége minket is zavarhat. Bontotton és drafton el lehet képzelni egy varázslatmentes paklit, és mivel gyakori, 4-5 db-ot is ki tudunk szedni, hogy mindig felhúzzuk és korai szakaszban legyen zavaró lapunk játékban.

Bűbájos Gizella (6): Ez egy gyengébb szirén, de speciális formátumokon, illetve Hegymélyi keltető ellen kiegészítő pakliban még el tudom képzelni, mert jelenleg több 1 manás lényt is használ a keltető, amit jó lesz elcsábítani, például egy Sullárt.

Diána kívánsága (9): Drága a költsége, ha nem tudunk 1 VP-t helyettesíteni belőle, de ha nem mi kezdtünk, akkor a 2. körtől idézhetjük (idézve 2-es oltalmas lapot nem tud elcsípni sajnos!) és ha tudunk neki semmizni, akkor 1 VP-ért egy kiváló 1-es oltalmas reakció, ami lapot akadályoz meg és az létre is fog jönni nálunk. Pontosan ezért adtam rá 9 pontot, mert megfelelő szituációban egy prémium reakció, ha megágyazunk neki. Célszerű mellé használni Sziréndalt, Megszállást, Burástya szaporítótelepet, Tökéletes csendet, hogy töltsük a gyűjtőnket Elenios lapokkal.

El Condor Pasa (6): A mutáns pakliba illő lap, de költsége miatt inkább a kiegészítő pakliban használnám börtön/bilincs ellen. Bontott és draft környezetben szerintem erős tud lenni, akkor, ha tudunk mellé még újrahasznosításokat rakni. Alapból, ha nincs mellé más, akkor 3 VP-ért van egy oltalmas lényünk, ami egy 1-es költségű lapot el fog tudni lopni, ami nem túl acélos, de azt vegyük észre, hogy ha az ellenfél is újrahasznosít, akkor arra is kapni fog 1 időjelzőt.

G'wynn szolgája (6): Szerintem ez nem rossz, bár drágácska, de minden körben fel tudjuk támasztani és van jó pár lap, aminek § képességét jó újra és újra használni. Ez agyalós, kombó pakliba való lap, vagy valami korlátozó szabálylap mellé Káoszplazma képességét többször elsütni kiváló, hogy kifilézzük az ellenfelet.

Hulladékzabáló (5): Bontott és draft környezetben tetszetős lap, ki tud lőni egy lényt/építményt vagy épp kivégzi az ellenfelet, valamint saját körönként kapni egy Burástyakölyköt és semmizni egyet, az is nagyon jó.

Kaptártudat (8): Ez a burástya pakliban az epikussal egy kötelező lap, kifejezetten győzedelmessé teheti ezt a koncepciót, és pontosan emiatt adtam rá ilyen magas pontszámot. Azt vegyük észre, hogy önmagában bontott és draft versenyen is egy prémium lap, hiszen 1-es oltalommal rendelkezik, ami mellett minden előkészítő fázisunkban kap egy +1/+1 jelző és §¨-ra álomjelzőt osztani ilyen környezetben eléggé megnehezíti az ellenfél győzelmét, és egy lapot 2 körig szépen ki is tud kapcsolni.

Manó felderítő (4): Bontott és draft versenyeken lehet, hogy fogják használni, mert ha az ellen nem lövi le egyből és nem lény lapot játszik ki, akkor húzunk egy lapot, ha ez többször megtörténik, akkor a lapelőny eldöntheti a meccset.

Mirg (7): Erős lapnak tartom, ha be tudjuk védeni, akkor körönként termel előnyt számunkra ez a kifejezetten kontroll lény, amit zanszilánk lapokkal és tárgyakkal tudunk igazán kimaxolni. Ha leszedik, az ellenfélnek is ad 2 szörnykomponenst, ami baj, de azért nekünk is ad 3-at halálsikolyra.

Pszi-mester (8): Mutáns pakliba kötelező darabnak tartom, ha 2 VP-ért hozzuk ki, akkor élettel jön, ami valamelyest védelmet nyújt, a képességei hasznosak, ritkán történik meg, hogy nem jó. Kifejezetten jó, hogy hálózik, ahol is pont megfelelő, hogy asztalról szed le vagy akadályoz meg varázslatot.

Pszionikus kapcsolat (9): Kalandozó paklikba kötelező darab, hiszen körönként keresni nagyon jó. Leszedni, dermeszteni és megakadályozni ezt a lapot könnyű, viszont csak 1 manába kerül, így ha az ellenfél ennyit rákölt, nem vesztettünk semmit, de valódi előnyünk származik belőle, ha csak egyszer tudott keresni. Ha leszedik, akkor a jelenésből tudunk kinyerni egy kis értéket, de igazán csak akkor, ha 1-1 etnikumot támogatunk meg vele, ahol több köteléket is tudunk mutatni jelenéskor. Nagyon erős a keresés képesség mellé, hogy háló mellett is tudunk kalandozót játékba rakni (mivel nem kézből történő lapkijátszás, ezért nem számít bele a hálóba), ha sikerül passzivizálni egy kalandozónkat hozzá.

Pszionikus pajzs (6): Az 1 manás varázslat reakció azonnaliként kicsit drága, de legalább tud védekezni. Emellett 1-es újrahasznosítása van, ami a mutáns paklival jól működik együtt, a lap igazi ereje ott jön ki, hiszen ha már van játékban mutánsunk, akkor 1-ért ősmágiás lapcounter az kifejezetten erős, így én ezt a lapot leginkább csak ott használnám. Illetve még bontott és draft környezetben mutánsok nélkül is nagyon hasznos a varázslatokat megfogni vele.

Ragaszkodó szirén (5): A régi Ragaszkodó szirén jelenleg túlzó lenne, így átalakítottuk aszerint, hogy a saját paklijában legyen igazán erős a csábítása és itt egy új megoldást vezettünk be ennek jelölésére Csábítás: (kötelék). Azt jelenti, hogy kijátszásakor, amennyi köteléket tudunk mutatni, maximum akkora lényt fog tudni elcsábítani. Ezt más-más képességeknél is fogjátok látni, ahol a kötelékek számától függ a sebzés vagy egyéb érték. A (P) képessége szerintem erős, hiszen reakcióként is használható, ami képes lehet megmenteni egy lényünket a kiosztott életjelző által.

Szirén császárnő (7): Önmagában drága, de még úgy is jó lap, viszont a saját paklijában kifejezetten erős. Ha megágyazunk neki, akkor 2 VP-ért 1-es oltalommal jön, és gyakorlatilag bármilyen lapot el tudunk vele csábítani, utána már a többi szirénünk is tud csábítani lapokat. Ha mégse tudunk vagy épp nem akarunk csábítani, akkor minden szirénünk kijátszásra úgy huzat lapot, hogy termik ellen is működik, hiszen nem kijátszáskori képesség, hanem a császárnő egy képessége. Van fantázia bőven a lapban, és tovább erősíti a sziréneket.

Szirithia (6): A burástya pakli kiegészítő paklijában biztosan használnám, mert ha megszüntették a követőnket, Átkozott követővel vagy Semleges csatamezővel akkor is lesz esélyünk visszakapcsolni, és megnyerni a játékot. pP képességével körönként szépen szaporíthatjuk a Burástya kölykeinket, de helyzettől függően mást is kérhetünk vele. Talán még jelző manipulálós koncepcióba is viszontláthatjuk korlátozott formátumokon.

Virgonc szirén (7): Korrekt semlegesítő kártya, speciális, de azért többnyire mindig lesz mire használni és mellette vagy semlegesítés is nélkül is elég hasznos a csábítása, így, hogy a kijátszáskorit újra ki tudja sütni. Az már nagyon extra és elhúzódó játékban döntő lehet, hogy vissza tudjuk venni a gyűjtőből. Ezt szirén pakliban szintén viszont fogjuk látni, én valószínűleg 2-t használnék ebből alapból.

Zanzabáló (8): Erősnek gondolom, de nem azért, mert 2_VP-ért zanszilánkot semlegesít, hanem mert van benne egy lehetőség, hogy az áldozott lapok újra létrejönnek nálunk. Emellet nem fogják 0-s reakciók (pl.: Árnyrém) és a zanszilánkok se, mint pl. a Zsebdimenzió, Az áldozat ereje, A különlegesség megcsúfolása és az Ewgbert megszakítása, csak hogy néhányat említsek. Emellett az extra játékba beugrós képessége nagyon tetszetős, szerintem fogunk már 2025-ben is versenyasztalon találkozni vele.
Raia
Az idő bélyege (8): Erős, mert az 1-es oltalom elég lehet megvédeni saját magát, és így egészen jó lapot megakadályozni. Ha nem védekezésből játsszuk ki, akkor a következő lapja nem jön létre az ellenfélnek, így ha ez sikerül, akkor kinyertünk belőle egy lapelőnyt. Igaz, 2 manáért, és az ellenfél dönti el, mit rak bele, de mindezeket figyelembe véve is nagyon erősnek gondolom, és biztosan viszontlátjuk a versenyasztalokon.

Baltazár, a behemót (4): Bontott és draft versenyeken szerintem egy használt kalandozó lesz, mert az újrahasznosítás megoldja a gyűjtőből működő lapokat. Ha sikerül ezt több mutánssal is kombinálni (köteléket mutatni neki), akkor izomjelzőt fog kapni a +1/+1 helyett, ami bőven elegendő egy 1 manás gyakori laptól.

Biao Hung (4): Kobudera pakliban el tudom képzelni korlátozott formátumokon vagy bontotton/válogatós versenyeken, mert a semlegesítésével meg tudjuk védeni a kalandozóinkat. De az alap költsége drága, a helyettesítéshez meg kobuderát kell a gyűjtőnkből a semmibe rakni, amit szerintem ritkán fogunk tudni megtenni.

Bosszúálló sün (6): Páros affinitásos dekkbe el tudom képzelni, emellett nyugodtan használhatunk tárgyakat is vagy zanszilánkos lapokat csontért kijátszva. Figyelni kell arra, hogy ha olcsóbbítjuk egy 2 VP-s lapunkat, akkor azt sajnos megfogja. Tetszik benne, hogy mi tudunk rá építeni, de az ellenfélnek garantáltan fejtörést fogunk okozni, és az esetleges kompenzációk sem fognak létrejönni. Játszhatjuk ezt a lapot úgy is, hogy mi kipakolunk és a végén ezzel zárunk, akkor elég jó eséllyel védjük az asztalunkat („vagy nem”, mondta a Hegyi góliát / Termikleáris robbanás :)).

Felderítő korvett (8): Ez a hajó kötelező darab a hajó pakliba, ha van pár hajó, ami §°/§Ü képességgel rendelkezik, mint például Süllyedő hajó, Felhőbárka, Királyi galleon, Erdauin Csillaga... Van több olyan eset is, amikor jól tud jönni, hogy ki tudunk játszani hajót az ellenfél körében is, például erre a hajóra kör végi lapot húzunk, de háló mellett vagy ellene játszani is könnyebb, ha ellenfél körében is ki tudunk hajózni :).

Gnómanó (4): Egyszerű, őszinte lap. Lapot semlegesítés 3 VP-ért reakció drágítva és lényként még után tudunk is ütni. Bontotton szerintem használnám, válogatós versenyen csak okosban, de valószínűleg maximálisan 2-t kiszednék belőle.

Hajnalsugár (5): Bontott és válogatós versenyek mellett korlátozott formátumokon, főnix pakliban el tudom képzelni, a semlegesítése sok minden elcsíphet. Vegyük észre, hogy §°, feltámad képessége van, így a saját körünkben a gyűjtőből kijátszhatjuk ugyanúgy semlegesíthet, és emiatt elhúzódó játszmában ez segíthet előnyt kiépíteni. A gyógyulós képességéhez több főnixre vagy tűzre van szükségünk, de így, hogy két altípusa van, így még bontott/válogatós versenyeken is segíthet túlélnünk.

Isteni harag (8): Raia eddig nem volt egy kifejezetten Lassan járjas szín, de ezután lehet fel fog bukkanni ez a jóféle életkioltós leszedés. Az Isteni harag nem csak járjas, de egyéb kontroll paklikban is felbukkanhat, ha 2 lapot szedünk le vele, akkor eleve 1 lapelőnyt ki tudunk belőle nyerni, és ha sikerül azonos típust célozni, akkor rendesen kimaxoljuk, jó nagy előnyt adva nekünk.

Kognitív szabotőr (7): Asztalról megakadályozni lapot vagy leszedegetni kis lapokat sokszor jó lehet, a költsége vállalható, és az 1-es oltalom miatt önmagát kellően meg is védi. Leszedni életkioltósan szed le, pont le tud csípni akár egy életes Istenölőt is. Tetszik a lap, és alapból vagy kiegészítő pakliban is szoríthatunk neki helyet.

Malleus Maleficarium (6): A mutáns vagy kalandozó pakliba kellenek 1 VP-s kalandozók, oda valószínűleg használnám is, mert asztalról megakadályozni nem lény lapot mindig jónak mondható. Sajnos önmaga nem tud paklit megkevertetni, így mindenképpen kellenek mellé még újrahasznosításos/keresős lapok. Viszont 1 körben bármennyi izomjelzőt kaphat, mivel az automatikus képességén nincs korlát, és 3-4 jelző után viszont igencsak prémium lap az asztalon, ami rövid úton nagy problémát jelent az ellenfélnek.

Napkirály ajándéka (7): Az 1-es oltalom miatt is tetszik ez a lap. Bűvös erdőbe, Lassan járjba, de akár Napkirályos gyógyulós pakliba is el tudom képzelni. Egyszerű gyógyító vagy kör végi lapgenerátor, amit ha megfognak vagy lelőnek, és ott marad a gyűjtőnkben, akkor a jelenéssel egy lapelőnyt csinálunk magunknak. Amikor van rá elég manánk, akkor extrém esetben 10 kör végi lapot is adhat. Szerintem több mint oké ez a lap.

Precíziós csapás (10): Ez egy prémium ősmágiás védekezéses leszedés. Mivel csak 2-es alap költségű lappal lehet rá reagálni, elég valószínű, hogy létrejön, és bármilyen lapot le tud szedni a semmibe. A "célpont lap mindenképp a Semmibe kerül" azt jelenti, hogy viszi az életes lényeket és Azariont is!

Sir Prat tudása (6): Nem feltétlenül fér be egy versenypakliba, csak speciális formátumokon, de ott ha megfogják jól járunk, ha nem, akkor is. Egyszerű kártya, amiből nehéz rosszul kijönni, ha több építményt bontunk vagy válogatunk össze bontott/válogatós versenyeken, akkor oda simán használnám.

Sir Prat, az építész (9): Ezt építmények és lények mellé is szívesen használnám, mert rendkívül jó erőforrás kártya. Az erejét építmények mellett tudjuk kimaxolni igazán, főleg, hogy olcsóbban is ki tudjuk játszani, és egymaga felépít egy Kirak-din csillaghajót! A 3 azonnali laphúzás miatt ez a lap fixen helyet kap a hajók mellé.

Thu'zad megszégyenítése (7): Az első mondat alapján ezt egy egyszerűsített Boldog békének hinnénk, de valójában teljesen más. A következő 2 lapodra nem lehet reagálni, tehát te simán játszhatsz reakciókkal, és az igazán érdekes része a lapnak, hogy erre és a következő körre feloldozást ad a kijátszási korlátozások alól, mint például az Ősi béklyó vagy a háló. Igencsak meglepetést tudunk vele okozni, és számtalanszor volt már, hogy a kialakult helyzetet/asztalt a háló megléte miatt nem tudtam kezelni, és vesztettem, vagy háló miatt nem tudtam nyerni.
Rhatt
A Rhattenthetetlen (6): Ha jönnek a kobuderák, ez könnyen tud jönni 1 VP-ért, kellően eleget blokkol és élete is van. A halálsikoly elég korrekt, amit a kalandozóinknak és Rhatt lapjainknak ad.

Az elemek manipulációja (7): Erőforrás lap, Lassan járjba és blokkoló pakliba mindenképp használnám, mert ott könnyebben ki tudom maxolni a lapot: vissza is veszek egy lapot a kör végén, majd ha sikerült a nekronnak varázslatot égetni (vagy már eleve van ott), akkor a lap visszaadja, amit ráköltöttünk. Sajnos csak a kör végén vehetem vissza a kiszemelt lapot, így az ellenfélnek lehetősége van azt addig kisemmiznie vagy újrahasznosítania, mivel meg kell mondanunk előre, hogy mit veszük vissza.

Elembivos (8): Egyszerű kis gnóm kalandozó. Olcsó és hatékony körönkénti dobatás, amit el tudok képzelni blokkoló, kalandozós paklikban is, valamint természetesen a korlátozó szabálylapok mellé is.

Fáziskésés (7): Lassan járj pakliban nagyon jól tud működni, hiszen ott az ellenfélnek amúgy is managondjai lesznek reményeink szerint. Ha emellett még a játék elején megfosztjuk a kör eleji manától, a sorsa könnyen megpecsételődik. Mindenféle végtelen bezárást elkerülendő, kijátszása után megy is a Semmibe.

Hithű harcos (5): Kobudera, ami jelentős sebzéssel bír, de cserébe a legkisebb lény is le tudja ütni. A drágítós képessége más lapjainkat elpusztítását is meg tudja nehezíteni, ha az ellenfél tömegirtást akar használni.

Jackie Lee (5): Drága, viszont 1-es oltalmas ősmágiás forrás reakció. Ha kobuderákkal játszunk, akkor kellően sok erőjelzőt is kaphat, de sajnos nem repül.

Kitartó régész (10): Egy újabb spoiler gyanús Rhatt kártya. 1-es oltalma kiváló védelmet ad neki, olcsón nem tudja az ellenfél megoldani, és a körönkénti lap visszavételt kezelnie kell az ellenfélnek, különben behozhatatlan előnyünk lesz. Ha már egyszer tudtuk használni, előnyben vagyunk. Nagyon sok pakliban el tudom képzelni, úgy mint kontroll pakli, korlátozó szabálylapok mellé, kalandozós pakli stb...

Kobudera tanítómester (8): 1 VP-s ősmágiás semlegesítés, igaz "csak" hatásokat fog, de ha áramlást fogunk meg vele, akkor egyből kettőt is, úgyhogy valószínűleg arra a játékra elértük, hogy ne áramoljon az ellenfelünk. Kobuderák mellé kötelező, de kontroll pakliba és kiegészítőben több helyre el tudom képzelni, ahol jól jön egy olcsó hatás semlegesítés.

Megkövesedett sün (7): Nagy is, blokkol is, meg hálózik, de ezek szinte teljesen lényegtelen a fő képessége mellett. Ez 3 körre megkövesíti az ellenfelet és ez komplett paklikat tenne tönkre, viszont könnyű leszedni, mert semmilyen védelme nincs. Ha az ellenfélnek nincs azonnali/általános leszedése, akkor bizony csak pakolhatja az asztalra a buta lapokat vagy várakozhat, amíg letelik a 3 kör. Jelző levevős lapokkal és azonnali/általános varázslatokkal viszont könnyen kezelhető ez a lap.

Rhatt kolosszusa (3): Ez drága és nagy, viszont előnyére szóljon, hogy van egy áramlása és sokszor kellhet az a +1 VP, amit ad. Középjátékban jól jöhet egy nagy ütő lény, emiatt bontott versenyen 1 darabot valószínűleg használnék.

Rhatt pillantása (4): Ismét egy bontott/válogatós versenyekre kiváló lap. Védekezik és le tud csípni egy nem lény lap mellett egy lényt vagy egy építményt is pluszban, mivel célpontot sebez. Gyógyításra is használhatjuk, így egy egészen jól kombinálható azonnali varázslatról van szó, amikre a bontott és válogatós versenyeken nagy szükség van.

Zén meditációja (4): Egyszerű és nagyszerű lap bontott/válogatós versenyeken. A tókenekkel sok helyzetet tudunk kezelni, ami kiváló, de ezen felül a keresése bontott/válogatós környezetben nagyon jó lehet, ugyanis csak ebből a kiegészítőből Elembivos, Kobold, Moa tudásőr, Vidám ivócimbora és még néhány nem gyakori lényt is előkereshetünk vele.

Ezzel záródik a jó jellemű bontható lapok listája. A következő cikkemben a gonosz jellemmel folytatom a lapelemzést. Remélem hasznosnak találtátok a fent írtakat, várjuk a kommenteket a kapcsolódó fórumban!

Minyó András

(Eddig 603x nézték meg.)
Létrehozás: 2024. november 27.
Utolsó frissítés: 2024. december 2.
Cookie/süti kezelés
Weboldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére. Tudjon meg többet...
OK