Semleges jellemű lapok

Folytatom a Moa civilizáció lapelemzést a semleges jellemű lapokkal, UR-ekkel, valamint a kódos lapokkal.

Emlékeztetőül a pontozás az alábbiak szerint értelmezhető:

10 pont – Erős versenyspoiler, amely több pakli alapja lehet
9 pont – Kiemelkedő lap, több helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót.
8 pont – Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más paklikban is felbukkanhat.
7 pont – Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható.
6 pont – Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet, koncepciójában kiegészítő jellegű lapként működhet.
5 pont – Nem túl erős lap, a saját paklijában is már csak erősen korlátozott formátumokon tudom elképzelni; valamint azok a lapokat is ide sorolom, amiket csak bontott környezetben tudok elképzelni, de ott prémium lapok lehetnek.
4 pont – Épített paklis környezetben gyenge, frissen bontott és válogatós versenyeken viszont az erősebbek közé tartozik.
3 pont – Bontott környezetben még használható, máshol már gyenge lap.
2 pont – Már frissen bontott versenyeken is csak kiegészítő jelleggel vagy gyengébb bontásnál férhet el.
1 pont – Inkább hagyjuk...

Fairlight
A mágia méltósága (7): Elég komolyan drágítja az olcsó lapokat, viszont nem ad nekünk semmilyen lapot vagy előnyt, de a +2 VP az rengeteg, így ezt az ellenfélnek ősmágiával kell megoldania, ha nem akar manahátrányba kerülni. Akkor viszont a halálsikolyánál eldönthetjük, hogy lapot húzunk, vagy elpusztítjuk az ellenfél VP-jét és szörnykomponensét. 1-1 lapra nem feltétlen jó paklit építeni, viszont emellé pont passzol a Páros affinitás, így már azért 6 olyan lapot tudunk a pakliba rakni, ami drágít és 2-es lapokkal érdemes lehet kombinálni, vegyes idézési költséggel is vagy tisztán 2 nekronos lapokkal akár.

Célzott nullifikálás (8): Ez egy nagyon nehezen megakadályozható azonnali reakció, ami vagy ősmágiás lapot fog, vagy egy olyat, aminek az alap költsége nem 2, és persze mindezt ősmágiásan, hogy a reakciódrágítás vagy az ellenfél más drágítása ezt ne zavarja. Nem egy rossz lap és például a fentebb említett mágia méltóságos, páros affinitásos pakliba is tökéletes lap.

Defektes robotkutya (7): Villám vagy moa pakliba szerintem egy jó ölő lény, és ott olcsón, 1 VP-ért is ki tudjuk játszani. Ç© képességre célpontot lőni nem rossz, de nem is olyan erős, viszont nagy körönként így is 4 sebzés és ő maga 3-at üt. Sebzéssel nem lehet elpusztítani, mert szénné villámolja az ellenfelet :). Ha bármivel tudjuk növelni a villámsebzést, akkor már igen komoly fenyegetés az asztalon. Nincs normál leszedés vagy dermesztésjelző ellen védelme, így valószínűleg könnyen fogja tudni kezelni az ellenfél.

Drakolder holomorfátor (6): Ez önmagában elég sok mindent csinál. Van egy egész jó kompenzációja, életes, kijátszásra huzat 1 lapot és saját körünkben elmúlást, az ellenfélében dermesztést oszt. Az ellenfél asztalról való játékát nehezíti, és mivel gyakori az 1-2 költségű lapok használata, vehetjük úgy, hogy saját körönként 1 lapot le tud vakarni asztalról. A baj ennél a lapnál a költsége, viszont ez egy nem gyakori lap, és bontott/válogatós környezetben kifejezetten spoiler.

Drakolder manahajlító (6): Segít olcsóbbítani a drága lapjainkat, ami hasznos, mert manaelőnyt tudunk kiépíteni. A § képessége pedig segít, hogy lapelőnybe kerüljünk egy 3/3-as életes lénnyel. Bontott/válogatós versenyen valószínűleg használnám, főleg, ha sok 2-es vagy drágább Fairlight lapot használok.

Elit palotaőr (5): Ez a palotaőr épületes koncepciókba jól tud működni, viszont komoly építményt kell vele előkeressünk, hogy megérje 3-ért használnunk. Bónuszként nagyban nehezíti az épületeink leütését, saját maga életes és reakció-drágított is, úgyhogy védi magát is, amennyire csak lehet. Bontott/válogatós versenyen mindenképp használnám, ha tudok 2-3 jó épületet a pakliba rakni.

Földindulás (5): Egy védekezéses leszedés, sajnos általános, viszont ez előnye is lehet, hogy nehezebb megakadályozni. Maximum 3 lapot szedhetünk le vele, de ha létrejön, akkor fel kell áldoznunk vagy el kell dobnunk eggyel kevesebb lapot, mint amennyit leszedünk. Így ez a leszedés lapelőnyt nem csinál ugyan, de manelőnyt már igen, valamint elviszi az oltalmas lapokat is. Bontott/válogatós versenyeken bőven használt lap lesz.

Kolosszális romboló (5): Kolosszális tömegpusztító hajó. Egyszer elsüthető képessége van, legalább 2 építő kell hozzá +1 zanszilánk, ami drága, viszont ha jó tempóban jön, megfordíthatja a játékot. Ami miatt biztosan használnám bontott/válogatós versenyen az az, hogy van áramlása is, így garantáltan nem ragad be a kezünkbe.

Manafonál (9): Kijátszása köre végén húzzuk vissza a lapot, ennyiben tér el a régitől. A lap képessége alapvetően egy nagyon érdekes elképzelés, hogy VP kapás vagy buktatás esetén a másik játékossal is ugyanaz történik. Emellett a saját körös képessége nyers előnyt ad nekünk (körönkénti lapelőny). Az ellenfél varázspont termelései minket is tápolnak, valamint még fontos, hogy elsőre nálunk fog érvényesülni a képessége, és mi kapunk elsőre manát az ellenfél előkészítő fázisa legelején. Kombó potenciál is van benne, mégpedig úgy, hogy Görbe tükörrel passzivizáljuk az ellenfél gyógyulási fázisában a Manafonalunkat, és amikor mi jövünk, ez ellenfél nem kap plusz varázspontot.

Ősi tekercsek (8): Tárgy pakliban ez egy kötelező erőforrás kártya. Ha már egyszer tud működni, akkor lapelőnybe tudunk kerülni, hiszen 2 lapot is húzhatunk vele, egyiket kör végén, a ráköltött 2 szörnykomponenst is visszaadja. Arra figyeljünk, hogy az ereklye és halálsikoly képessége passzivizálás után nem működik.

Rughar aurája (8): Erős bűbáj, ami kapott egy reakciódrágítást is, mivel elég borsos a költsége. Kijátszásakor egyből huzat 1 lapot. A lap képessége nagyon erős, körönként Semmibe lőni vagy megakadályozni egy lapot rendkívül zavaró az ellenfél számára. Kétségkívül korlátozó szabálylapok mellé is nagyon jók az ilyen asztalról többször működő lapok. Korlátozásba is szerintem ideális lehet, de előfordulhat akár bűbáj vagy kontroll pakliban is.

Szabotőr hajó (9): Ősmágiája lapot semlegesítő hajó 1 építőért szerintem pont kellően erős ez ahhoz, hogy több pakliban is helyet kapjon, ahol van vagy lehet építő lényünk. Az ősmágia tornyát is használták régen, szerintem ezt is fogják, igaz sárga a színe, ami nem biztos, hogy befér, de Mardakorokkal is berakhatjuk, ha nincs a sárga a színeink között.

Szikrázó drakolder (8): Ez egy kifejezetten erős drakolder, mert mind a villám, mind a drakolder pakliban ez bizony 1-ért fog megérkezni az asztalra, és ha nincs az ellenfélnek egyből beleszólása, akkor már 1 izomjelzővel 3/3-as lény lesz. A körönkénti izom körönkénti lapelőnyt jelent mindamellett, hogy egyre nagyobbat üt, mint ahogy a §¨ képessége is egyre többet fog sebezni.

Talált kincs (6): Egész jó csonttermelő, és a 3. körtől már visszaadja önmagát is a kör végén, hogy ne legyen laphátrányunk belőle. Jelenésre is ad egy csontot, vagy hozzásegít ahhoz, hogy nagyobb valószínűséggel jöjjön létre a következő tárgyunk. Tárgy pakliban kiváló, zanszilánkokkal is használnám, valamint bontott/válogatós versenyen is, ha több tárgyam vagy zanszilánkos lapom van.

Vidám Gorka (3): Kalandozók mellé lap erőforrás, ha már kint vannak a kalandozóink, ha meg a kézben vannak, legalább 2, akkor ősmágiásan 1 varázspontért érkezik. Mindent összevetve drága és más képessége nincs, csak úgy jó, ha előkészítjük neki a terepet. Bontott/válogatós versenyen lehetséges, hogy használnám, ha sok kalandozót tudok összeszedni.

Zafír sárkány (3): Sárkány, ami villám sebzést okoz. Egyszerű képességei vannak, viszont bontott/válogatós versenyen kívül máshol nem tudom elképzelni, ott is inkább töltelék lap, ha más nincs, akkor ezt betesszük, mint ölést. 1-ért jó lenne, de 2 varázspontért így meg drága.

Zsebdimenzió (10): Egyértelműen a kiegészítő egyik kiemelkedően erős lapja, mert minden oltalmas lapot képes megakadályozni. Ráadásként úgy semlegesít, hogy visszakeverteti a pakliba a lapot, így azt a lehető legoptimálisabban megoldottuk. Nagyon hasonló az Apró vörös sárkányhoz, a kiegészítő másik legerősebb lapjához. Hatalmas extra még ebben a lapban, hogy a következő körben 1 varázspontért még tudunk egy lapot is vele húzni, mielőtt leesik az elmúlás jelzőktől.
Sheran
A méreg sodra (9): Ez egy erős azonnali reakció, ami nettó 1 zanszilánkunkba fog kerülni. Ha tudunk 2 Sheran lényt mutatni neki, akkor a 2 méregjelző még 1, de ideális esetben akár 2 kis lényt is elcsíphet. Ebből a lapból is nagyon jól kijöhetünk, de ha csak az első képességét nézzük, akkor is kiváló. Sok fajta pakliban előfordulhat, teknősökön és keltető paklin kívül bárhova el tudom képzelni.

Árvíz (8): Ez egy pusztító árvíz, letakarít 1 lény kivételével minden más lényt, amit meg magunkhoz csábíthatunk. Vigyázni kell vele, mert a saját lényeinket is viszi, viszont ez a költségéhez mérten meccsfordító lap is lehet. Extraként, ha egy kör alatt 6-ot sebződsz, akkor visszaugrik a kézbe. Szerintem kellően erős kártya, hogy kontroll paklik vagy egyéb más nem kifejezetten lényes koncepciók használják.

Csupacsáp Csillag (7): Olcsóbbítás nélkül drága, viszont sok hasznos képessége van. Mivel kalandozó és mutáns, így 2 követő is tudja olcsóbbítani. Lényt semlegesít és a jellemével azonos lényt kikereshetünk, ami akkor lehet besült képesség, ha nem játszunk mindhárom jellemmel. Ennek figyelembevételével kell mellé 1 gonosz és 1 jó jellemű színt használnunk. A mutánsok ebben pont jól szinergiában vannak, hiszen a Chara-din és Elenios a másik két színük, így oda ideális lesz. Körönként tud dermeszteni is, és ha megoldják, akkor el tudjuk kör végi lapra jelenni.

Élelmes morf (8): Varázspontot adó erőforrás kártya, aminek a költsége nem módosítható. Minden körben 1 varázspontot és 1 csontot tudunk belőle kinyerni (ehhez hátul kell hagyni, hogy feláldozhassuk). Ezenkívül a lénynek nincs semmilyen védelme, így könnyen megakadályozhatják illetve lelőhetik, így van benne rizikó, mert 2 varázspontot előbb azért bele kell rakni. De a teljes megoldáshoz ezután ki is kell semmizni, ami már nem annyira egyszerű. Drágító paklikban (Bűvös erdő, járj, keltető) biztos használnám (mint ahogy ellenük is), de azon kívül bárhová máshová, ahol vannak drágább lapjaim, és szükség lehet VP termelésre, és vannak kötelék feltéllel bíró lapok, amit tud teljesíteni.

Genbu, a sötét (6): Ez egy brutális teknős, drága, nagy és mindenképpen fog dobatni az ellenféltől vagy az anti-mágia vagy az §°-es képessége. Ha pedig már nincs lapja az ellenfélnek, akkor szépen körönként termel nekünk lapot, vagy agyonlövi az ellenfelet. Bontott/válogatós versenyeken rizikós lehet az anti-mágia, de nem most, mert sok teknőst összeszedhetünk és melléjük passzolnak az építmények is.

Kérges teknős (7): Egyszerű de hatékony teknős. Mindössze 1 VP-ért nehezen megakadályozható, dobat, számottevő sebzése van, és kijátszáskori képességet semlegesít, ami szinte mindig hasznos lesz.

Keselyűteknős (4): Ez a lap jó is lehet, meg be is tud sülni. Ha besült a képessége, akkor azt jelenti, hogy az anti-mágiára nem tudott dobatni, legalább az ellenfél kezét meg tudjuk nézni. Ha 3 varázslatot újra tudunk hasznosítani ellenféltől, akkor 3 izomjelzőt kaphat (ha nem lövik le előtte), ami elég szélsőséges eset, de akkor jó eséllyel meg is nyerhetjük vele a játékot.

Mélytengeri teknős (7): Kifejezetten kiegészítő pakliba szánt lap, de oda nagyon univerzális. A lapot visszaadja, nehéz megoldani és megakadályozni, és mindezt másfél manáért.

Méreghullám (7): Nagyon hatékony tömegirtás, életkioltósan, és ráadásul a Semmibe lő. Mérgező pakliba az egy kötelező lap, ahova mind védelem, mind erőforrás kártya megállja a helyét.

Méregláda (6): Ez a méregláda olyan, mintha eggyel több lap lenne a kezedben, de csak akkor, ha méreggel kapcsolatos az a lap. Mérgező pakliba erős lapnak gondolom. Emellett van egy nagy hátránya, hogy az ellenfél mindig látja, hogy mi ez a bónusz lap, vagy mi az amit húzol/húzni fogsz éppen. Körönkénti képessége jól tudja pörgetni a paklit, hogy a nekünk vélhetően jobban kellő lapot húzzuk fel.

Moszatdobó teknős (5): Sok teknőssel működik jól igazán ez a lap, viszont ha csak 1 varázslat van már az ellenfél kezében, akkor sajnos a második képessége nem fog létrejönni. Rizikós drága lap, aminek erőssége épp attól függ, hogy mi van az ellenfél kezében.

Pókivadék (5): Olcsó kis mérgező lény egy érdekes képességgel, hogy a saját lényeid méregjelzőiből zanszilánk költséget tudsz fizetni. Mérgezős pakliban néhány lap kifizetésére valószínűleg lehetne használni, de azokba a pakliba ez már nem fog beférni. Bontott/válogatós környezetben mindenképp használnám, mert olcsó lény és a mérgezéssel nagyobb lényektől is meg tudunk szabadulni.

Teknős csapda (5): Teknős pakliba egy védő tárgy, aminek sajnos legnagyobb hátránya, hogy látja az ellenfél, és számításba veszi. Viszont ha nem tudja megkerülni, akkor zavarni fogja és jobban, mint egy élet a lényen. Bontott/válogatós környezetben a teknősök mellé biztosan szedném ezt is.

Teknős felderítő (10): Ez egy prémium lény- és tárgysemlegesítés 1 varázspontért. Védekezéses lap, ráadásként anti-mágiája van, ami által erre varázslattal nem tudnak visszafogni. Saját körönként egyszer felderíthetjük vagy a saját paklinkat, vagy az ellenfélét, ami kis plusz extra infó. Mindenféle pakliban el tudom képzelni a használatát, mert annyira erős, így biztos, hogy nem csak teknős vagy lényes paklik fogják használni.

Teknős főbíra (7): Több, mint korrekt az anti-mágiája, mert az ellenfélnek is a Semmibe kell dobnia, nem csak nekünk. Az újrahasznosítás sokszor kell, hogy megoldjunk 1-1 zavaró lapot, vagy sajátunkat visszategyük, amire szükségünk lesz. Mindemellett ütő lénynek is elmegy a 3/3-as testével. Ezt nem csak bontott/válogatós versenyen tudom elképzelni, hanem kiegészítő pakliban is vagy alapból korlátozott formátumokon.

Teknős íjász (8): Ez a teknős íjász rendkívül zavaró tud lenni az ellenfélnek. Az, hogy passzívan jönnek játékba, a lényeknél azt jelenti, hogy se építeni, se őrposztba nem fognak tudni menni a kijátszásuk körében, asztalon maradó nem lény lapoknál viszont sokkal erősebb, ugyanis azok képességei a következő előkészítő fázisáig nem működnek. 2 varázspontért egy jó varázspont erőforrás termelő kártya ősmágiával és konfigurálható kijátszáskori képességgel.

Vízpajzs (6): Ez kifejezetten tetszetős lap teknősök mellé is, ugyanis anti-mágiának nem lehet eldobni. Kijátszásra huzat egy lapot, jókora erősítést ad a lényeinknek és még plusz reakcióvédelmet is. Az 1-es oltalom kellően védi a lapot. Az ellenfél körében az egyik gyűjtőbe kerülő lényünk után lapot és varázspontot is kapunk, ami biztos, hogy nagyon zavaró lesz.
Tharr
Bálnavadász hajó (5): Bontott/válogatós környezetben szerintem egy spoiler, mert lényt semlegesít, majd ha az ellenfél nem tudja megoldani, esélyes, hogy lecsíp az §Ü képességével egy lényét, mindezt életkioltósan. Hajót leütni könnyebb, mint leszedni, viszont pont a leütő lények közül fog leszedni, így egyből 2 lénnyel kell támadni, az ellenfél 2 lényt bukott így ezzel a hajóval. Korlátozott formátumok Asz-phaltban el tudom képzelni, mert a lény semlegesítés gyakran hasznos és szükséges.

Chuna-mi, torpedóművész (4): Ez a torpedóművész elég jól használja a Moa torpedókat, mert költség nélkül azok áldozásával 5 sebzést elosztani ideális. Szerintem bontott/válogatós versenyen előszeretettel fogják használni, mivel több lényt is vagy hajókat is el lehet az 5 elosztott sebzéssel csípni. Ezenfelül, ha nincs mit lelőni, akkor önmagában 8 sebzést tudunk az ellenfelünknek okozni.

Egy szebb jövőért (5): Kiváló védekezéses leszedés, ami 2-ért kijátszva a legjobb, mert a lényünknek adott izom 1 lapelőnyhöz juttathat minket. Az ilyen leszedésekre bontott/válogatós versenyeken nagyon nagy szükség van.

Ezeréves horgony (7): Egyszerű tárgy, csak sebezni tud, viszont azt elég passzívan. Kijátszásakor min. 2, de max 8. sebzést oszthatunk el célpontok között, ami nagyon jó, viszont sajnos csak a saját körünk fő fázisában tehetjük ezt meg, és sok csont kell a kijátszásához, valamint a működtetéséhez is folyamatos csontellátásra van szükségünk. Tárgy paklikban, valamint még goblinok mellé is el tudom képzelni, de ugyanakkor drafton se adnám tovább.

Fafejű Kon (3): Ezt a lapot kevés helyre tudom elképzelni, viszont legalább saját vagy ellenfél gyűjtője alapján is kaphat izomjelzőket kijátszásra. Reakcióként is kijátszható lapok a semlegesítések és az azonnali reakció varázslatok. A körönkénti leszedős képesség nagyon erős, de borsos a költsége, kivéve, ha valamivel jelzőket tudunk rá pakolni. Ezt a lapot kiegészítőbe tudom elképzelni, de alapból is bontott/válogatós verseny formátumokon.

Haszontalan ketyere (7): Ez a haszontalan ketyere néhány alkalommal nem is haszontalan. Lopó forrást tudunk vele megakadályozni, igaz építeni kell, de attól még moás, hajós paklikban helye lehet, főleg ahol Moa torpedókkal jól tudjuk kombinálni. A kijátszáskori képessége a játék elején nagyon blank, viszont van egy szerintem rendkívül erős áramlása, amivel a következő építményül 1-el olcsóbb és mehet 1 alá és vegyük észre, hogy ez építők számát is csökkenti, valamint azonnal visszahuzatja a lapot.

Kelegish (8): Ez a Kelegish egy jól sikerült moa lett, néhány pakliban el tudom képzelni. Varázslattal nem lehet megakadályozni és emellett nehéz leszedni, mert csak a tömegirtások és nem kijátszáskori képességek jöhetnek szóba. Az, hogy az ellenfél eggyel kevesebb VP-t kap, rendkívül zavaró, és a mágikus védelme sok lénytől is megvédi. Nézzük milyen paklikban használnám ezt a lapot, mert hosszú a lista: Átkozott zan, Kragoru familiárisa, Lassan járj, Tárgyas, Hegymélyi keltető, Moás/hajós paklikban.

Kidobótroll (5): Húzó vagy kereső forrást semlegesíteni ősmágiásan több esetben jól jöhet, ami mellé egy jó nagy 4/3-as ütő lényt is kapunk. Kalandozó pakliban, vagy ha más módon biztosítjuk (mondjuk izom- vagy erősödésjelzővel) a szintlépését, akkor még az asztalról is zavaró az ellenfélnek, hogy nem tudja megtolni a saját körében a húzó/kereső forrásait. Kalandozóknál kiegészítő pakliban, valamint bontott/válogatós paklikban el tudom képzelni, mert néhány szituációban erős lesz.

Kirak-din csillaghajó (9): Ez egy brutális csillaghajó. Építeni kell, de a körönkénti képessége rendkívül sokoldalú, és nagyon sok szituációt tudunk vele kezelni. A varázspont termelés segíthet, hogy tudjunk terülni. A dermesztésjelzők nem lény lapoknál felérnek egy leszedéssel, és emellett vagy lövünk 2-t egy célpontba, vagy 1 betermelünk moa torpedót. Rendkívül erős az áldozós képessége, amivel körönként bármennyiszer újra létrejön a körönkénti képessége. Ezzel gyakorlatilag egyetlen kör alatt is pontot tehetünk a meccsre, ha van már elég lapunk az asztalon, és végső esetben önmagát is beáldozhatjuk.

Kobold (10): 1 zanszilánkért ősmágiásan azonnali vagy újrahasznosításos lapot semlegesíteni szerintem kiváló. Csonttermelés vagy goblinok és tárgyak mellé is hasznos ez a kis Kobold. A Semmizés egy extra, de nagyon hasznos képesség a sok gyűjtőből működő vagy onnan visszavevő lapok ellen. Biztos, hogy sok pakliban fogjuk még viszont látni.

Megvadult pegazus (6): Drága egy pegazus ez a megvadult paci, de nagyon erős a lapot megakadályozós körönkénti képessége. Kijátszásra huzat egy lapot, és 4/4-gyel nem kis szárnyas ló ez. Biztosan zavaró lesz, ha asztalt ér, mert a lapjainktól függetlenül úgy tudunk megakadályozni lapokat, hogy nekünk 1-et a Semmibe kell dobjunk, annyi hátránnyal, hogy a dobott lap színe különböző kell legyen. Nincs sajnos semmilyen reakció védelme, így könnyen meg fogják akadályozni a lapot. Olcsóbbító követők mellé el tudom képzelni, hogy használni fogják. Full-art-ban nagyon szépen mutat a lap.

Moa ceremóniamester (8): Ezek a moák nem szeretik a varázslatokat. 1-es anti-mágiával forrást megakadályozni még 2 varázspontért is megéri. Az §Ü-s képessége nagyon erős tud lenni, ha van mellé kötelékünk, mert könnyen bevéd minket az ütéstől, és kiüríti az ellenfél őrposztját, ami neki viszont végzetes lehet. Szintén jó pár paklis lapnak tartom, mert ideális Hegymélyi keltetőbe, Lassan járjba és moás/hajós paklikba egyaránt.

Moa daraboló (7): Ellopni az ellenfél összes varázspontját és szörnykomponensét elég szemét dolog és könnyen felénk billentheti a mérleg nyelvét, főleg, ha drágítós szabálylapok mellé használjuk. Ha van kötelékünk és miért ne lenne, akkor ellenfél körében is kijátszhatjuk, ami garantálhatóan fájni fog, mert ha létrejön, akkor arra a körére szinte bezártuk az ellenfelet. A védelmét elősegíti, ha dupla köteléket tudunk neki mutatni, akkor ugyanis anti-mágia 1-el érkezik, és még egy varázslatot is dobathatunk vele. Ha megakadályozzák, akkor a jelenése még mindig kellemetlen az ellenfél számára.

Moa merülőhajó (6): Állandó képessége nem kifejezetten erős, de azért hasznos lehet. Az §° képessége jól kombózik a §¨-s képességével, mert a torpedón lévő késleltetett jelzőt leszedhetjük róla, és egyből lőhetünk 5-t az ellenfélbe. A §¨-s képességére figyeljünk, mert az ellenfél életes vagy izmos lényeit is szépen megszabadíthatjuk a jelzőktől. A sok Moa torpedót jól tudjuk kombinálni, a Haszontalan ketyerével és a Chuna-mi, torpedóművésszel is. Moás/hajós pakliban, korlátozott formátumokon biztos használnám, valamint bontott/válogatós ez kifejezetten erős kártya.

Moa tudásőr (8): Lapsemlegesítés oltalommal mindig nagyon erős, ennek meg is van a költsége, ráadásul még 2 igencsak jó képessége van. Moa pakliban a § képessége kiváló, lapelőnyhöz juttat minket. A pP képessége mindig attól függ, hogy épp mi van az ellenfél vagy a saját gyűjtőnkben. Arra figyelni kell, hogy a költségét ki kell fizetnünk, de szituáció függő, hogy mikor milyen erős lesz ez.

Moák kertje (5): Moa pakliban ez jöhet 2 zanszilánkért is. Varázslattal nem fogják tudni megakadályozni ezt a közepes erőforrás kártyát. Nem tudom, hogy megér-e ez 1 lapot, majd ezt meglátjuk. Sok esetben a § képessége jó lehet, akár az ellenfél körében is ellőve kikapcsoljuk 1 teljes körre a lapjait. Lassan járjba is, moák mellé is jó lehet ez a kis erőforrás kártya, valamint még bontott/válogatós környezetben is szerintem hasznos. És persze ne feledkezzünk meg, hogy ereklyéje is van, ami megmenthet minket és hasznos, amikor az ellenfél lerombolná, akkor támadók kijelölése után beáldozzuk.

Sammo Yuen (6): Egyszerű kobudera kalandozó, előnye, hogy megfelelő körülmények között 0-ért is meg tud érkezni. §¨-ra lapot huzat, ha kijátszol egy kalandozót. Csak valamilyen kalandozós pakliban használható, emellett, ha sikerül jó pár kalandozót használni bontott/válogatós versenyeken, akkor biztosan használnám. Bár könnyű leszedni, de ha nem teszi meg az ellenfél, akkor a lapelőnyt előbb utóbb szépen megtermeli nekünk. Figyeljünk arra is, hogy automata képesség (kötelező) és bárhonnan kijátszott kalandozót néz a képessége, valamint nem csak sikereset!

T'vanis, az építőmester (7): Stramm egy törpe lett ez az építőmester. Ha sok építményt húztunk, akkor olcsón ki tud ugrani a kezünkből. Védekezik és varázslatot vagy reakciót tud semlegesíteni, ami nagyon hasznos. Egymaga meg tudja építeni például a Kirak-din csillaghajót. Építményes pakliban kiváló, azonkívül valószínűleg máshova egyáltalán nem használnám.

Vidám ivócimbora (8): Ivócimborák, akik vidáman szétcsépelik az ellenfelet. Kalandozó követőben a 2. körben 1 varázspontért meg fognak érkezni, elég jó reakcióvédelme van, mondhatni csonka 2-es oltalom. Kijátszása után 2 ivócimbora 6-t fog ütni, kalandozó követő mellett 8-at, majd a következő körben, amikor aktív a 3. is, akkor meg kalandozó követő mellett 12-t. Elég gyorsan tud sokat ütni, de emellett semmi mást nem tud, de nem is kell szerintem. Jó lap és nem fogja tudni az ellenfél olcsón kezelni a 3 ivócimborát, 1-2 leszedés mindenképpen el kell menjen rájuk vagy őrposztot kell torlaszolni.
Kétszínű lapok
A moák mesterkedése (Dornodon-Tharr) (7): Szerintem ez egy jó kártya és ha el tudjuk azt érni, hogy az ellenfél eggyel kevesebbet kapjon és az ő körében le tudunk vele egy lapot szedni, akkor visszafogtuk az ellenfél tempóját és mi már nem fogunk kevesebb VP-t kapni. Hátránya szerintem, hogy varázslat, így a legtöbb új moához kevésbé illeszkedik, de ettől függetlenül nekem tetszik a lap.

Moa terminátor (Leah-Tharr) (6): Terminátor ide is megérkezett, de emellett drága és nem olyan pusztító, kivéve, ha az ellenfél nem foglalkozik vele :). Reakciódrágítottan, akár élettel is megérkezhet, ha van mellé moánk vagy csontvázunk. Körönként termel nekünk Dobótőrt vagy Nekromanta csontvázat, ami előbb-utóbb zavaró lesz, és ha csontvázat kérünk, akkor hamarabb meg lehet a 4 kötelékünk hozzá és §¨ képességként a tóken termelés nagyon hamar kellemetlen lesz az ellenfélnek.
Kódos lapok
Gondolatolvasás (8): mutáns pakliban szerintem egy kötelező darab, ott ez a 2 VP-s lap 2-es reakciódrágítással is megérkezhet, és már leszedés előtt így biztosan meglátjuk az ellenfél kezét. Ha nem tudja egyből leszedni, akkor visszavehetünk egy lapot a gyűjtőből. Az §° képessége 2 kötelék esetén ingyen lesz, és saját körönként általunk választott lapot dobatni a legjobb, ami garantáltan előnybe hoz minket.

Orgling bába (7): Ez a bába is tud néhány dolgot, ami hasznos. Reakciót semlegesít vagy megvédi egy forrástól a lényeinket. Az állandó képessége a gyógyulós paklit megakadályozza a nyerésben, valamint például az epikus gyógyulást sem tudják addig kikérni az ellenfeleink, amíg játékban van, sőt másképp sem tudnak gyógyulni. §° képessége bőven elég erős, hogy akár izommal is kérhetjük az Orgling kártevőket.

Elektromos vihar (7): Ez egy forrást akadályoz meg, némi extrával. Első extra, hogy sebezhetünk vele, annyit, amennyi köteléket, azaz villámot tudunk neki mutatni, ami limitálva van 7-re. Ha védekezésként játszsuk ki, akkor a Semmibe fog kerülni. Elsőre kicsit drágának tűnik a 2 VP, viszont ez ősmágiás és elég sok reakciódrágítás vagy drágító lap van a játékban, hogy emiatt is megérheti használni. Második extra, hogy jelenésre kapunk egy Elektrogömböt is, ami már nem kerül további költségbe.
Ultraritka lapok
Thargodan varázslat (9): A játék elején 3 Chara-din varázslatot elő kell készítened, amiket a paklidban nem használsz. Ha kijátszod ezt, akkor a 3-ból az egyik lapot a kezedbe kapod. Az szerintem megér 1 VP-t, hogy többféle szituációban is használható lap legyen a kezünkben, mindezt úgy, hogy nem keresés, így bilincsben és az ellen is hasznos lesz ez a lap szerintem. Ötletes varázslat, egyedi és agyalni kell rajta verseny előtt, hogy mi legyen az a 3 lap.

Fertőzött tér-idő hajlító (8): Elég vadul néz ki ez a moából kikelt xenomorf. A § képessége nagyon erős, hiszen az újra játékba rakott lapok kijátszáskori képességei kisülnek a § képességeik újra használhatóak lesznek (ezért is került rá többek között, hogy nem lehet feláldozni). A leszedés védelme a halálsikoly, de az nekünk ugyanúgy fájhat, mint az ellenfélnek, így ezt mindenképp szem előtt kell tartanunk. Már csak ez a § képesség elég lenne a lapra, de emellett még §¨-ra tudunk 2 fajta tókenből is választani. Erős lapnak tartom, így biztosan fogjuk még pakliban látni.

Teljes negáció (8): Kijátszásra vissza is huzatja azonnal magát, mint jó néhány bűbáj, ahogy már megszokhattuk. A 2 VP-s költsége mellé kapott egy reakciódrágítást is. El tudjuk azt vele érni, ha az ellenfél úgy gondolja, hogy gyógyítással megvédi saját magát, akkor azt nem fogja tudni megtenni, amíg ez játékban van. Körönként sebezhetünk vagy gyógyíthatunk vele 2-t, ami nem valami nagy szám, de hosszútávon egyértelműen zavaró lesz. Ezek mellett a §-s képessége nagyon hasznos lehet, ha le akarják például ezt szedni, akkor azt megakadályozza.

Ezzel zárom a Moa civilizáció lapelemzését. Remélem, hasznosnak találtad, és téged is inspirál ez az új kiegészítő, amely tele van izgalmas és értékes lapokkal, amiket örömmel hoztunk létre.
Ha tetszett a lapelemzés, vagy esetleg másképp látod egy-egy lap értékelését, netán olyasmit fedeztél fel, amire én nem gondoltam, bátran oszd meg a véleményed a fórumon! Előre is köszönöm, hogy elolvastad, és várom az észrevételeidet!

Minyó András

(Eddig 1258x nézték meg.)
Létrehozás: 2024. december 5.
Utolsó frissítés: 2024. december 6.
Cookie/süti kezelés
Weboldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére. Tudjon meg többet...
OK