Semleges jellemű lapok, Ultraritkák és Kódos lapok

Lassan a kiegészítő végéhez érünk, már csak a semleges lapok vannak hátra, valamint az ultrák, és a kódos lapok. De azért az utolsó színek is hozhatnak meglepetést, meg néhány erős lapot is, az ultrákról nem is beszélve. Úgyhogy vágjunk is bele! A pontozást még egyszer leírom:

10 pont – Erős versenyspoiler, amely több pakli alapja lehet
9 pont – Kiemelkedő lap, több helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót.
8 pont – Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más paklikban is felbukkanhat.
7 pont – Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható.
6 pont – Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet, koncepciójában kiegészítő jellegű lapként működhet.
5 pont – Nem túl erős lap, a saját paklijában is már csak nagyon erősen korlátozott formátumokon tudom elképzelni; valamint azok a lapokat is ide sorolom, amiket csak bontott környezetben tudok elképzelni, de ott prémium lapok lehetnek.
4 pont – Épített paklis környezetben gyenge, frissen bontott és válogatós versenyeken viszont az erősebbek közé tartozik.
3 pont – Bontott környezetben még használható, máshol már gyenge lap.
2 pont – Már Frissen bontott versenyeken is csak nagyon kiegészítő jelleggel vagy gyengébb bontásnál férhet el.
1 pont – Inkább hagyjuk...

Fairlight
A bűvölet perce (7): Na, ez az egypaklis lap iskolapéldánya. Bűbájok közé nincs az az Isten, hogy kihagyjam, máshova meg úgysem teszem be. A lap használata azon fog múlni, hogy a bűbáj, mint koncepció mennyire lesz erős.

A kapzsiság üstje (6): Ez már egy picit nehezebben megítélhető lap. Alapvetően úgy gondolom, hogy 2 olyan probléma is van, ami erősen eltántorítana a használatától. Az egyik, hogy fixen csontért jön, a másik, hogy se leszedés, se reakcióvédelme nincs. Ezek után szinte biztos azt mondanám, hogy nem éri meg a kockázatot, viszont az, hogy 2 lapot azonnal huzat, azért kicsit más megvilágításba helyezi, ilyen nem sok van. Ha lesz értelmezhető tárgypakli, abban érdemes lesz kipróbálni.

Energiavihar (8): Villám alapú pakliban nagyon jól fog működni, hiszen optimális esetben egy manáért tud négyet lőni és két lapot adni, ami több mint kiváló. Ugyanakkor szerintem más paklikban is működőképes lehet. Próbálgattam már Hálócsapdával, a két lap kijátszása után ott is jól működött. Fókusz meglelésével is érdekes lehet, de ott a színe nagyon kieső sajnos.

Ewgbert hatalma (9): Bár nem meggyőződésem, hogy univerzális lesz, de ahol működik, ott annyira jól, hogy muszáj neki ennyi pontot adnom. A Megsemmisítő csapás – addig, amíg istenivé nem avatták – nagyon népszerű lap volt, a 8 ÉP sok esetben nem volt ár a 2 lapért cserébe. Ez pedig ahhoz képest még további lapelőnyt ad. Sajnos nem ilyen egyszerű az élet, mert itt bizony nem mindig tudjuk az összes manát helyettesíteni. Lassan járjban így is prémium lap volt, de működött más, kicsit drágább etnikumok mellé is (pl. óriás, sárkány), Ha pedig már van rá elég manánk, még jobban ki tudjuk maxolni a lapelőnyét.

Gyilkos vihar (7): Nagyon erős képesség, viszont eléggé erős pakliépítési kompromisszum kell hozzá, ugyanis nem csak az ellenfél lapjait drágítja, hanem a mieinket is. Így azért kérdés, hova kerül be, mert nem sok olyan pakli van, ami csak (vagy legalábbis javarészt) varázslatokat használ. A bűbájok biztos ide tartoznak, de valami defenzívebb Tarrgethes vonalban is el tudnám képzelni. Igaz, oda a színe eléggé necces.

Házikedvenc (5): Bontotton biztosan az első között lenne, amit kivennék, mert a kiegészítőben viszonylag gyakori mágikus védelmű lényeit kezeli (sőt, még az Azariont is megoldja :) ), ráadásul cantrip, jelenésből is ad egy kis előnyt, szóval nagyon jó. Egyébként másfajta paklikban is el lehetne rajta gondolkodni, csak egyvalami van, ami probléma, helyesebben egyvalaki. Az expedíció vezetője ugyanis még nála is erősebb azokba a paklikba, ahol a cantrip lapok kellenek, ami félek, hogy hagyományos versenykörnyezetben esélytelenné teszi majd szegény macskánkat. Aztán ki tudja…

Kóbor villám (4): Bontotton a dupla leszedés lehetősége egyért jól hangzik, de játék közben azt tapasztaltam, hogy nagyon kevés a használt asztalon maradó nem-lény lap, így sokszor várakozott rengeteget a kezemben. Ezzel együtt is azért használnám, főleg, mert vannak szituációk, amikor magában az egyes sebzés sem rossz. Ha meg sikerül kisemmizni, biztosan jól jártunk.

Kristálygólem (7): Mivel az Animátor legújabb nerfje után a gólem pakli igényli a gólemeket (milyen beteg dolog, hogy ezt így ki kell mondani), próbáltunk néhány gólemmel segíteni a dolgon. A Kristálygólem is jó ide, de szerintem a két azonnaliként kitehető gólem közül ez a kevésbé esszenciális. Az a baj, hogy az azonnaliként kijátszás kicsit elveszíti az erejét azzal, hogy mindezt § képességgel teszi, tehát az ellenfélnek van egy cselekvése tenni ellene. Ami mellette szól, hogyha tudunk pár gólemet kitenni mellé, akkor ütőlényként sem utolsó.

Ősi bűvölet (8): Ez már első ránézésre univerzálisabb, mint az előző két bűbáj, amit láttunk, hiszen az első képessége igen hatékony több forrás ellen is. A baj csak az, hogy szerintem ennél a Tegyük tönkre is jobb, a Sors fintoráról nem beszélve. A második képessége meg egypaklis, ez csak bűbájok mellé jó. Így igazából maximum kiegészítő jelleggel tudom elképzelni ezt a lapot a saját pakliján kívül. Utolsó utáni pillanatban azonban meggondoltam magam és adtam neki +1 pontot, mert lehet, hogy az, hogy nehezebben reagálható, mégis megmozgatja az emberek fantáziáját.

Pajzsgólem (8): Ezt erősebbnek gondolom, mint a Kristálygólemet, mert nem csak gólemek közé lehet jó. Bár a hordázó paklik manapság nem annyira divatosak, lehet olyan szituáció, amikor kell ellenük készülni, arra meg hatékony, részben a gyógyítása miatt, részben meg azért, mert amíg játékban van, addig nem lehet sebződni. Amennyiben a színe megfelelő lesz, Egérút mellé is működhet.

Szelektív memória (4): Bontotton, bár kicsit lassú, nem rossz, hogy termel egy tiszta lapelőnyt. De igazából ennyi.

Viharóriás (6): Újabb óriás és őselem fúziója, de kicsit hasonló érzéseim vannak, mint az előzőnél. Villámok közé kérdés számomra, hogy befér-e egy ilyen drága lap (bár Fairlight követővel azért működött), óriások kapcsán meg utólag sajnálom, hogy nem lett kétszínű, mert a Fairlight nekem elég bizonytalan ebben a pakliban (Elenios-Tharr evidens, de a harmadik szín elég sok lehet). Így sajnos egyikben sem érzem feltétlenül kötelezőnek.

Zu’lit (8): Na, ez már jóval erősebb drága lény. Bár tényleg nem olcsó, a képessége hosszú távon visszaadja a ráköltött manát, az izomjelző meg egy nagyon hasznos képesség. Külön öröm, hogy elég ütnie ahhoz, hogy erősödjön, nem kell feltétlenül villám varázslatot kitenni. Az egyetlen, amitől nagyon fél, azok a jelzőleszedős varázslatok, mert azok rövid úton véget vethetnek a pályafutásának.

Sheran
Bánatos teknős (6): Apró, ám hasznos kiegészítő lapja lehet a teknős paklinak. Olcsón antimágiázik, a drágítása azért zavaró, de mégsem éri meg mindig leszedni, hiszen a halálsikolya révén visszaadhatja magát. A baj csak az, hogy a középjátékban már nem igazán jó, ezt az elején kell behúzni.

Bo’adhun varázsital (7): Ugyanazok a gondolatok jutnak az eszembe, amik a Kapzsiság üstjénél, azzal a különbséggel, hogy ennek sokkal jobb az ár-érték aránya. Hiszen elég egyetlen csont, a leszedő képessége nagyon kemény, és még gyógyít is, ráadásul a gyűjtőből is van egy érdekes képessége. Ha bárhogyan lehetne a költségét helyettesíteni, szerintem a kiegészítő legerősebb lapjai között lenne. Tárgyak között így is bérelt helye lesz, de szerintem goblinok mellé is, és remélem, hogy a játékosok fel fognak vele még fedezni trükköket.

Édesvízi teknős (9): Az egyik kedvenc lapom a kiegészítőből, lehet, egy ponttal többet is adtam neki, mint ami a realitás:). De kijelenthetjük, hogy nagyon komoly potenciál van benne. Teknősök közé magától értetődik, rögtön jön egy antimágia, aztán manát termel, és ha nem oldják meg időben, akkor lapelőnyt is ad. De másfajta semleges lényes paklikban is működhet, ha el tudjuk érni, hogy az anti-mágiája ne legyen nagy probléma. Próbálkoztam vele goblinok és minotauruszok mellé, ott sem vallott szégyent, drakolderek között azonban már túl sok varázslatom volt, ott nem igazán működött.

Földanya kegyeltje (7): Kicsit ugyanaz a helyzet, mint Kyránál, adott egy remek lény, de nem igazán látom a helyét. Szoktam játszani különböző jelző-leszedős paklikkal, de oda általában a nagykörönként 2 jelző nem annyira nagy üzlet. Ellenlapként viszont remekül funkcionálnak az ilyen típusú lapok a Földanya kegyeltje ellen. Meglátjuk, a kalandozók mennyire lesznek versenyerősek, ezen is múlhat az ő jövője.
(szerk: fórumon valaki már észrevette, hogy régebben az ugyanilyen nevű Sheran lap bűbáj volt. Újrakiadásnál általában nem változtatunk a lap típusán, és arra is törekszünk, hogy a lap funkciójában hasonló maradjon. Itt annyi történt, hogy egyszerűen nem vettük észre, hogy korábban volt már ilyen nevű lap. Több mint 10000 kiadott HKK lap esetén ez előfordul. Tehát ez nem a régi bűbáj újrakiadása, hanem egy teljesen új lap, új képpel - azonos névvel.)

Frissen harapott hajadon (3): Bontott versenyen közepesen erős lap lehet. Nagyon nehéz levakarni, olcsó, gyógyít, de végső soron csak egy ütőlény, így egy jó darabig el lehet mellette játszani. Versenyen nem sokat látok bele, hacsak nem azt, hogy egy 3-at ütő lény akkor, ha a Kragorunkat az ellenfél beforgatta.

Ködkatica (3): Ez is inkább vicces, mint erős. Ködös lapok mellé jó, de egy éles pakliban a 3/3-as egy izmos lény nem hoz lázba. Bontotton meg kérdés, mennyi ködös lapot bontunk. Drafton már izgalmasabban néz ki...

Megújulás (8): Az egyik legvégletesebb lap volt a tesztelői vélemények körében. Többen voltak, akik irreálisan erősnek tartották és még gyengíteni akartak rajta, én meg konkrétan megkérdőjeleztem, hogy van-e helye a ritkák között. Mellette szól, hogy nagyon olcsó, és, hogy 3 képességből lehet választani. Ellene viszont, hogy ha vákuumban nézem ezeket a képességeket, egyikre sem biztos, hogy elpazarolnék egy lapot. Persze a játékszituációk ezen azért változtathatnak. Hiszen egy gyűjtőgeneráló pakli ellen jó az ingyenes újrahasznosítás, Járj, illetve hordák ellen nagyon örülni fogunk a manának, Napkirály imádni fogja az 5 Max. ÉP-t. Talán ebben van a lap igazi ereje, hogy nem nagyon van olyan szituáció, amikor legalább az egyik képességének ne örülnénk. Szerintem inkább kiegészítő paklis lap lesz, Napkirállyal nyerő paklikban férhet el alapból. A pontszám egyébként kb. átlagpontszáma a tesztelői véleményeknek.

Minotaurusz visszavonulás (8): A Végső mentsvárhoz hasonló lap, annál sajnos gyengébb, mert egyrészt van költsége – mégha csak minimális is – másrészt a visszavétel mellé nem ad semmi extrát. Cserébe van egy alternatívája, ami nem is rossz, hiszen olcsón hoz vissza valamit a gyűjtőnkből. Minotauruszok mellé biztosan jó lesz, más paklikban még meglátjuk, mit ér el.

Moszatvár (8): Összehasonlítva a Kristályheggyel, ami hatalmas karriert nem futott be, de azért használt lap, ez egy jóval szűkebb spektrumban reagáló lap, illetve elmúlást sem oszt, cserébe viszont anti-mágia: 0 képessége van, tud semmizni, és a gyógyulás is hasznos képesség. Viszont a színe picit gyengébb az épületes vonalban. Meglátjuk, mi jön ki belőle, én mindenesetre tesztelésen gyakran használtam és nem bántam meg. Amikor Asz-phalttal játszottam, megengedtem magamnak egy Misztikust emiatt.

Owooti aligátor (6): Egy régi klasszikus újraélesztésével találkozhatunk, de nekem sajnos annyira nem jön át. Az a problémám vele, hogy eléggé speciális helyzetekben működik csak igazán jól a képessége. Nyilván akkor érdemes használni, ha mi már kissé kiépültünk, 1-2 körön belül ölni is tudunk, és emiatt megéri eldobálni a kezünkben lévő lapokat, hogy gyakorlatilag elvegyük az ellenfél körét. Ilyenkor tényleg nagyon optimális, de ez azért viszonylag ritka szituáció, nekem nagyon sokszor volt olyan, amikor nem érte meg neki dobálni. Vegyes költsége miatt Járj mellé helyet kaphat.

Szétszórt energiák (7): Szeretem ezeket a lapokat, amik kicsit gondolkodósabbak, és nem mindig evidens, hogy mikor kell használni a képességét. Gondolok itt arra, hogy az §° képességét nyilván el fogjuk sütni a lehető leghamarabb, de utána az sokszor volt dilemma, hogy használjam azonnal a pP-t – bukva ezzel az §Ü-t – vagy várjak a következő körre és kockáztassam, hogy az ellenfelem első cselekvésből megoldja. Ami viszont egy izgalmas intellektuális kihívás, az egyben egy nagy rizikója is a lapnak, amit fokoz az, hogy alapból 3 vp a költsége. Így azért vannak kétségeim, hogy be fogják-e vetni ezt a lapot versenyen. A Járj-kompatibilitás itt is segíthet.

Szhet anyja (8): Úgy látszik, hogy a vámpírok túl sokat nézegették az M1 hirdetéseit, ugyanis annyira békepártiak lettek, hogy már Sheran színében pompáznak. Ettől függetlenül Szhet anyja egyáltalán nem lett rossz teremtés. Nyilván meg kell attól védeni, hogy lereagálják, de ha ez összejön, onnantól nehéz úgy megoldani, hogy jól jöjjön ki belőle az ellenfél. Vámpírok mellé – az olcsóbbító epikusnak köszönhetően – szerintem kötelező, de másfajta paklikban is megállhatja a helyét.

Teknős varázsmező (8): Nem lett rossz ez a Sheran szekció egyáltalán. A Varázsmezőnek igazából két paklija van, de szerintem mindkettőben oké lesz. Bűbájok mellé egy olcsóbbítással már nagyon jó, az pedig, hogy bármit kereshet, ebben a pakliban kegyetlen képesség. De teknősök közé is oké lesz. Én a Régi szép idős teknőspaklimba rendre Felzárkózást kerestem vele, ami egy nagyon masszív lapelőnyt adott.

Tomboló teknős (3): Ez egy kicsit kevésbé erős oldala a kiegészítőnek. Az a bajom vele, hogy csak egy lap megoldása van benne, és az sem jó minőségben, ugyanis az ellenfél akár egész sokáig el tud játszani mellette, és bele tudja tenni az aktuálisan leggyengébb lapját. Talán ha lenne egy egyes antimágiája és szolgáltatna információt, akkor elgondolkodnék rajta, így azonban necces. Bontotton talán még elfér.

Túlnyomás (7): A bűbáj pakli nagyon szeretni fogja, azon túl meg nem sok értelme van.

Tharr
Árnyékgólem (8): Egy újabb képességmásoló lap, és nem is sikerült rosszul. Összességében ilyen szempontból azért én a Xenó képességvadászt jobban szeretem, mert az egyben kvázi leszedésként is funkcionál, ráadásul ingyen is kijöhet. Ez hozzá képest kicsit drága, és csak másol képességet, de ennek megvan az az előnye, hogy akár a saját lapjainkra is használható. A gyűjtőből visszavétel meg szintén egy erős képesség, nem beszélve arról, hogy mivel a gólem követőhöz gólemeket kell áldozni, ez is jól kijöhet.

Berzerkermágia (3): Ha bontotton vagy drafton hordázni akarunk, akár még jó is lehet.

Elátkozott kedvenc (3): Számomra kissé megfoghatatlan ez a lap. Éles versenyeken csábítónak tűnhet, mert azért javarészt ritka lapokat használunk, de pont ebből adódóan maximum 1-2 költségű lapokat fogunk vele megfogni, vagyis igazán nagy hasznunk nincs belőle a kissé drága költsége miatt. Ennél gyakorlatilag bárhova szívesebben használok egy olyan reakciót, amiben nincs ilyen típusú kockázat (pl. Mösze tornádó). Bontotton pedig egy olyan lap, ami az ellenfél lapjainak maximum 20%-a ellen jó, és azokat sem biztos, hogy megfogja (a költsége vagy a feltétele miatt), és legtöbbször előnyt is alig termel. Nem azt mondom, hogy szökőévente egyszer nem fog jól jönni, de ha az ember a verseny végén megnézi, rájön, hogy többször ártott neki, mint használt. Villámháborúban valamikor azért ki fogom próbálni, ott most már egész sok gyngy-t használok és általában vp-m is van elég, lehet meglepetést okoz majd.

Faék (7): Unaloműző light. Az mindenképp mellette szól, hogy olcsó, és a lapját könnyen visszaadja. Ellene, hogy vajon mennyire lesz hatékony a képessége. Goblinos-tárgyas pakliban tehetünk vele egy próbát.

Hegyi góliát (8): Na, ezt a lapot sokan nem fogják szeretni. A védelme nagyon erős, legtöbbször nem fogják tudni lereagálni a lapot, ha meg kijön, rögtön mészárlást csinál. Ne felejtsük el, hogy a Kódex 94.9. pontja alapján olcsó lapokkal a képességeire sem lehet reagálni, tehát A sors fintora sem oldja meg! És még később is bosszantja az ellenfelet egy kis drágítással. Óriások mellé nem kérdés, hogy használni kell, de szerintem beleférhet színtől függően akár egy Egérútba is, illetve kiegészítő pakliba terülősebb paklik ellen is megfontolandó.

Mösze tornádó (10): Ha a ködszakadásra azt mondtam, hogy ez lehet egy standard mérce, akkor ez meg a spoiler mérce. Egyért jön, védekezik és majdnem mindent fog, csak egy nagyon kis szegmens van, ami ellen használhatatlan. Ha meg sok manánk van, egy kis extrát is adhat. Ez utóbbi nekem kevésbé jött elő a tesztelésen, mert általában a játék elején még nincs rá keret, a későbbiekben meg sokszor 1-1 lapot játszunk egy körben, így nincs sok értelme. De ettől még nem szabad elfelejteni, hogy van ilyen is.
(szerk: annak a pici extra képességnek jövőre lesz nagy jelentősége, amikor nagyon sok olyan lap lesz, amire 1-es költségű lappal nem lehet reagálni. A Mösze tornádó jó lesz ezek ellen is, mivel szükség esetén 2-ért is ki tudjuk játszani.)

Niagren (7): A legnagyobb bajom azzal van, hogy a Résföldben megjelent Szirén gésa nem váltotta meg a világot (hú, de finoman fogalmaztam), ez meg annál gyengébb, hiszen szűkebb perspektívában reagál, kevesebb fajta lapot lop és szerintem a szirén kompenzációja is erősebb, mint Niagren reakció-drágítása. Az egyetlen, ami az új kalandozó mellett szól, hogy ez lopás után is az asztalon marad. Ezzel együtt is ez így elsőre nagyon kérdőjelessé teszi nekem ezt a lapot is. Persze a különböző színek miatt elképzelhető, hogy itt lesznek olyan koncepciók, ami mellett működni fog.

Ongóliant (8): Ezt erősebbnek tartom, mint az előzőt. Bár szűkebb spektrumban reagál, cserébe eggyel olcsóbb (vagyis idézéssel akár a 2. körben is kiférhet), és folyamatosan kontroll alatt tartja az asztalt. Épületek mellett és ellen pedig még erősebb. Az óriásokról meg nem is kell beszélnem…

Púpos óriás (5): Itt is ugyanaz a dilemmám, mint a Womath borjúnál, hogy vajon túllép-e valaha a jelölőlap státuszon. Azért adok egy kicsit több esélyt erre ennél a lapnál, mert drágító koncepciók ellen ez a kis olcsóbbítás is jó lehet a Hívó kürt mellé, és a jelenésből való életet is egy paraszthajszállal jobbnak gondolom, mint a § képességből. De azért az is biztos, hogy nem ebből lesz a versenyek sztárja.

Szétbontás (4): Bontott versenyen egy kicsit drágább, kicsit speciálisabb, ám az átlagnál valamivel nagyobb előnyt adó leszedés. Máshova nem nagyon tudom elképzelni.

Telakish (6): A varázslatot semlegesítő lapok eddig akkora karriert nem futottak be, ráadásul ez egy olyan lap, aminél a Manapoid főfelügyelő egész egyszerűen jobb. Így csak oda tudom elképzelni, ahol a speciális képességei, illetve altípusa miatt mégis a felügyelő fölé nő. Ez a moa és a Járj pakli. De szerintem ezeknek is inkább periféria-lapja, nem beszélve arról, hogy tesztelünk egy másik, hasonló képességekkel bíró lapot, ami könnyen beverheti a szöget Telakish koporsójába...

Tharr-vágás (7): Bármilyen furcsa így elsőre, de én ebben a lapban látok egy titkos meglepetés-lapot, ami használtabb lesz, mint elsőre gondolnánk (azért túl sok pontot nem adok neki, nehogy a zártosztályra vigyenek). X-ért X+1-et lőni nem nagy szám, még a több célponttal együtt sem, ám ez a lap egy csomó olyan apró trükkel rendelkezik, amit azért nem lehet figyelmen kívül hagyni. Egyrészt a játék elején még ingyen el lehet húzni a kör végén (ez nem mellékes, mert ezeknek a konfigurálható lapoknak gyakran hátránya, hogy a játék elején még nem jók). Másodszor tiszta zanszilánk költség, ebből azért egyre kevesebb lesz a játékban előrehaladva, meg kell becsülni őket. A harmadik pedig, hogy épületeket is lőhet, ráadásul a húzását csak az blokkolja, ha 2 vagy több lényt céloztunk, vagyis akárhány hajót lövünk ki vele, a lapot a kör végén megadja. Ezek együtt szerintem elég hasznossá teszik ahhoz, hogy elgondolkodjunk a használatán.

Varázskudarc (9): Ha a Dornodon visszavágra azt mondtam, hogy azon már azért el tudok gondolkodni, mint csak varázslatra reagáló azonnali, akkor ezen a lapon meg nem gondolkodom, hanem használom. Amellett, hogy ingyen jön, a legnagyobb előnye az anti-semlegesítés, ami azért előnyös, mert a mai napig sokan játszanak a 0 vp-s azonnali semlegesítésekkel (vagy legalábbis a Ganüid védelmezővel). Ezt pedig nemhogy nem tudja megoldani a cédelmező, de még dobhatja is el az ellenfél. E mellett pedig már azt mondom, hogy majdhogynem teljesen mindegy, hogy most a nekronköltségére semmiztünk-e el lényt, vagy nem (ez utóbbit inkább csak a Semmi mesterénél érzem reálisnak), a nélkül is bőven meg fogja szolgálni az árát.

Ultraritka lapok
Apokaliptikus esemény (8): Már előre jelzem, hogy meg fogjuk szerelni úgy a lapot, hogy ténylegesen ne hasson saját magára, így az elemzés során is ehhez tartottam magam. Alapvetően egy kissé drága, ám köré építve meglehetősen hatékony lap. Mondanom sem kell, hogy a legnagyobb ereje forrásimmunis lapok mellett van, ahol körönként takaríthatjuk az asztalt, mi meg szépen megoldjuk ezekkel a mérkőzést. Egy ilyen típusú paklit UR bűbájokkal, Krakoch-csal akár Rongyrázás mellett is össze lehet rakni. De olyasfajta paklikba is belefér, ahol olyan lapokkal játszunk, amik külön-külön erősek, így egy asztal és kéztakarítás után a húzott lapjainkkal nyerünk. Persze a 4 vp kicsit borsos ár érte, de ettől még a lehetőségek tárháza igen széles.

Számkivetett mardakor (9): Bevallom, kezdetben ellene voltam ennek a lapnak, de most már örülök, hogy nem a Raia privilégiuma a negyedik szín használata. Persze a következő félévben még nagyon ritkán fog megjelenni, de 2025-től már 3 szín is van, ami lehetővé teszi valamilyen színen kívüli lap használatát, ez mindenképpen jó és több fantáziát ad pakliépítés terén. Persze ennek megvan az a kockázata, hogy egy szinte használhatatlan lapot is a paklinkban kell tartani. Én leginkább Asz-phalt, illetve manók mellé használtam ezeket gyakran, ahol a játék eleji visszakeverés, illetve a kézből dobás lehetősége azért némiképp felhasználhatóvá tette a Mardakorokat is. Ilyen szempontból kicsit sajnálom a Kertészek céhe kiesését, mert azzal is hasznosak voltak.

Yna, az álmok úrnője (9): Kreatív lap, kissé drága, de megszolgálja az árát. Tulajdonképpen 3 vp-ért megoldja az ellenfél összes lényét (amíg fenn van), és folyamatosan biztosítja a lapelőnyt. Magában sem rossz, de igazán a többi álommal kombózós lappal érdekes, az Otthonról szőtt álommal például kimondottan jó (lehet, hogy a Rongyrázás tényleg hasznos lesz?). Az élet lehetősége nagyon jó mellé, kár, hogy éppen a Fürge elf kiesésekor érkezett. Bár jobban belegondolva... nem, egyáltalán nem kár.

Kódos lapok
Esélykiegyenlítés (9): Ha nem lett volna Tarrgeth igen erős nerfje, akkor 11 pontot adnék erre a lapra, de így is elég jó. Az Angyali kórus szava óta tudjuk, hogy ezek a „kevesebb van belőle” képességek mennyire hatékonyak tudnak lenni. Ez is egy ilyen, és ha a manából és a lapból csak az egyik kijön, akkor már nagyon megérős ez a lap. De ha egyik sem, még akkor sem tragikus a végeredmény. Költsége ellenére szerintem ez egy bőven használható lap lesz.

Tükörpalota (8): Az illúziópalota új színben jelent meg, és némi extrát is kapott. Biztos vagyok benne, hogy sűrű anyázások közepette fog másolni Süllyedő hajókat meg más undorító épületeket, a színe ebben biztosan nem lesz probléma. A semlegesítés másolása szintén nagy öröm. Kis szívfájdalom, hogy Sárkánykövet nem tud másolni, de talán nem is baj...

Vérhörgő mamulut (8): A Kvazárbehemót után kaptunk még egy nehezen levakarható lila lapot. Ugyanakkor ez nekem sokkal jobban tetszik, egyfelől azért, mert ennek az ütőereje más nem elhanyagolható, másrészt, mert ez még alternatív lapleszedésként is jó mellé, ráadásul életkioltó is. Az egyetlen ellenérv a költsége, de korlátozó szabálylapok mellé így is érdemes tenni vele egy próbát.

Zsebsárkány (7): Nem igazán tudom eldönteni erről a képességről, hogy aranyos vagy erős. Tulajdonképpen itt az történik, hogy a helyett, hogy az adott szituációban legerősebb lapot keresnénk, keresünk valamit, ami minőségileg gyengébb, viszont ad még egy lapelőnyt. Ha nagyon gyenge lenne a Zsebsárkány, akkor ez sehogy sem volna megérős, hiszen nem véletlenül játszik egy pakli keresésekkel húzás helyett. Ugyanakkor azért a sárkánynak is van pár hasznos funkciója, és ütőlényként sem utolsó, így pedig már el lehet gondolkodni a kockáztatáson. Egyelőre én csak sárkányok közé érzem biztos lapnak, de a lehetőség azért megvan benne.

Szabó András

Cookie/süti kezelés
Weboldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére. Tudjon meg többet...
OK