Hírek
Lapkereső
Pakliszerkesztő
Online HKK
Info
Gyakori kérdések
HKK klubok
HKK kezdőknek
HKK Kódex
HKK szintlépés
HKK-t forgalmazó boltok
Kérdezz-felelek
Megjelent kiegészítők
Mi is az a HKK?
Őslich szabályok
Sorsoló program
Statisztikák
Teljes szabálykönyv
Tiltott és módosított lapok
Új Nemzedék lapok
Megmérettetések
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
HKK Bírók
Kiemelt vidéki versenyek
Legendák Viadala
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Nemzeti bajnokság
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Versenykiírások
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
HKK versenyadmin
Közösség
Fórumok
HKK találkozó
Legendás cél: országjáró
Legendás cél: sorbemutató
Legendás cél: 1000 lap
Megosztások
Paklileírások
Szavazások
Toplisták
Egyéb
AK Archívum
Blog
Írások, novellák
Letöltés
TF és ŐV könyvek
Védnöki Program
Videók
Zsákbamacska beváltás
Webbolt
Termék
DB
Ár
Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Bejelentkezve:
Beállítások
BDV Profil
Eddigi vásárlásaim
Eddigi ajándékaim
HKK eredmények
Kilépés
- Minden témában-
Hatalom Kártyái
Túlélők Földje
Webbolt
Keresés
Bevezető
Sajnos a vírushelyzet miatt még nem volt lehetőség az új lapokat nagyon kipróbálni, köztük a narancslapokokat sem. Ezzel együtt a goblin és az angyal epikusnak nagyjából lehet sejteni, hol lesz a helye. Az Alanor promós lapjaként megjelent Alanori lápvidék azonban egy sokkal érdekesebb, kreatívabb kártya, ami sok potenciált rejt magában, amit nem volt lehetőség még éles körülmények között kitesztelni. Azt gondolom, ez érdemel némi elmélkedést a lapról. Ezért a következő cikkemben kicsit elemeire bontom a lapot, hova érdemes betenni, mivel nem működik, mire lehet érdemes építeni mellette. A cikk végére egy olyan paklilistát írok, amit mostanában próbálgattam különböző ellenfelekkel online keretek között (kis létszámmal egy online versenyt is tartottunk). Előrebocsátom, bár az Alanori lápvidékből bármennyi használható, igazából én a 4 darabos verzióban érzem leginkább a potenciált, ez korlátozza leginkább az ellenfeleket, ezért a továbbiakban ebben fogok gondolkodni. Még annyit előzetesen, hogy ennek a lapnak a tesztelésében még nem vettem részt (legalábbis akkor, amikor a kiegészítőt tervezték, azóta már láttam játék közben), így azt nem tudom, hogy anno milyen paklikkal próbálkoztak mellette.
Mit „ad” nekünk a szabálylap?
Ez a narancs lap szerkezetét tekintve annyiban tér el a legtöbb korlátozó szabálylaptól, hogy amíg azok a játék elejétől a végéig hatást gyakorolnak az ellenfélre, addig ez csak a játék elején sül ki. Viszont akkor nem gyengén, ugyanis az ötlapos deckek 1 lappal, a többi meg lap nélkül fog kezdeni. Igen ám, de mi is csak eggyel. Mi ennek az értelme így? Leginkább az, hogy a legtöbb ötlapos paklit azért utálják a játékosok, mert rendszerint ott van a kezdőkézben 3-4 erős counter és 1-2 erőforrás, ami pont elég (vagy ha csak counterek vannak, az sem baj, előbb-utóbb csak jön valami) a kiépüléshez. Ez a fajta hatékonyság azonban egy kezdőlap esetén jóval kevésbé működik, mert ha 1 darab counterrel kezd az ellen, akkor nem tud tényleges előnyt termelni, ráadásul nem biztos, hogy az adott counter pont megfogja a mi lapunkat. Ha meg mondjuk a 2. körben is két countere van és ő kezdett, akkor a 3. körre, már a 3 lapunkat fizikai képtelenség, hogy megfogja. De beszélhetünk arról is, hogy az első 2-3 körben jó eséllyel a kötelék-szinergiák sem jönnek ki, de egy drágító szabálylap is kerülhet olyan helyzetbe, hogy az első körökben csak olyan lapokat húz, amiket nem tud kijátszani, ezzel meg jelentős tempóelőnyt lehet szerezni. A hangsúly tehát azon van, hogy amíg az ellenfélnek nagyon fájni fog a kevés lapos kezdés (és erre sideolni is jóval nehezebb), addig nekünk olyan decket kell kitalálni, amit ez nem fog annyira zavarni.
Mi az, amit nem tehetünk meg?
Ezeket a lap maga leírja, de azért vegyük végig őket! Először is, mivel van a szabálylapnak hátránya, a
Ködszellemmel
nem fogjuk tudni bekombózni. Követő tilalom, egyértelmű (pedig Álmok mesterével szívesen kipróbálnám). E mellett nem lehet keresni. Ez egyrészt a ködkereséseket zárja ki, másrészt az
Idéző teknős
-
Őshangya here
vonal is kiesik, valamint a
Templomszolgás
kombókat is elfeledhetjük (általában a Korlátozásaimat ezek köré építem, ezért említettem őket külön), továbbá a
Kurtz
-
Sivara
párostól is elbúcsúzhatunk. Ezenkívül bűbájokat nem játszhatunk ki, tehát az UR-bűbájok és az isteni bűbájok is kiesnek (utóbbi viccen kívül elég fájdalmas, simán el tudnék képzelni kezdő indulásnak mondjuk egy Leah vagy
Tharr bűbáját
, a
Bufa bűbájáról
nem beszélve). Ugyanakkor arra oda kell figyelni, hogy nem azt írja a szabálylap, hogy kereső lapokat és bűbájokat nem lehet a pakliba tenni, csak, hogy kijátszani nem lehet őket. Bűbájoknál mondjuk nem látok elsőre kiskaput (de mégis, a
Kasztroplanáris stigma
antimágiának még eldobható ?), de ködös lapokat lehet használni, csak ködkeresni nem szabad vele. Ez például egy Végtelen formázás vagy akár egy Ködszitálás esetében nagyon nem részletkérdés.
Milyen koncepciókat lehet kipróbálni?
Good stuff vonal
Egy viszonylag egyszerű pakliépítési metodika, hogy olyan lapokat teszünk be, amik külön-külön, önmagukban erősek. A paklink átlag IK-ja ezzel lehet, hogy valamivel nagyobb lesz, cserébe viszont ha elhúzódik egy meccs, akkor már egyértelműen mi vagyunk helyzeti előnyben. Csak arra kell figyelni, nehogy az elején legyorsuljanak minket!
Hogy egy ilyen paklihoz milyen színeket kell használni, az nagyon szerteágazó. A lila nekem mindenképp preferenciám lenne, egyrészt, mert egy Xeno bilincsmester az elején óriási előnyt tudna adni, ahogyan egy
Kifordított varázsdoboz
is ebben a környezetben igazi kincs (máshol is, de itt főleg). Isteni szettek közül azonban nem biztos, hogy Chara-dint választanám, mert nincs olyan lap, ami komolyabb erőforrás-előnyt tudna adni (
Irányított őrület
dobatása itt eléggé kétséges előny). A Sheran-Raia-Elenios vonalon ellenben találunk olyan lapokat, amik önmagában kijátszva is adhatnak nagy előnyt. Itt nem szeretnék konkrét ötleteket írni, mert rengetegféleképpen el lehet indulni, próbáljatok ki több mindent.
Gyűjtőgenerálás
Ha egy lappal kezdünk, akkor az egyik legnagyobb előnyt a többszöri kijátszás opciója adja. E tekintetben a víziók és a feltámadó lények a legjobbak, amik ellen a counterek hosszú távon nem sokat érnek. Ebből a szempontból a víziókban most több potenciált látok, főleg azért, mert a vérfarkasok, mint a legerősebb feltámadáson alapuló lények, szerintem az átlagköltségük miatt egy drasztikusabb korlátozó szabálylap mellett (Járj, Bilincs) még mindig hatékonyabban működnek, mint egy lappal (főleg, mert bennük több a szinergia) további hátrány adása nélkül. Tehát érdemesebb a vízióknál maradni.
Ami a színek összeállítását illeti, a fekete ebben a pakliban alap, nagyon sok erős gyűjtőgeneráló és vízió lapja van. Eleniosban is elég sok az erős vízió lap. A harmadik szín sokkal szabadabban választható, én a zöldben és a fehérben is elég sok potenciált látok. Magával a deckkel kapcsolatban az egyetlen aggályom – mint szerintem sokaknak – hogy a
Kyb’er a csontangyal
elég rendesen gallyra tudja tenni azokat a gyűjtőgenerálásra épülő paklikat, amik nem Zarknod bilincsével játszanak.
Terülős/hordás deck
Ez az a pakli, amivel egy házi online versenye próbálkoztam is, és az igazat megvallva tetszett az összeállítás. A pakli tulajdonképpen arra épül, hogy sok cantrip lap segítségével terül, és aztán a lényekkel agyonveri az ellenfelet. Nem tud olyan agresszív lenni, mint mondjuk egy Leah horda, viszont szerintem a kevés lapos környezet miatt stabilabban összerakható. Nézzük meg, miket tettem bele. Természetesen nem állítom, hogy ez egy tökéletesen kioptimalizált deck, inkább csak egy alapként tekintsünk rá.
Első körben nézzünk egy olcsó, cantrip szekciót, ami képes pörgést produkálni. Én az alábbi lapokat találtam:
3
Szörcsögő motyogó
5
Yeti csemete
3
Yeti mummifikátor
3
Ryuku őrtorony
A Szörcsit nem kell bemutatnom, ingyen jön, és szinte biztos kijátszhatjuk azt a lapot, amit behúztunk vele. Paklit égetni itt ritkán fog, de azért ne feledjük a képességét. A
Yeti csemetét
bár a zanszilánk szabály megtépázta, ide jó lesz, 1-ért cantrip, repül, üt, társaival pedig még erősebb. A
Mumifikátor
funkciója kettős vagy cantrip módon kijön lényként, vagy betermel egy nem cantrip de szinte counterelhetetlen Yeti csemetét. Ha azonban van egy hideg lapunk mellé, akkor már komoly erőforrást termel. A
Ryuku őrtoronnyal
nyerni ugyan nem fogunk, de zanszilánkos cantrip épület, ami sokat segít a pörgésben, és a képessége is nagyon zavaró.
Ha már van 2 effektív yetink, amit lehet erősíteni, talán érdemes még ezen a fronton kicsit körülnézni a hideg lények között. Kettőt még nagyon szívesen betennék:
3
Bundás yeti
3
Homoki yeti
Bundás barátunk alapból is kellemetlen tömegirtás, de ha csak egy Csemeténk is van mellette, akkor kegyetlen gyilkológéppé változik. Ugyanakkor a sok ÉP- és pakliveszteség miatt, ha elkezdjük használni a képességét az már win or wall játék. A Homoki yeti kicsit a Szörcsi elvén működik. Ez nem mindig fogja a lapelőnyt megtermelni az antimágiájával, nem is nagyon verekedős fajta, cserébe a „K” képessége sok kellemetlenséget okoz.
Magnak ez megteszi, de kellene pár lap hosszabb meccsekre is, ami nagyobb előnyt ad. Szerintem ezek a legjobbak:
3
Teknős gárdista
3
Bím, a nyugati homokdzsinn
3
Az újjászületés könyve
3
Aszályvarázs
3
Minotaurusz főszakács
A Gárdistát kétlem hogy bárkinek be kellene mutatnom, nehezen counterelhető, 2 lapot mindig megtermelő monszter. A Bím ellátja a sima zanszilánkos cantrip funkciót, de egy elhúzódó meccsen már óriási előnyt adhat. Az ÚSZK-val eldőlt, hogy melyik isteni szettet használom (bár csak 2 lapot fogok alapból). Nem véletlenül lett a lap a nyáron szervezett isteni verseny első helyezettje, gyakorlatilag kockázat nélkül termel óriási előnyt. Az
Aszályvarázs
fő funkciója, hogy szinte counterelhetetlenül termeljek egy nettó lapelőnyt vele, de néha kitehető varázslatként is. A Főszakácsot inkább csak próbaként tettem be, de nem bántam meg egyáltalán, legtöbbször magára termel izmokat és saját magát veszi vissza, de a visszavetető képessége sok lapunkkal hatékony.
Látható, hogy eddig szinte egyáltalán nem használtam countert (kivéve Bundás yeti, de neki sem az a fő funkciója), ami tudatos, a kezdeti lapegyenlőség miatt nem érzem akkora gondnak, ha az elején megfogják pár lapunkat, ráadásul a speciális counterek side után könnyen ki is eshetnek az ellenfelünk paklijából. Ezzel együtt néhány darab elfér, de inkább olyanokra mennék rá, amik mást is tudnak, nem csak megakadályozni valamit.
3
Őshangya ostromgép
3
Őshangya kámikáze
3
Antimágikus goblin
3
Gárdakapitány
Az Ostromgép elég széles spektrumban counterel, lehet építeni a költségét, és a dobató képessége is nagyon kellemetlen ebben a környezetben. A Kámikáze counter és leszedés, néha semmizni is tud, az Antimágikus goblin pedig bár szűkebb körben reagál, de az asztalon is óriási parát jelent. A Gárdakapitányon sokat hezitáltam, de nem árt, ha van egy olcsó counterünk, ami elhúzódó meccsen akár erőforrásként is hasznosítható.
46 lapnál tartunk, a maradék helyet vízió erőforrásokkal töltöttem meg:
2
Az elemek illúziója
1
Végtelen formázás
1
Rücskös látógömb
Az Elemek illúziójának körönkénti egy azonnal adott lapja 1 zsz-ért akkora előny, hogy be merem vállalni belőle, hogy néha összehúzom a kettőt. A másik kettőnek a játék elején kevésbé fogunk örülni, de bőven van bennük annyi potenciál, hogy egyet-egyet ebben a speciális környezetben bevessek.
Side, illetve ami kimaradt
Nagyon sok lappal próbálkoztam lámpa ellen meg online meccsek keretében, ami működött, és akár be is tehető. Kezdeném két újonnan megjelent lappal, a
Pusztító motyogóval
és a
Sivatagi kőskorpióval
. Előbbi hatékony counter és leszedés, hasonlóan az
Antimágikus goblinhoz
. A reakciója szélesebb spektrumban működik, leszedésként viszont egyszeri, és emiatt döntöttem a Goblin mellett a Kőskorpió 1-2. körben letéve elég nagy parát jelent, csak amiatt szedtem ki, mert a dobatás nem annyira fontos funkciója a paklinak. Nagyon sokat hezitáltam a Tauruson is, de az volt a tapasztalatom, hogy az első 2 körben eléggé le tud blankulni, később meg sokszor már nem volt szükségem a dobatására. A Rémeb is elég hatékony, de a viszonylag sok nekron miatt már nem akartam erőltetni és általában véve a Bím képességét picit hasznosabbnak gondoltam. De ezek mindegyike kipróbálható.
Sideból legjobban a Zarknodos deckek ellen kell készülni, mert majdnem a paklink fele leblankul. Az előbb említett 3 lap mellett jó lehet a
Varázskert
, a
Komposztálás
, a
Selyemátok
, de akár a
Tiltott serleg
vagy a
Varázsrépa
is (fontos hogy ezek a good stuff lapok más funkcióikat is, pl. counter, semmizés, ellássanak, mert nem nagyon lesz lehetőségünk egyfunkciós lapokat sideba tenni). Ezek egy jelentős része akár drágító paklik ellen is megállja a helyét, de az
Ősmágikus térfixálót
azért érdemes betenni még ellenük, abból nem lehet baj. Főleg Mezők meg terülős paklik ellen szükség lehet 1-2 olcsóbb közbeszólásra. Counterekből sajnos a zöld isteni e téren nem a legjobb (ha nincs Mező, akkor a
Földanya átka
az első körben nem fog működni, az Owooti trükk meg elhúzódó meccsen blank), de ha lényekre számítunk, szóba jöhet az Erős gyengéje, a
Ködszitálás
is árához képest elég jó, illetve azonnalit foghat még a Jégkornis, leszedésbe pedig a felsoroltakon kívül
A nagytanács ítélete
is segíthet. Illetve a zanszilánk termelés, valamint a semmizés funkciójának megoldására is jó lehet a Trükkös csapda. Ennyi persze nem fog elférni, így kicsit a várható meta függvényében kell dönteni.
Nekem kb. ezek jutnak eszembe az új szabálylapról. Természetesen, ami itt van, nem szentírás, többféleképpen ki lehet próbálni a decket, sőt, bátorítok mindenkit, hogy kísérletezzen új lapokkal, színekkel, koncepciókkal és maga döntse el, hogy mit érez a leghatékonyabbnak.
Szabó András
(Eddig 10288x nézték meg.)
Létrehozás:
2021. február 23.
Utolsó frissítés:
2021. február 24.
Az oldal korábbi verziójának megtekintése