HKK kérdések és válaszok



  • Mi történik akkor, ha egy Xenomorf királynővel visszahozok a gyűjtőmből több xenót, köztük egy Kifejlett xenomorfot, és azt választom, hogy először a Kifejlett képessége jöjjön létre?
    Először minden lény visszajön, mivel a királynő képességét maradéktalanul végre kell hajtani. Az egyazon cselekvéssel egyszerre játékba hozott lapok kijátszási sorrendjéről én döntök. Ha a királynő képességére nem volt reakció, akkor a visszahozott lények kijátszása már nem akadályozható meg, mivel ezek nem kézből kijátszott lapok, kijátszásuk nem önálló cselekvés, így nem lehet rájuk reagálni. Ekkor azt választom, hogy a Kifejlett xenomorf képessége jöjjön létre először. Az összes lap visszakerül az asztalról a játékosok kezébe. Azok is, amiket a királynő hozott játékba. Végrehajtom a Kifejlett xenomorf képességét, és levizsgálom, hogy milyen kapcsolódó hatások maradtak meg végrehajtatlanul. Nincs más, mivel a többi lény már nincs az asztalon. A lapoknak nincs memóriája. Nyilván, ha van köztük olyan, aminek a kijátszáskori képessége fontos, akkor nem ezt a sorrendet választom, hanem azt a lényt a Kifejlett xenomorf "elé engedem".
  • Ha van a gyűjtőmben Alakváltó ősköd, és én kijátszok egy Xenomorf királynőt, akkor a következő történik. Mivel a Xenomorf királynő a gyűjtőben levő lények altípusára hivatkozik, ezért a megnevezhetem az Alakváltó ősköd altípusát, ami xenó lesz. Ezután létrejön a királynő képessége, vagyis a xenók (így az ősköd is) a gyűjtőből visszakerülnek az asztalra. Ezután eldöntöm a visszakerülő lények sorrendjét, és ebben a sorrendben meghozok minden olyan döntést, és végrehajtok minden olyan kapcsolódó hatást, ami ezekhez kapcsolódik. Vagyis mivel ekkor kijátszom az ősködöt, ezért meghozom azt a döntést is, hogy milyen legyen az altípusa. Akkor nem kötelező xenót megneveznem, hiszen újra dönthetek a dologról, és a lapnak nincs memóriája, hogy a gyűjtőben milyen altípust választottam neki.
  • Nem vehetem vissza Dögvésszel azt a lényt a gyűjtőmből kezembe, amit a képessége költségeként áldoztam zanszilánknak. Egy lap vagy hatás kijátszásakor mindig először megállapítom a célpontokat, majd kifizetem a költséget. Épp ezért nem választhatok olyan célpontot, amely a költség kifizetésének eredményeképp válik csak legális célponttá. Hasonló esetet már leírtunk Csontkovácsnál.
  • Ha van két Tűzmadaram (új), és azok egyszerre halnak meg, akkor mindkettő négyet sebez. Az a helyes sorrend ugyanis, hogy minden lapot berakunk a gyűjtőbe, majd ezután a választott sorrendben létrejönnek a hatások, de akkor a lapok már nincsenek az asztalon.
  • A rezisztencia véd a Trükkös szirén képességétől, függetlenül attól, hogy lényt vagy nem lényt lopok vele. A csábítás szabály azt mondja, hogy "célpont lénynek te leszel a gazdája". A Trükkös szirén ebben a szövegben cseréli ki a lény szót permanensre. Tehát a rezisztencia védeni fog ellene. (Itt jegyezzük meg, hogy a permanenst az jelenti, hogy "lap vagy önálló jelző", így a rezisztencia természetesen véd a "célpont permanensre" ható forrásoktól is.)
  • Ha egy lényem közvetett módon kerül a gyűjtőbe egy olyan forrástól, ami a lényre hat ugyan, de az eredeti hatása nem az, hogy sebződik, vagy a gyűjtőbe kerül a lény (pl. leszedem róla az izmot, és már sebesült volt a lény), akkor is kisül a büntetés, hiszen a forrás hatására került a lény a gyűjtőbe. Mindez csak akkor igaz, ha a lény egyből a gyűjtőbe kerül a forrás hatására. Ahogy korábban is leírtuk, a később gyűjtőbe küldő különböző jelzők pl. nem aktiválják a büntetést.
  • A vámpírként, motyogóként vagy csontvázként megnevezett/kijátszott morf élőholt lesz, mivel kijelentettük, hogy minden motyogó, vámpír és csontváz élőholt, azok is, melyeken ez az ikon nem szerepel.


  • Páros verseny
  • A Manaáramlás páros versenyen nem működik, mivel a lap szövegében szerepel az, hogy ha több játékosnak is van ilyen szabálylapja, akkor a normál kezdőszabályok lépnek érvénybe. Mivel a párosnak kötelező ugyanazzal a szabálylappal játszania, ezért teljesül az a feltétel, hogy "ha több játékosnak is van ilyen szabálylapja".
  • Ha páros versenyen mindkét játékos Beldiannal játszik, akkor mindegyik megnevez egy célpont ellenfelet, akinek az első lapja nem jön létre. Ha ugyanazt az ellenfelet nevezik meg, akkor annak az első két lapja nem jön létre.
  • Páros versenyen pár két tagjának szabálylapja mindenkire hat, de nem adódik össze, így pl. A fájdalom szépsége csak egyszer fog kisülni. Az ellenfél a célpont ellenfelet jelenti, vagyis a sebződő határozza meg, hogy ki kapja a VP-t.
  • Páros versenyen, ha én lopom el a párom izomjelzős lényét, akkor kisülnek az izmok, hiszen a lény kikerült tulajdonosának irányítása alól. Ha visszalopom, akkor értelemszerűen nem sülnek ki újra az izmok.
  • Páros versenyen a kezdés pontos menete:
  • Először leülnek a játékosok, és ez a forduló végéig nem változhat.
  • 1. meccs: Dobnak mind a négyen, és aki a legnagyobbat dobja, azé a kezdés joga. A kör abba az irányba megy, amerre a másik pár szeretné.
  • 2. meccs: Azé a kezdés joga, aki balra ül attól, akié az 1. meccs kezdés joga volt. A kör abba az irányba megy, amerre a másik pár szeretné.
  • 3. meccs: Azé a kezdés joga, aki balra ül attól, akié a 2. kezdés joga volt. A kör abba az irányba megy, amerre a másik pár szeretné.
  • A kezdés joga ugye bármely meccsen átadható annak, aki a körben Azután jön, akié a kezdés joga. de ez a többi meccset nem befolyásolja.


  • Csető Zsolt, Dani Zoltán, Jancsár János, Makó Balázs, Tihor Miklós
    (Eddig 11637x nézték meg.)
    Létrehozás: 2015. június 11.
    Utolsó frissítés: 2015. június 11.
    Cookie/süti kezelés
    Weboldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére. Tudjon meg többet...
    OK