Hírek
Lapkereső
Pakliszerkesztő
Info
Gyakori kérdések
HKK klubok
HKK kezdőknek
HKK Kódex
HKK szintlépés
HKK-t forgalmazó boltok
Kérdezz-felelek
Megjelent kiegészítők
Mi is az a HKK?
Őslich szabályok
Sorsoló program
Statisztikák
Teljes szabálykönyv
Tiltott és módosított lapok
Új Nemzedék lapok
Megmérettetések
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
HKK Bírók
Kiemelt vidéki versenyek
Legendák Viadala
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Nemzeti bajnokság
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Versenykiírások
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
HKK versenyadmin
Közösség
Fórumok
HKK találkozó
Legendás cél: országjáró
Legendás cél: sorbemutató
Legendás cél: 1000 lap
Megosztások
Paklileírások
Szavazások
Toplisták
Egyéb
AK Archívum
Blog
Írások, novellák
Letöltés
TF és ŐV könyvek
Védnöki Program
Videók
Zsákbamacska beváltás
Webbolt
Termék
DB
Ár
Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Bejelentkezve:
Beállítások
BDV Profil
Eddigi vásárlásaim
Eddigi ajándékaim
HKK eredmények
Kilépés
- Minden témában-
Hatalom Kártyái
Túlélők Földje
Webbolt
Keresés
HKK kérdések és válaszok
Mi történik akkor, ha egy
Xenomorf királynővel
visszahozok a gyűjtőmből több xenót, köztük egy
Kifejlett xenomorfot
, és azt választom, hogy először a Kifejlett képessége jöjjön létre?
Először minden lény visszajön, mivel a királynő képességét maradéktalanul végre kell hajtani. Az egyazon cselekvéssel egyszerre játékba hozott lapok kijátszási sorrendjéről én döntök. Ha a királynő képességére nem volt reakció, akkor a visszahozott lények kijátszása már nem akadályozható meg, mivel ezek nem kézből kijátszott lapok, kijátszásuk nem önálló cselekvés, így nem lehet rájuk reagálni. Ekkor azt választom, hogy a Kifejlett xenomorf képessége jöjjön létre először. Az összes lap visszakerül az asztalról a játékosok kezébe. Azok is, amiket a királynő hozott játékba. Végrehajtom a Kifejlett xenomorf képességét, és levizsgálom, hogy milyen kapcsolódó hatások maradtak meg végrehajtatlanul. Nincs más, mivel a többi lény már nincs az asztalon. A lapoknak nincs memóriája. Nyilván, ha van köztük olyan, aminek a kijátszáskori képessége fontos, akkor nem ezt a sorrendet választom, hanem azt a lényt a Kifejlett xenomorf "elé engedem".
Ha van a gyűjtőmben Alakváltó ősköd, és én kijátszok egy
Xenomorf királynőt
, akkor a következő történik. Mivel a Xenomorf királynő a gyűjtőben levő lények altípusára hivatkozik, ezért a megnevezhetem az
Alakváltó ősköd
altípusát, ami xenó lesz. Ezután létrejön a királynő képessége, vagyis a xenók (így az ősköd is) a gyűjtőből visszakerülnek az asztalra. Ezután eldöntöm a visszakerülő lények sorrendjét, és ebben a sorrendben meghozok minden olyan döntést, és végrehajtok minden olyan kapcsolódó hatást, ami ezekhez kapcsolódik. Vagyis mivel ekkor kijátszom az ősködöt, ezért meghozom azt a döntést is, hogy milyen legyen az altípusa. Akkor nem kötelező xenót megneveznem, hiszen újra dönthetek a dologról, és a lapnak nincs memóriája, hogy a gyűjtőben milyen altípust választottam neki.
Nem vehetem vissza
Dögvésszel
azt a lényt a gyűjtőmből kezembe, amit a képessége költségeként áldoztam zanszilánknak. Egy lap vagy hatás kijátszásakor mindig először megállapítom a célpontokat, majd kifizetem a költséget. Épp ezért nem választhatok olyan célpontot, amely a költség kifizetésének eredményeképp válik csak legális célponttá. Hasonló esetet már leírtunk
Csontkovácsnál
.
Ha van két
Tűzmadaram (új)
, és azok egyszerre halnak meg, akkor mindkettő négyet sebez. Az a helyes sorrend ugyanis, hogy minden lapot berakunk a gyűjtőbe, majd ezután a választott sorrendben létrejönnek a hatások, de akkor a lapok már nincsenek az asztalon.
A
rezisztencia
véd a
Trükkös szirén
képességétől, függetlenül attól, hogy lényt vagy nem lényt lopok vele. A csábítás szabály azt mondja, hogy "célpont lénynek te leszel a gazdája". A Trükkös szirén ebben a szövegben cseréli ki a lény szót permanensre. Tehát a rezisztencia védeni fog ellene. (Itt jegyezzük meg, hogy a permanenst az jelenti, hogy "lap vagy önálló jelző", így a rezisztencia természetesen véd a "célpont permanensre" ható forrásoktól is.)
Ha egy lényem közvetett módon kerül a gyűjtőbe egy olyan forrástól, ami a lényre hat ugyan, de az eredeti hatása nem az, hogy sebződik, vagy a gyűjtőbe kerül a lény (pl. leszedem róla az izmot, és már sebesült volt a lény), akkor is kisül a
büntetés
, hiszen a forrás hatására került a lény a gyűjtőbe. Mindez csak akkor igaz, ha a lény egyből a gyűjtőbe kerül a forrás hatására. Ahogy korábban is leírtuk, a később gyűjtőbe küldő különböző jelzők pl. nem aktiválják a büntetést.
A vámpírként, motyogóként vagy csontvázként megnevezett/kijátszott
morf
élőholt lesz, mivel kijelentettük, hogy minden motyogó, vámpír és csontváz
élőholt
, azok is, melyeken ez az ikon nem szerepel.
Páros verseny
A
Manaáramlás
páros versenyen nem működik, mivel a lap szövegében szerepel az, hogy ha több játékosnak is van ilyen szabálylapja, akkor a normál kezdőszabályok lépnek érvénybe. Mivel a párosnak kötelező ugyanazzal a szabálylappal játszania, ezért teljesül az a feltétel, hogy "ha több játékosnak is van ilyen szabálylapja".
Ha páros versenyen mindkét játékos
Beldiannal
játszik, akkor mindegyik megnevez egy célpont ellenfelet, akinek az első lapja nem jön létre. Ha ugyanazt az ellenfelet nevezik meg, akkor annak az első két lapja nem jön létre.
Páros versenyen pár két tagjának szabálylapja mindenkire hat, de nem adódik össze, így pl.
A fájdalom szépsége
csak egyszer fog kisülni. Az ellenfél a célpont ellenfelet jelenti, vagyis a sebződő határozza meg, hogy ki kapja a VP-t.
Páros versenyen, ha én lopom el a párom izomjelzős lényét, akkor kisülnek az
izmok
, hiszen a lény kikerült tulajdonosának irányítása alól. Ha visszalopom, akkor értelemszerűen nem sülnek ki újra az izmok.
Páros versenyen a kezdés pontos menete:
Először leülnek a játékosok, és ez a forduló végéig nem változhat.
1. meccs: Dobnak mind a négyen, és aki a legnagyobbat dobja, azé a kezdés joga. A kör abba az irányba megy, amerre a másik pár szeretné.
2. meccs: Azé a kezdés joga, aki balra ül attól, akié az 1. meccs kezdés joga volt. A kör abba az irányba megy, amerre a másik pár szeretné.
3. meccs: Azé a kezdés joga, aki balra ül attól, akié a 2. kezdés joga volt. A kör abba az irányba megy, amerre a másik pár szeretné.
A kezdés joga ugye bármely meccsen átadható annak, aki a körben Azután jön, akié a kezdés joga. de ez a többi meccset nem befolyásolja.
Csető Zsolt, Dani Zoltán, Jancsár János, Makó Balázs, Tihor Miklós
(Eddig 11637x nézték meg.)
Létrehozás:
2015. június 11.
Utolsó frissítés:
2015. június 11.
Az oldal korábbi verziójának megtekintése