HKK Nemzeti 2025 paklibemutatók

Őry Barnabás: Ősi rúnás blokkoló pakli

Életem első nemzetijén mondhatjuk, hogy egy meglepetéspaklival sikerült az első nap egy kiemelkedő eredményt elérnem, így gondoltam írok egy rövid beszámolót a pakliról és az első nap élményeiről. Előtte néhány gondolat a felkészülésről.

A nemzetit megelőző időszak alapján úgy tűnt számomra, hogy kicsit háttérbe fognak szorulni az epikusok és több jobb későn, mint soha + átkozott követő koncepcióra, ezzel párhuzamosan sok semleges csatamezőre, valamint néhány bilincsre is számítani kell majd - mivel a júliusi kiadói versenyt ezzel a paklival nyerte meg veretlenül JuFe. Az év túlnyomó részében epikusokat forgattam hagyományos környezetben, legkomfortosabban a kalandozókkal játszottam, de ez szóba sem jöhetett a várható metát figyelembe véve. A tempós jobb későn pakli meg se fordult a fejemben, mivel nem érzem benne a játékélményt, mezőzni pedig nem szerettem volna, mivel szinte semmi tapasztalatom vele. A házi feladat tehát az volt, hogy találjak egy olyan koncepciót, amely nagyjából mindegyik felsorolt pakli ellen életképes és még epikusok ellen is működhet. Hosszas agyalás után arra jutottam, hogy megpróbálok összerakni egy meglepetés paklit, ami egy Ősi rúnával megtámogatott blokkoló pakliban valósult meg. Mindkét tényezőt figyelembe véve mondhatjuk, hogy váratlan választás ez a pakli, mivel sem az Ősi rúna, sem a blokkoló koncepció nem volt jelen az idei metában. Az Ősi rúna szinte soha nem szerepel versenyasztalon, mivel epikusok ellen általában behozhatatlan a laphátránya. A blokkoló koncepció pedig annak ellenére sem tudott igazán összeállni, hogy az előző nagykiegben egészen sok blokkoló lap érkezett. A meglepetésfaktor tehát mindenképp benne volt, viszont azért valamivel nyerni sem ártana. Nézzük a koncepciót.

A pakli winconja a Roxati leszámolás, mely a kétszín szabály módosítása óta szinte mindegyik pakliban helyet kap, ahová színben befér. Ez a remek kártya a kompenzációjának köszönhetően kockázat nélkül kijátszható bármikor, a kör végén ad két lapot, gyógyít és ráadásul még blokkol, valamint maximum életpontot is csökkent. Úgy gondoltam, hogy a megfelelő környezet kiépítésével ez a lap önmagában meg fogja nyerni a meccseket, végül ez szerencsére a gyakorlatban is működött. A pakli hasonlít a nemzeti második napján nagyon népszerű blokkoló Tarrgeth paklihoz (én is ezt vittem), viszont az Ősi rúna és a hagyományos környezet miatt kicsit másképpen kellett összerakni. Bár elsődlegesen a felsorolt három pakli ellen készültem ezzel a koncepcióval, számítanom kellett arra is, hogy minimum 1-2 epikus is szembe fog jönni és kezelnem kell a laphátrányomat. Ha már az Ősi rúna biztosítja, hogy nem zavarnak a húzást blokkoló szabálylapok, akkor logikus, hogy szinte minden lap cantrip legyen a pakliban. Tesztelés során úgy éreztem, hogy ez működni is fog, és epikusok ellen is már a harmadik körre lapelőnyt tudok kovácsolni. Mező és bilincs ellen side előtt szinte biztosan komoly előnyt tudtam kiépíteni, a három lapos Jobb későn pakli ellen pedig sok múlt a kezdés megdobásán, és hogy mennyire tud letempózni az ellenfél. Erre a paklira külön készültem sideból, de erről majd kicsit később.

A Nemzetit megelőző két hónapban több különböző paklival is játszottam, ami hálózott, így jobban meg tudtam ismerkedni ezzel az alternatív univerzummal. A HKK önmagában is egy nagyon komplex játék, de háló mellett az egész játékkörnyezet még összetettebbé válik, minden döntésnek sokkal nagyobb jelentősége van. Az Életenergia kirotálása óta ezt leginkább a Tarrgeth és a Gemina kertes xenó pakli tudta kihasználni, de arra készülhettünk, hogy ezek nem igazán lesznek dominánsak a Nemzetin. Végül ilyen jellegű paklik közül mindössze egy Tarrgeth volt a top20-ban, szóval bejött ez a várakozás. Ezt figyelembe véve úgy gondoltam, hogy a legtöbb lehetséges ellenfél számára zavaró lesz egy hálós, boldog békés, anti-kontrollos, lassú játékkörnyezet, kiegészítve a váratlan winconnal. Mint minden paklinak, természetesen ennek is vannak elég rossz matchupjai. Ide soroltam előzetesen az olyan alternatív nyeréssel operáló deckeket, mint pl. a flottázó hajós koncepció, a nagyon gyors tempódeckek, amik szimplán lepörögnek és leütnek, ha nem húzok hálót, illetve a sok dobatással operáló paklik, pl. teknősök, 7 törzs. Ezek közül kettő is szembejött a versenyen, de erről majd kicsit később.

A pakli

A bevezető után nézzük meg a pakli összetételét.

Szabálylap: Ősi rúna – sokkal optimálisabb lenne a pakli egy Tarrgeth követővel, amely felrak 3 körre hálót, J-re visszaad egy lapot, valamint hármat olcsóbbítani is tudunk vele, viszont a meta miatt ezt nem lehetett bevállalni. Marad tehát a rúna és az időlassítók minél korábbi behúzása.
5 Időlassító: Szeretnénk hálóval kontrollálni a környezetet, hogy ne legyünk mindenféle büntetés nélkül folyamatosan lekánterelve és a tempós paklik se tudjanak lepörögni.
3 Termomágikus indikátor: Senkinek nem kell bemutatni, az idei játékkörnyezet egyik legerősebb lapja. Kántercsatát nem fogunk nyerni, úgyhogy nincs olyan rizikó, hogy az ellenfél termója fog kisülni. Boldog béke effekt mellett le tud esni, de ezt túléljük.
3 Boldog béke: a metában csak néhány lap (pl. Zsebdimenzió, Apró vörös sárkány, A föld nyelte el) tudja optimálisan kezelni, egyik kulcslapja a paklinak. Nagyon kevés pakli játszik kánterek nélkül, viszont ha ilyet kapunk, legrosszabb esetben elhúzzuk, aztán mehet sideba. Mindenki mást nagyon fog zavarni.
3 Kasug-din nagyúr: Boldog béke kijátszása után nem szeretnénk felhúzni, de így is muszáj mindkettőből hármat játszani, hogy legalább az egyik megérkezzen a kezünkbe. Talán még jobban is szeretem, mint a Boldog békét, kifejezetten gusztustalan tud lenni az ellenfelünk szemszögéből. Egyetlen apró hátránya, hogy a mutatás után ellenfelünk cselekszik, de ezt már inkább csak a vicc kedvéért említem meg.

Ez a 14 lap fogja tehát meghatározni a játékkörnyezetet, amit létre szeretnénk hozni és szinte biztosan nem fog tetszeni az ellenfelünknek. Amint látjátok, szinte mindegyik lap aljára 2022 van írva, úgyhogy már nem sokáig vitézkedhetünk velük. Meglátjuk, jövőre lesz-e utánpótlás az ilyen jellegű lapokból.

Bár kánterelni nem fogunk, azért bele kell szólni az ellenfél körébe. Nézzük a leszedéseket:
3 Goblin mágia: nulláért jól tud jönni a játék elején, később pedig kettőért szeretnénk megtolni, hogy visszaadja magát. Kezeli az oltalmas lapokat, remek kártya.
3 A természet rendje: Legtöbbször körszakításra toljuk meg, de leszedésként is működik. Ha az ellenfél kezdett, ingyen jön.
3 A gyalázat lemosása: Bár egy kicsit gyengült így, hogy már három sikeres lapot néz, még mindig nagyon erős. Idézhető, reakciódrágított, semmibe lő, gyógyít, semmiz, visszaadja magát. Kéne még tudnia valamit?
2 Abrakadabra: Kicsit drága, viszont ha nem vagyunk védve a kánterekkel szemben és valami nagyon zavar, akkor jól tud jönni. Kettő befért, nem bántam meg.
3 A sors keze: Top spoiler, nem kell bemutatni. Kezdőkézre felhúzva, akár még kánternek is ellőhetjük, a megfelelő környezet kialakítása után lőni fogunk vele és húzni jobb esetben. Ne felejtsük el a kettes blokkolását, amit mindig fel fogunk írni.
3 Esélykiegyenlítés: Ebbe a pakliba hasonló erősségűnek érzem, mint A gyalázat lemosását. Idézhető, reakciódrágított, a manát szinte mindig vissza fogja adni, semmibe lő, gyógyít és nem utolsó sorban blokkol kettőt. Egyetlen apró szépséghibája, hogy nem adja vissza magát fixen, de ha már megvan a lapelőnyünk, ezt is elviseljük.
3 Doemon haragja: Egyszerű leszedés, a kompenzációja miatt került be, de egyáltalán nem bántam meg. Egy védekezés még elfért volna rajta, de így is korrekt. A semmizés pedig szinte mindig jól jön.

A védekező koncepcióhoz elengedhetetlenek a visszavételek és a keresések. A megfelelő előny kiépítése után ezek pörgetik meg igazán a paklit:
3 Apró mágia: Nagyon olcsó és sok mindent csinál(hat). Ha ellenfelünk kánterelget minket, akkor kap egy reakciódrágítást, lecsíp egy lapot és még vissza is tudunk valamit venni a gyűjtőből. Tökéletes lap hálós környezetbe, amit nagyon olcsón meg tudunk tolni, miután ellenfelünk belejátszott a hálóba. Egyik kulcslapja a paklinak, amivel visszaugrik a kezünkbe a Roxati leszámolás.
2 Továbbfejlesztett technika: Keres és visszavesz, elmebeteg előny, ha létrejön. Bár van kompenzációja, de csak Boldog béke effektek vagy minimum kézben szorongatott Kasug-din mellett toljuk meg nyugodtan. A játék egyik legfontosabb lapja a nyerés szempontjából. Visszaveszi a Roxati leszámolást és keres mellé még egyet. Persze szituációtól függően szinte bármire meg tudjuk tolni. Kezdőkézre nem szeretném felhúzni, ezért csak kettőt játszottam.
1 Az írnokok sejtése: Elég körülményes kártya, ezért csak egyet használtam. A játék első köreiben nem szeretnénk felhúzni, viszont megfelelő védelem és erőforrás mellett 5 manáért kijátszva hatalmas előnyt ad. Blokkolunk 5-öt és megnézhetjük a pakli legfelső 15 lapját. Egyet a kezünkbe veszünk és szinte biztosan fogunk találni legalább egy darab A mélység felfedezését a 15 lap közt, amit el is hajítunk a gyűjtőbe, hogy aztán kijelenjük két lapra. Side után Kreatív termiket is tudunk neki dobni, ami akár egyből visszarakja a kezünkbe Az írnokok sejtését, vagy egy másik Rhatt lapot (pl. Roxati leszámolás). Az öt mana nagyon sok, viszont az ötös blokkolás kiegészítve jó esetben három (extrém esetben öt, két mélység eldobása esetén) lappal már elég megérősnek tűnik.

A Roxati leszámolást szeretnénk megtámogatni további blokkoló lapokkal is. Az írnokok sejtését, A sors kezét és az Esélykiegyenlítést már bemutattam, nézzük a további blokkolással rendelkező lapokat:
1 Rhatt fénykora: Nem szeretnénk asztalon maradó lapokkal játszani az Időlassítókon és a Termomágikus indikátoron kívül, de egy azért befért. Ha úgy rakjuk ki, hogy tudjuk, fixen létrejön, akkor egy manáért visszaadja magát és blokkol kettőt legrosszabb esetben. Az ellenfélnek utána fixen meg kell oldania, tehát így növelhetjük a lapelőnyünket.
1 A tudat ellensége: Akárhányszor kijátszottam, minden ellenfelem egyből kézbe vette, hogy megnézze, mi ez a lap egyáltalán. Nem egy nagy kártya, de néhányszor azért jól jött. Szinte minden ellenfelünk fog lényekkel játszani, így átlagosan egy manáért azonnaliként megtolva blokkolhatunk hármat, és visszaadja magát. Ha már nullára blokkoltuk az ellenfelet és őrposztból szeretnénk nyerni, akkor felmehet harcolni. Persze a motyi szolga ilyenkor is megoldja, de a nyerést ez nem befolyásolja.
3 A mélység felfedezése: Megint egy olyan kártya, ami védelem nélkül is fixen létrejön. Fontos egy védekező pakliba ilyeneket keresni, ez ráadásul még blokkol is kettőt. Ne felejtsük, hogy idézhető, írnokok sejtésével gyűjtőbe dobáljuk, és anti-mágiának is mosollyal az arcunkon fogjuk elhajítani.

Két további kártya szerepel még a pakliban, mindkettő univerzálisnak tekinthető:
2 Megújulás: Nulla manánk mindig lesz rá, pláne az ősmágia ikon miatt. Manát is adhat, gyógyíthat is, újra is tud hasznosítani. A verseny során mindegyik funkcióját kihasználtam, nem bántam meg a két darabot belőle.
1 Lélekvándorlás: Nem szeretném kezdőkézben látni, elégnek tartottam belőle egy darabot. Ezzel a paklival nagyon el tud húzódni a játék, ilyenkor viszont meg tudjuk tolni végtelen erőforrásért és akár 10-15 lapot is újrahasznosíthatunk. Alapvetően ezért kapott helyet a pakliban és volt, amikor jól is jött. A három kör végi lap pedig sosem rossz.

Amin látjátok mindössze négy lap van a pakliban, aminél felmerülhet, hogy nem adja vissza magát. Ezek közül A természet rendjét nem is annyira kell idesorolnunk, mert a körszakítás minimum felér egy cantrippel. A Doemon haragja kompenzációra vissza fog adni egy lapot, tehát ez is rendben van. Az Abrakadabrának a megoldhatatlansága miatt, a megújulásnak pedig az univerzális felhasználhatósága miatt elnézzük, hogy nem adják vissza magukat. Mivel nincs fix hálónk három körre, mint a Tarrgethnél, ezért annak ellenére, hogy védekező jellegű a pakli és laphátrányban vagyunk, szinte mindig érdemes elkezdeni a játékot, hogy ne pörögjön ránk az ellenfél. Még epikusok ellen is legkésőbb a harmadik körben általában megvan a lapelőnyünk, tehát nem kell sokat kibírni.

Kiegészítő pakli

Nézzük meg a sideot is, hogyan készültem a különböző matchupok ellen:
3 Kreatív termik: Kockáztattam, és nem raktam be alapból a 3 termiket. A pakli egyik legnagyobb gyengéje a dobatás, de szerencsére nem keveredtem ebből nagyobb bajba. Side után természetesen majdnem mindig bekerült a pakliba. (K)-s képességre nem nagyon fogunk húzni, de a jelenése annál hasznosabb.
2 Homokgólem: Nem lehet eléggé parázni a dobatástól, befért 2 Homokgólem is és két meccsen is jókor voltak kézben.
1 Abrakadabra: Kert és egyéb zavaró lapok ellen mehet be a harmadik side után.
1 Megújulás: Elsősorban horda jellegű paklik ellen mehet be a harmadik side után.
1 Szökőkút: Bár sok semmizéssel játszom alapból is, ez egy igen nehezen kezelhető kártya, ami kézből mutatásra tud semmizni, így egynek helyet szorítottam a kiegészítő pakliban.

A side többi lapja szinte exkluzív módon a Jobb későn + Átkozott követő pakli ellen került be. Itt egy 180 fokos csavar volt a stratégia, ami azt jelenti, hogy side után átmegyek kontrollba. Kijönnek az anti-kontroll lapok és a blokkoló töltelékek, helyettük pedig érkeznek azok a kártyák, amikkel kordában tartható ez a gyors pakli.

3 A különlegesség megcsúfolása: Kánterel, lő, ősmágiás, tud jönni 1 zsz-ből is és a legtöbb esetben visszahúzza magát. Tökéletes.
3 A sors fintora: Tökéletes megoldás a nagy impact-tel rendelkező lényekre. Idézhető, visszaadja magát, nem zavarja a reakciódrágítás, háló mellett is tökéletes, ha kántercsatába keverednénk.
3 Varázsgomba: Háló mellett tökéletes, ingyen megoldást jelent. Bár laphátrány, de ne felejtsük el, hogy a három lapos jobb későn ellen lapelőnyben vagyunk.
3 Földanya ereje: Fix egy manáért majdnem mindent megfog.
2 Vlagyimir zoknija: Tökéletesen kezeli a Kronotapírt és a Mangorn manafalót is. Epikus ellen is volt, hogy besideoltam.
2 Laudáló termik: Zavaró kártya és a Jobb későn pakliból sok lapot meg tud fogni asztalról és gyűjtőből is.
3 Eltörlés: Egy zoknival vagy varázsgomba eldobásával „megtámogatott” lényre szívesen megtoljuk bármikor.
3 Alvó termik: univerzális kánter, mindent megfog a metában, utána pedig semmizget.

Gondolkoztam még a Megkövesedett sünön is, amely a képességének köszönhetően komplett paklikat tud eltenni. Viszont mivel a Jobb későn pakli játszik Eltörléssel, ezért úgy gondolkoztam, hogy ha kirakom 3 manáért és utána nem tudom fixen megvédeni, akkor kikaptam. Így végül kimaradt a sideból.

A pakli összetétele meglepően jól sikerült ahhoz képest, hogy élesben sosem tudtam tesztelni, csak itthon csiszolgattam nagyjából egy hétig. Az 1-1 db Rhatt fénykora és A tudat ellensége mellé természetesen odatehetjük a kérdőjelet, ezek biztosan elhagyhatóak lettek volna, de egyik sem volt blank egy meccsen sem szerencsére. A paklival a játék első körében több kritikus döntést is meg kell hozni és nagyon megfontoltan kell játszani, ilyen szempontból kezdőknek valószínűleg nem a legideálisabb választás. Viszont az előny kiépítése után már szinte magától teszi a dolgát a pakli, ilyenkor nagyon lehet élvezni vele a játékot.


A meccsek

És akkor nézzük, hogyan muzsikált a koncepció a gyakorlatban. Fontos kiemelni, hogy soha nem teszteltem versenykörnyezetben, így nem tudtam vele megfelelő mennyiségű tapasztalatot szerezni. Ez viszont inkább előny volt, mert tényleg minden ellenfelemet meg tudtam lepni. Mivel a blokkolás, mint koncepció teljesen offmeta volt, ezért még sideban sem nagyon találkoztam anti-blokkoló lapokkal, ami hatalmas előnyt jelentett az egész verseny során.

1. kör: Bohus Gergely Péter – Tábori adó + Harangmester WIN 5:1

Az első körben egyből egy offmeta decket kaptam, de szerencsére nem volt rossz matchup. A boldog béke és a három Kasug-din nyilván blankok voltak, első meccs után mentek a sideba. Az első meccsen aránylag gyorsan nullára blokkoltam Gergőt és bedobta. A második meccsen talán két sors kezét is húztam, az egyiket pedig még vissza is vettem gyűjtőből, így rendhagyó módon még kánterelgettem is. Utána jelentős lapelőnyöm volt, aránylag gyorsan blokkoltam és nyertem. A harmadikat már nem tudtuk befejezni.

2. kör: Gulyás Gábor – Ulkor WIN 4:2

Nem egy ideális matchup, mivel Gábor egy nagyon pörgős decket rakott össze és folyamatosan dermeszteni tudja az időlassítókat és termokat is. Az ostoba yeti és a yeti remete ráadásul anti-mágiáznak és a remete a varázslatokat is drágítja, ami még kellemetlenebbé teszi az első néhány kört. A kezdést szerencsére megdobtam, így el is kezdtem a játékot. Gábor az első meccsen egyből behúzott két jéggólemet, egy ostoba yetit és két expedíció vezetőjét is, úgyhogy nem mondhatnánk, hogy a pakli legalját húzta volna fel. Ennek megfelelően el is indult és folyamatosan rohamozott. A jéggólem 2. körben egy manáért tudott megérkezni a dupla köteléknek és idézésnek köszönhetően. Szerencsére a hálóval még tudtam zavarni eleinte és a leszedéseim nagy része kezeli a jéggólemet is, így folyamatosan igyekeztem meccsben tartani magam. Több körön át tartó védekezés után szép lassan el tudtam kezdeni kiépíteni egy megnyugtató előnyt, de a legneccesebb szituációnál mindössze 4 életpontom volt, tehát izzadós volt. Innen már jöttek szépen a gyógyulós leszedések és a blokkolások, egyre jobban álltam, pár kör múlva Gábor be is dobta. Utólag azt mondta, hogy hibázott is egy kritikus pontnál, tehát valószínűleg szerencsém is volt. A másodikat már nem tudtuk befejezni, így 4-2-t tudtam bediktálni.

3. kör: Kurunczi Dávid – Semleges csatamező WIN 4:2

A harmadik körben KD-val játszottam, aki az egy héttel korábbi váci győzelme után természetesen mezőt hozott a Nemzetire is. Előzetesen jó matchupnak tartottam, viszont KD-t még nem tudtam korábban megverni, úgyhogy nem ülhettem le túlzott önbizalommal. Mező ellen hatalmas előny, hogy az engem legjobban zavaró lapokat ki tudom venni, például az Ostoba yetit, ami az Ulkor és a későbbi bilincs elleni meccseken természetesen mindig asztalt ért. A yetiken kívül kivettem még két lidércharcost, egy termik nekromantát és egy dermesztő ködöt. Utólag rossz döntés valószínűleg bent hagyni a másik dermesztő ködöt, mivel ha a gyűjtőben van, akkor nem tudok kijátszani időlassítót és termót sem, tehát valamilyen semmiző varázslattal körbe kell játszanom. Szerencsére ez a hiba végül nem bosszulta meg magát.

Az első meccs azzal telt, hogy KD megpróbálta felmérni, mit játszik a pakli. Mivel nagyon lassan dolgozik a deck, ezért ez elég sok idő elment, így szerintem eltelt 30 perc is, mire bedobta az elsőt. A másodikban is ki tudtam építeni az előnyömet, jöttek a kulcslapok és dolgoztak a roxatik, működött a pakli. A harmadikban érkezett három Anbam, amivel kidobatta három lapomat KD, ezt már nem tudtam visszahozni, így a harmadikat behúzta.

4. kör: Hajdu Roland – Semleges csatamező X 3:3

Jöhetett a következő mező, viszont Rolié egészen másképpen volt összerakva. Piros helyett Rhattot használt, így az Arany gugyola remekül kiegészítette a voidmágust. Ha jól emlékszem három lidércharcost, két mélység felfedezését és két múlt tükrét vettem ki tőle. Utólag már tudom, hogy a voidmágust nem kellett volna bent hagyni. A voidmágus hamar asztalt ért és termelt is voidrúnát természetesen, ami sajnos igen sok körön keresztül tudott dolgozni, mivel más lapokat is meg kellett oldanom. Ennek köszönhetően szépen fogyott a paklim és a gyűjtőmből is kikerültek a kulcslapok, így egyre távolabb kerültem a nyeréstől. Nagyjából 40 perc után már egészen reménytelennek éreztem a helyzetemet, viszont Rolinak sem volt hatalmas előnye, így nem akartam bedobni. Lassú, vontatott játék zajlott, volt néhány érdekes szituáció, mindkét oldalon becsúsztak kisebb hibák is. A játék vége felé Rolinak már teljesen elfogyott a paklija, nekem pedig 4 lapból állt a deckem. Szerencsére volt még apró mágiám és megújulásom is, így folyamatosan újra tudtam hasznosítani 4 lapot, viszont nyerési esélyem már nem volt. 70 percnél totális patthelyzetben fogtunk kezet, fárasztó meccs végén ikszeltünk le.

5. kör: Makó Gergely – A hét törzs főnöke WIN 4:2

Geri egy legendás HKK játékos, akivel korábban még soha nem játszottam, ráadásul a paklija a teljes nap legrosszabb matchupja volt számomra, így az esélytelenek nyugalmával ültem le játszani. Ezt nem is titkoltam, Gerinek is mondtam, hogy szinte teljesen esélytelennek érzem magam ebben a matchupban. Nagyjából ismertem a deckjét, tudtam, hogy a második körben kifér szinte minden, szét tud dobatni és le tud pörögni. Ha ez nem lenne elég, a kezdést is megdobta Geri, a szerencse viszont mégis mellém állt az első meccsen.

Először asztalt ért egy kelegish, ami önmagában elrakja a paklimat. Egyet dobat, előkészítőben eggyel kevesebb manát kapok és még le sem tudom vakarni az asztalról, mert nem lehet azonnali célpontja. Az egyetlen öröm, hogy mélységet tudtam neki dobni. Utána érkezett egy adriel, természetesen kelegish képességeit másolva. Szerencsére szorongattam még egy mélységet, így azért a lapelőny szépen épült a kezemben, viszont azzal kellett számolni, hogy jön a második köröm és nem kapok egyáltalán manát. Az első két körben még két lapot kijátszott Geri, pontosan nem emlékszem már, hogy miket, de arra igen, hogy ebben a szorult helyzetben, meg tudtam tolni egy megújulást, így nulla helyett öt manával kezdhettem a második köröm. Az eldobált mélységeket még sikerült megfejelni egy hatalmas szerencsével, ami feltette az i-re a pontot az első meccsen. Érkezett egy temetőlidérc (vagy egy császári kínmester, nem emlékszem pontosan) és a kezemben lévő 11 lapból véletlenszerűen kidobatta a harmadik mélységet is. Ez már tényleg nagyon pofátlan volt és tudtam is élni a lehetőséggel, aránylag gyorsan nullára blokkoltam Gerit és bedobta. A második meccset nagyon simán hozta, nem sok közöm volt a játékhoz, többre nem is nagyon emlékszem ebből a meccsből.

Az első meccset abszolút anomáliának éreztem, ezért sem gondoltam, hogy reális esélyem lenne a harmadikban. Valahogy mégis úgy alakult, hogy szépen lassan el tudtam kezdeni előnyt kialakítani, és nagyon jó húzással irányítani a játékot. Ekkora már az időlimit legvégén jártunk, jelentős tömeg gyűlt az asztal köré, legalább tizenöten követték a meccset. Nagyjából itt esett le, hogy igazából nyernem kell és innen már csak az idő az ellenfelem. Természetesen be is néztem rengeteg dolgot, amivel lezárhattam volna a meccset – ezen a ponton nyilván utolért az idegesség és a tapasztalathiány is. Tudtam, hogy már nagyon kevés van hátra, Gerit már nullára leblokkoltam és ha jól emlékszem egy életpontja volt, tehát eldőlt a meccs. Amikor Miklós szólt, hogy lejár az idő, akkor inkább egyből elpasszoltam, hogy a következő körben nyugisabban le tudjam zárni. Ebből aztán kerekedett egy nézeteltérés, Geri szerint már későn passzoltam, én pedig úgy gondoltam, hogy még időben. Miklós végül azt ítélte, hogy időben voltam és a hasonló kellemetlen szituációkat elkerülendő, másnap már minden kör végén visszaszámlálással kezdte az idő lejártának a bejelentését. Így sajnos elég feszült hangulatban záródott a harmadik meccs, nem is tudtam különösebben örülni a győzelemnek. Másnap szerencsére tudtuk tisztázni a szitut, ezért külön köszönet Gerinek, hogy éretten és korrektül kezelte a helyzetet. Ezzel az abszolút meglepetésgyőzelemmel tehát a döntő asztalon találtam magam a 6. körre, ami minden előzetes várakozásomat felülmúlta.

6. kör: Juhász Ferenc – Zarknod bilincse X 3:3

JuFe nem meglepő módon a júliusi versenyen veretlen pakliját hozta el a nemzeti első napjára, amire azért valamelyest készültem. Úgy számoltam, hogy side előtt kontrollálni tudom a játékot, side után viszont már sokkal jobban ki leszek szolgáltatva a húzásoknak. Ez abszolút be is igazolódott, az elsőt nagyon magabiztosan tudtam lehozni. Jól húztam, mindenre volt optimális megoldásom és szépen lassan építgettem az előnyömet. Jufe egy darabig még ismerkedett a paklimmal, aztán bedobta. Erről a mérkőzésről videó is készült, így elvileg ezt hamarosan meg tudjátok majd nézni a Beholder youtube csatornáján. Side után aztán már egészen más képet mutatott a játék. Hátrány volt az én szempontomból, hogy JuFe nyilvánvalóan készült a sok mezőre, így ellenem is nagyon jó volt a kiegészítő paklija. Be is húzta a legfontosabb lapokat, érkezett valfar és süllyedő hajó is, nagyon simán behúzta a másodikat. A harmadikban szépen behúztam a kreatív termiket és a homokgólemet is két dobatásra, tehát érdekesen indult ez a meccs, viszont az elhúzódó első meccs miatt már nem tudtuk befejezni, így leikszeltünk.

Életem első nemzetijének az első napján tehát nem kis meglepetésre sikerült 4 győzelemmel és két döntetlennel, veretlenül a 4. helyen végeznem. Ehhez természetesen kellett az, hogy minden jól álljon össze aznap. A jó matchupokban működött a pakli, a rossz matchupokban nagyon jól húztam és a kisebb hibáim sem bosszulták meg magukat. A pakli legnagyobb ereje egyértelműen abban rejlett, hogy senki sem készült rá. A negyedik forduló kivételével mindegyik körben az első meccsen egy elhúzódó játékból én tudtam jobban kijönni, így az ellenfeleknek kellett utána nyomás alatt játszani, gyakran már igen kevés hátralévő idő mellett. Végül a második napon is sikerült egy jó eredményt elérnem (4 win), így nem kis meglepetésre 4. helyen sikerült bejutnom a harmadik napra. Itt már természetesen kijött az, hogy a draft messze a legnehezebb formátuma a játéknak, ahova komoly tapasztalatra és felkészültségre van szükség, így a top8-ig már nem sikerült eljutnom.

Első nemzetim így is emlékezetesre sikeredett, remek volt a hangulat, nagy élmény volt mindhárom nap. DK-nak ezúton is gratulálok a negyedik nemzeti címhez, továbbá minden top16-os bejutónak, most már látom mekkora munka idáig eljutni. Remélem, hogy ez a beszámoló inspiráló lesz a feltörekvő kezdő és amatőr játékosok számára is. Megfelelő felkészüléssel és egy kis szerencsével oda lehet érni egy komolyabb versenyen is, úgyhogy megéri befektetni az időt és az energiát a játékba, ha vannak ilyen jellegű céljaitok.

Őry Barnabás

Dani Benjamin: Lassan járj + Leah követő

Sziasztok, szeretném megosztani veletek a Nemzeti Bajnokság hagyományos formátumú pakliötletemet.

Idén sikerült először bejutnom a Nemzeti Bajnokságra, így arra gondoltam összerakok egy mókás paklit, mivel nagy készülések hiányában az esélytelenek nyugalmával indultam. Nem csináltam meta elemzéseket, viszont arra számítottam, hogy Semleges csatamező és Átkozott követő is felbukkanhat a mezőnyben. Próbáltam a hozzám illő módon egy olyan koncepciót kitalálni, ami nem teljesen szokványos és nem is kerül akkora hátrányba az említett két narancslap ellen sem.

Ennek tudatában nézegetve a lapkészletet megakadt a szemem a Leah követője (2025) lapon. Ezt az új verziós követőt, ha kikapcsolják a játék elején egy jó kis bónusszal jutalmaz minket (1 leah token, 5 max. ÉP csökkentés az ellenfélnél), ami akár még jól is el tud sülni.

A leah token nagyon érdekes, mivel játék legelején kapjuk meg, így, ha mi kezdünk, akkor bármilyen tokent kértünk, az már az első körünkben aktív lesz. Miért fontos ez? Azért, mert ha egy Csattogó krabbert kérünk, akkor az első körünkben használhatjuk is a képességét, hogy kapjunk +1 varázspontot. Ezt megismételve a második körben kialakulhat az a helyzet, hogy 5 varázsponton vagyunk egy zanszilánknak bedobható lénnyel, miközben az ellenfélnél csak 1 varázspont van.

Ez tetszett, így a követő le is lett fixálva. A másik érdekesség, hogy a követő lehetőséget ad arra is, hogy szabálylapot használjunk mellette. Mivel a 2022-es lapkészletben elég sok olyan Leah lap jött még ki, ami a hordás vonalat erősíti és kijátssza a Lassan Járj! drágítását, egyértelműnek tűnt, hogy az új generációs nekron horda életre tudna kelni.

A gondolat tehát annyi volt, hogy a követő segíti a rohamot, a szabálylap pedig megadja neki a kellő védelmet, hogy minél zavartalanabbul ki tudjunk terülni. Inkább az ellenfélre bíznánk a sok gondolkodást, a mi feladatunk pedig az lenne, hogy a szörnyűbbnél szörnyűbb lényeket az asztalra varázsoljuk veszélyes tempóban.

Nézzük tehát milyen lapokból válogattam. A pakli gerincét a nekron költséget tartalmazó lapjaim adták:

3
Ködfarkas (2022)
3
Falkavezér (2022)
3
A holtak ura (2022)
3
Bn’oxrad szaggató (2022)
3
Fenris, az utolsó (2022)
3
A túlvilág nagykövete (2022)
3
Nekron mágus (2023)
3
Q’uregxtos halálfaló (2024)
1
A holtak szelleme (2025)
25 lap

A legfontosabb lap értelemszerűen a Nekron mágus (2023) volt: tápolja a fent listázott lényeinket és olcsóbban ki tudjuk őket rakni. Segítségével akár az első körben is kiférnek a 2 varázspont + nekron költségű lapok, amik kellemes nyomást tudnak gyakorolni az ellenfélre. A többi lapnál látható, hogy ők se buta ütőlények, mindegyiknek meg van a maga szerepe és különböző hasznos dologgal tudják segíteni a nyerést. Megtalálható itt feltámadás, sok leszedés, tokentermelés, sebzés, láthatatlanság. Kiemelném a Bn'oxrad szaggató (2022) áramlását, ami nagyon olcsón egy automata lénycountert helyez az ellenfélre és a Q'uregxtos halálfaló (2024) §¨ képességét, ami akár az ellenfél lényéről is le tudja szedni az életjelzőt a költségének. A bajnokságon kiderült, hogy jó ötlet volt azt az egy darab A holtak szellemét berakni a pakliba. Igaz drága a lap, de amikor 2-3 ÉP-ben éltem és az ellenfélnél pedig lent volt egy Nehéz harci fregatt, ami az én körömben arra várt, hogy első cselekvésem után lelőjön, nagyon örültem neki, hogy az ellenfelem pont ezt a lapot dobatta ki tőlem. Első cselekvésemből eljelentem a szellemet, ami megoldotta a hajót és visszahozott engem is a játékba.

Jöhetnek azok a lapok, amik Lassan Járj! mellett egyéb hasznos dolgokat csinálnak:
3
Glr’vtugar vércsapoló (2023)
3
Ghallai kráken (2023)
3
Élelmes morf (2025)
3
Mimich, a háromszemű (2025)
3
Varázslathárító korvett (2025)
3
Letűnt idők (2025)
18 lap

Az Élelmes morfot Leah lényként lehozva tudunk menni ütni, és biztosítja az erőforrást, hogy ki tudjunk terülni. A Mimichet leginkább az áramlása miatt használjuk, de ha kicsit elhúzódik a játék elég kemény lényeket vissza tud pakolni maga mellé a harcba. A vércsapoló egyszerű ütőlényként funkcionál, viszont, ha nagy szükségünk van rá, az áramlása újra tudja tölteni a kezünket. A hajó kijátszáskor leginkább huzat és egy kis védelmet is nyújt a pP képességével, míg a Letűnt idők segít abban, hogy a rengeteg nekron miatt ne fogyjon el a paklink. A krákent nem kell magyarázni, bármilyen felhasználása nagyon-nagyon hasznos tud lenni.

A pakli 52 lapos lett végül, így a végére még befértek a következő kártyák:
3
Zansárkány (2022)
3
Ködtigris (2022)
3
Nekromanta vezér (2022)
9 lap

A Nekromanta vezér sajnos drágábban jön, viszont kevés a laphúzás a pakliban, ezért úgy gondoltam azt az 1 varázspontos plusz költséget be lehet vállalni azért, hogy körönként fent tudja tölteni kicsit a kezünket és erősítse a lényeinket. A Zansárkány egy igazi joker kártya, amit szituációhoz tudunk igazítani. Sokszor az ellenfél nem is gondol arra, hogy a nagy impact lap, amit lejátszik, akár egyből ezután nálunk is megjelenhet. Végül pedig itt a Ködtigris, ami a jelenése miatt került a pakliba. A tigrissel ködkeresést alkalmazva elő tudjuk kapni a Ködfarkast, amivel mehetünk is ütni miután a Ködtigris jelenésével megtisztítottuk az őrposztot vagy bármi más zavaró tényezőt az asztalról.

Ennyi lenne a pakli, remélem tetszett a leírás. Ilyen formában még év végéig ki lehet próbálni, utána sajnos a pakli nagyjából fele ki is rotál az Új Nemzedék formátumról.

Dani Benjamin

(Eddig 318x nézték meg.)
Létrehozás: 2025. október 31.
Utolsó frissítés: 2025. október 31.
Cookie/süti kezelés
Weboldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére. Tudjon meg többet...
OK