Hírek
Lapkereső
Pakliszerkesztő
Online HKK
Info
Gyakori kérdések
HKK klubok
HKK kezdőknek
HKK Kódex
HKK szintlépés
HKK-t forgalmazó boltok
Kérdezz-felelek
Megjelent kiegészítők
Mi is az a HKK?
Őslich szabályok
Sorsoló program
Statisztikák
Teljes szabálykönyv
Tiltott és módosított lapok
Új Nemzedék lapok
Megmérettetések
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
HKK Bírók
Kiemelt vidéki versenyek
Legendák Viadala
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Nemzeti bajnokság
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Versenykiírások
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
HKK versenyadmin
Közösség
Fórumok
HKK találkozó
Legendás cél: országjáró
Legendás cél: sorbemutató
Legendás cél: 1000 lap
Megosztások
Paklileírások
Szavazások
Toplisták
Egyéb
AK Archívum
Blog
Írások, novellák
Letöltés
TF és ŐV könyvek
Védnöki Program
Videók
Zsákbamacska beváltás
Webbolt
Termék
DB
Ár
Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Bejelentkezve:
Beállítások
BDV Profil
Eddigi vásárlásaim
Eddigi ajándékaim
HKK eredmények
Beholder.hu megnyitása
Kilépés
Védnöki program indulás:
- Minden témában-
Hatalom Kártyái
Túlélők Földje
Webbolt
Keresés
Résföld paklibemutató: Erdei áramlatok
Ahogyan azt a lapelemzésemben is megírtam, az újonnan megjelent éjfattyakat többféleképpen össze lehet rakni. Daxx egy jó opció lehet hozzájuk, ám a tesztelés alatt próbálkoztunk sok minden mással is, én többek között egy Bűvös erdős-áramlós vonallal. A trükk az volt, hogy miközben a játékkörnyezet nagyon be van drágítva, mi az áramlások révén tudunk olcsón előnyt szerezni, majd hosszútávon ezzel a manaelőnnyel próbáljuk ledolgozni a laphátrányunkat. Erről a pakliról írok leírást.
Kezdjük a paklit a követő-szabálylap felállással:
Transzcendáló rakshallion
3 Bűvös erdő
A követő lehetővé teszi számunkra, hogy akár az első körben is eláramoljunk egy hatékony lapot, a Bűvös erdők meg a drágító környezetet adják meg. Egyébként egy darabig gondolkodtam azon is, hogy csak 2 Erdővel játszom, mert a kétszeri áramlás miatt néha jobb a 2. köre a +1 lap, mint az eggyel nagyobb drágítás, de ez a pakli végül a sok előrecounter miatt arra ment rá, hogy ebből a játékmechanikából nyerjünk minél nagyobb előnyt. De természetesen érdemes mindkét verziót kipróbálni.
Nézzük a lehetséges színeinket! A lila és a fekete evidens, hiszen a legtöbb éjfatty ebből a két színből van, a harmadik viszont érdekesebb. Ugyanis több lila-sárga vagy fekete-sárga éjfatty van, ami egész jól kombózik az áramlós képességekkel. A Dornodon sem teljesen elvetendő, a Plazmapermet nem lett rossz lap, és a Penge Borisz – Fejvadászok céhe kettős is kegyetlen parát tud az asztalra tenni 3 Erdő mellett. Ugyanakkor úgy gondolom, hogy az Elenios sokkal több Bűvös erdős és áramlós táppal rendelkezik, amik közül 1-2 olyan fontos szerepet tölt be, hogy nem vagyok hajlandó kihagyni. Szóval ezt mérlegelve végül a kék mellett döntöttem, mint harmadik szín!
Első körben azt nézzük meg, hogy milyen hasznos éjfattyaink vannak:
3 Bn’oxrad szaggató*
– a legkegyetlenebb áramlással rendelkező éjfatty, ami akár sima lényként is komoly előnyt adhat.
3 Drig’ra, az álomtörő*
– ez inkább áramlós lap lesz, a dobatása ebben a környezetben ritkábban kerül előtérbe, de egyért leszedni bármit, az sosem rossz, főleg, hogy hosszútávon visszaadja a manát.
3 Pcz’gecz, a tisztító*
– kegyetlen szörnyeteg. Az áramlása is jó, mert általa a második körben kitehetünk akár manáért is valami hasznos lapot. De lényként is óriási mészárlást képes rendezni, a reakció-képessége meg egyenesen beteg ide.
3 Tl’urlang tojás*
– kicsit alternatívabb, de a varázslatok előzetes lereagálása is fájdalmas lehet egyes pakliknak. Ha meg ez nem annyira jó, akkor semlegesítünk és olcsóbbítjuk a többi éjfattyat.
3 Dl’gauruk, a makacs
– néhány régebbi bútordarab is be fog férni. A Földanya ereje révén akár hasznos lehet a reakcióvédelem is, de lényként a leszedése és az extra védelem is hasznos képesség.
3 Bn’ose, a csontporlasztó
– itt azért ritkábban fogjuk az áramlást használni, mert bizonytalanabb képesség, ugyanakkor 1-2 betermelt Animált csontváz gyorsan pontot tehet a meccse végére, de az elején akár 1-2 Csatornapatkány is hasznos lehet.
3 Vg’axtol torzító
– a szinte bármit keresést azt hiszem nem kell magyaráznom, ha meg lényként tesszük ki, brutális ütőerővel rendelkezik. Figyeljünk oda, hogy akár magát is előkeresheti!
Bár nem éjfatty, de a képessége miatt ide sorolok még egy lapot:
3 Dühöngő Amod
– mivel egyes alap költségű lapokra hat az áramlás, szinte mindig hasznos lesz.
Ezek lesznek az általunk használt éjfattyak. A továbbiakban jöjjenek azok a lapok, amik erőforrást biztosítanak számunkra:
3 Transzörvénylő
– nem bonyolult a történet, kirakjuk egy varázspontért, és onnantól ingyen áramlunk, ráadásul visszaadja a lapot. Nem is kell több.
3 Lemezlovas
– picit speciálisabb olcsóbbítás, a játék elején inkább csak Dj’raekh lemezeket fogunk vele kérni, kicsit később azonban masszív lapelőnyt adhat.
3 Aszályvarázs
– most nem keverem össze a Mágikus aszállyal:). Mondanom sem kell, hogy de elsősorban az áramlása miatt fogjuk használni, ami fixen 2 lap, amiből egyet azonnal kapunk. Ez elég is.
3 Ködszellem
– Általában véve kimondható, hogy egy Bűvös erdőt még be lehet neki áldozni, a kettő is kellőképpen zavarja az ellenfelet, cserébe viszont varázspontot ad, a lapunkat is visszaadja, és kapunk egy nagyon masszív lényt. Biztos a helye.
3 Felzárkózás
– itt már nagyobb dilemmám volt, hogy használjam-e alapból, mert erre ki kell fizetni a 4 varázspontot. Viszont mivel egy lappal kezdünk, még egy 3 lapos pakli ellen is megadja a 3 lapot, amiknek jelentős részét áramolni fogjuk. Ez azért erős érv mellette.
Aki szeretne, betehet még egy Fókuszálást is, van olyan szituáció, amikor annyira kiürül a kezünk, hogy elő lehet keresni és meg lehet tolni. Behúzni viszont nagyon nem szeretnénk, ezért nem feltétlenül evidens.
A következő szekcióban néhány meccsfordító lapot teszek be, amik a játék elején kiegyenlítik a laphátrányukat, és később is hasznos lehet. A Pcz’gecz is tulajdonképpen egy ilyen lap, de az éjfattyakon kívül más lapok is képesek erre:
3 Nagyobb életszívás
– még egy áramlós leszedés, de varázslatként is képes egy komolyabb meccsfordításra.
3 T. Vlagyimir
– azt hiszem, az ő helye nem lehet kérdés. A játék elején az áramlásos képessége adhat némi tempóelőnyt. Ha meg lényként jön ki... nos azt hiszem, ebben már éppen elég tapasztalata van mindenkinek.
3 Vlagyimir ítélete*
– hogy a család teljes legyen, használjuk Vlagyimir barátunk ítéletét is. Ha sikerül a meccs korai szakaszában kitenni (egy 3 vp-s áramlással ez nem is olyan reménytelen), akkor gyakorlatilag 0-ról indul mindkét játékos. Onnan pedig nehezen fog felállni az ellenfél, mivel külön-külön a mi lapjaink valószínűleg erősebbek.
Bár már 54 lapnál tartunk, itt mehetünk nyugodtan kicsit feljebb. Az alábbi lapokat használtam még a tesztelés során, ami jól működött.
3 Esszenciakapocs
– Az ingyenes másolás már 15 éve is nagy érték volt, most is az. A Kurtzok miatt meg ritka lesz, hogy igazán értékes lapot kell neki eldobni.
2 Kurtz
– ha már emlegettük. Multifunkcionális lap, lesz olyan szituáció, amikor érdemes keresni és 7 vp-ért kirakni, de általában eldobni akarjuk majd valaminek. Hármat egyelőre még nem használnék belőle, mert nagyon tempótlanul is be lehet húzni – Mulligan ide vagy oda – de a jövőben akár még ez is változhat...
3 Homokforgatag
– alapból 0 vp-s leszedés, alternatív kereséssel.
3 Prevenció
– szintén elég univerzális, ha fenn van a követőnk, 0 alap költséggel reagál, ha meg nem, akkor visszaadja magát az áramlása.
1 Füstös késdobáló
– párféle helyszín jó ide. Mivel a Kincses sziget már kirotált, a legeffektívebb kiesett, de az alternatív öléssel párosuló leszedés elég komoly érv mellette.
1 Dűnetenger
– még egy alternatív helyszín, általában jobb a Késdobáló, de sosem baj, ha van egy alternatív ölésünk, aminek más funkciója is van.
Ezzel elkészült a paklink, de ezúttal is a végére hagytam valamit, ami innen nem maradhat ki:
3 Művészek céhe
– kéket használunk, a paklink eleve 59 lapnál többől áll, ráadásul a drágított környezetben még az átlagnál is jobban adja magát. Használjuk bátran!
Mivel a paklink 61 lap, kettőt akár ki is vehetünk. Talán a Homokforgatag és a Tl’urlang tojás a leginkább speciális lapok, amikből 1-1 darabtól meg lehet szabadulni, de mindkettőt érzem olyan erősnek, hogy bevállaljuk a nagyobb pakliméretet. Még a végére pár lapról írok, amit kihagytam: a Bűvös oázist akkor használtam, amikor két Erdővel játszottam, mert sokszor megérte betenni egy harmadikat és termelni egy zanszilánkot, 3 Erdő mellett azonban néha elég rosszul jött ki. Éjfattyak közül a Nz’kromithlan a mágust azért hagytam ki, mert az áramlása itt nem az igazi, semlegesítésként meg tudnánk nála jobbat találni. A Dv’getta robajkeltő sem rossz, de néha nagyon tempótlanul tudott jönni, ezért hagytam ki, de egyik se olyan rossz, hogy élből elvessük, próbálgatni kell őket! Az áramlása a Fagyúrnak és Nagylábnak is jó lehet, de itt elégnek éreztem a leszedéseket. A Fagyúr a kör végi lap miatt mindenképp megfontolandó. Ezenkívül összeraktam egy olyan verziót is a pakliból, ami jobban rámegy a hordázásra, és bevetettem azokat a lapokat, amik áramlásból két tokent adnak (Fekete herceg, Ky’rin, a rettenet), valamint ide az Apró segítség is működött. Ez picit másfajta pakli, de egész érdekes. Szóval vannak ötletek és irányok, csak ki kell próbálni őket!
A végleges paklilista tehát:
Szabálylap/Követő/Céh:
1 Transzcendáló rakshallion (követő)
3 Bűvös erdő (10.) (szabálylap)
3 Művészek céhe (céh)
Pakli:
3 Lemezlovas (szörny)
3 Ködszellem (szörny)
3 Dl'gauruk, a makacs (szörny)
3 Vg'axtol torzító (2020) (szörny)
3 Drig'ra, az álomtörő (2022) (szörny)
3 Pcz'gecz, a tisztító (szörny)
3 Bn'oxrad szaggató (2022) (szörny)
3 Tl'urlang tojás (2022) (szörny)
3 Dühöngő Amod (kalandozó)
2 Kurtz (2020) (kalandozó)
3 T. Vlagyimir (2020) (kalandozó)
3 Nagyobb életszívás (2019) (általános)
3 Felzárkózás (2020) (általános)
3 Aszályvarázs (általános)
3 Vlagyimir ítélete (2022) (általános)
1 Füstös késdobáló (2020) (helyszín)
1 Dűnetenger (helyszín)
3 Esszenciakapocs (2020) (azonnali)
3 Homokforgatag (azonnali)
3 Prevenció (2020) (azonnali)
3 Transzörvénylő (szörny)
3 Bn'ose csontporlasztó (avatár)
A végére egy játékra invitállak titeket: bár ebben a paklileírásban nem szerepel, a júliusi Zén kiegészítőben meg fog jelenni egy ide nagyon hasznos lap. Az áramlása egy hajszálnyival gyengébb, mint az Aszályvarázsé, viszont a keresett Kurtzaink eldobásával komoly erőforrás-előnyt adhat nekünk. A lap egyébként egy Chara-din épület és egy felújítás. Kitaláljátok ebből, hogy melyik lesz a lap? Ha igen, írjátok meg kommentbe! :)
Jó játékot kívánok mindenkinek!
Szabó András
(Eddig 7505x nézték meg.)
Létrehozás:
2022. június 28.
Utolsó frissítés:
2022. június 28.
Az oldal korábbi verziójának megtekintése