(AK18) Összehoztam Chara-din kegy lapjait a játékban, húztam értük lapot, majd áttérítem őket Raiára. Teljesítettem-e a ismét egy kegyet, húzhatok-e ismét lapot? Nem, mivel egy játszmában csak egyszer élvezheted a kegy előnyét. Az viszont működik, hogy kijátszol két Tharr és egy Raia kegylapot, és ezután áttéríted a Raia kegylapot Tharra. Ekkor teljesült a kegy.
(AK72) Ha egy lényem 0 életpontra, vagy az alá kerül, akkor még mielőtt a gyűjtőbe menne, megmenthetem, ha azonnali varázslattal vagy hatással gyógyítok rajta, illetve növelem az életpontját. Ezeket az azonnali varázslatokat és hatásokat nevezzük összefoglalóan életmentő hatásnak. Mit is jelent ez pontosan? Mik azok, amiket azonnali hatásként használhatok? Azt gondolom, mindenki számára egyértelmű, hogy az olyan azonnali varázslatok, amire az van írva, hogy célpont lény, vagy lények egy csoportja gyógyul X életpontot (pl. Gemina balzsama), vagy nő valamennyivel ezen lények életpontja (pl. Tüskepajzs), az feltétel nélkül beleillik a fenn leírt szabályba. Természetesen nem menthetem meg a lényemet gyógyító, vagy életpont növelő általános varázslat vagy bűbáj kijátszásával, csak az azonnalikéval. Az asztalon levő lapok aktivizálást igénylő képességei azonnali hatásnak számítanak, tehát ezek működnek ilyenkor. Ilyen például a Fehér gyógyító ital. Vannak azonban olyan képességek, amiket csak bizonyos fázisokban lehet használni (pl. a saját köröd fő fázisában). Ha egy lényem olyankor halna meg sebződéstől, amikor az aktuális képesség használható, akkor ezekkel is meg menthetem a lényemet, de ha mondjuk az ellenfél köre van, és akkor a leírás szerint nem használható a képesség, akkor életmentő hatásként sem alkalmazható. Életmenő hatásként olyan varázslatot vagy képességet is lehet használni, ami egyedül nem növeli az életpontot, de közvetetten újabb lapok vagy varázslatok használata nélkül igen. Klasszikus példa a Raia oltára - Áttérítés esete. Raia oltára +1 ÉP-t ad a Raia lényeknek. Tehát ha Áttérítéssel Raiára változtatom egy lényem színét, akkor ezzel, újabb lap vagy hatás használata nélkül, megnövelem az életpontját. Ebben az esetben tehát az Áttérítés működhet életmentő hatásként. A regeneráció gyakorlatilag a lények beépített életmentő hatása, amit akkor lehet használni, amikor egy lényem megsebesült. Viszont az már nem működhet életmentő hatásként, ha egy lényem passzivizálásra regenerációt ad egy másik lényemnek, hiszen ekkor maga a regeneráció megadása egy cselekedet, ami nem növeli a lény ÉP-jét, és a lényem életpontja csak akkor fog nőni, ha még utána használom a regenerációt. Célszerű ilyenkor már előre megadni a másik lénynek a regenerációt, amit az a sebződés után már gond nélkül használhat a saját megmentésére. Életmentő hatás bármikor, bármely fázisban használható, amikor a lényem 0 életpontra vagy az alá sebződik. Ez alól kivétel az előkészítő fázis, amikor ugye nem lehet varázsolni, és aktivizálást igénylő képességet használni. Elméletileg a csere fázisban sem lehet, de ekkor a lényem sem tud sebződni, mivel nincs olyan lap, ami a csere fázisban sebezne.
(AK18) Áttérítéssel meg tudom-e akadályozni a Dornodon visszavágot ? Nem, mivel az Áttérítés a szövege szerint célpont lapra hat, és célpont lap csak már az asztalon levõ lap lehet, a Dornodon visszavág pedig nem ilyen lapra vonatkozik.
(AK17) Áttérítéssel megváltoztatható egy lap színe színtelenre. Játéktechnikai értelemben a színtelen is egy szín. Általánosságban elmondató, hogy minden olyan esetben, ahol a kártya színre hivatkozik, a szín lehet színtelen is. Ha azonban egy lap istent változtat, vagy egy istenre hivatkozik (pl. Isteni szövetség), akkor nem lehet a színtelent istennek tekinteni.
(AK12) Ha az ellenfelem kijátszik egy Leah csontmarkát egy lényemre, megmenthetem, ha kijátszok egy Áttérítést, mivel az Áttérítés szövegében szerepel, hogy közvetlenül azután is ki lehet játszani, ha valaki egy színre hivatkozó lapot vagy hatást használ.
(AK11) Az ellenfelem a Sheran könnyei bűbáj segítségével le akarja szedni az egyik Leah lényemet. Használhatom-e a Varázsfestéket életmentő hatásnak? Nem. Életmentő hatásnak az számít, ami ÉP-t növel, regenerál, illetve a lap szövege alapján ezt a célt szolgálja (pl. Revitalizáció). Miután az ellenfeled bejelentette a könnyek használatát, már nem színezheted át Varázsfestékkel. Mindenképpen azelőtt kell megtenned, hogy az ellenfeled használja a könnyeket. Áttérítéssel viszont igen,mivel az Áttérítés szövegében szerepel, hogy közvetlenül azután is ki lehet játszani, ha valaki egy színre hivatkozó lapot vagy hatást használ.
(AK11) Ha egy az asztalon levő lap folyamatosan fejti ki a hatását, akkor mindig felülbírálja az egyszeri varázslatokat, hatásokat. Pl. a Chara-din fénykoránál hiába használok Varázsfestéket, vagy Áttérítést, a lap továbbra is színtelen marad.