(AK46) A kényszerített áldozás (pl. Végítélet) ugyanolyan pusztítás, mint ha simán megölné a lényt, így nem működik Pozitív létsík mellett.
(AK25) A Totális háború nem viszi el a Klónozást a Pozitív létsík mellett, mivel csak a nem lény lapokat küldi a gyűjtőbe, a Klónozás pedig egyszerre lény és bűbáj is.
(AK49) A Tiszta játék vonatkozik az Elzárásra, A béke szigetére, stb mivel bizonyos lapok kijátszását tiltják. A Pozitív létsíkra nem vonatkozik, mivel a helyszínekre nem hatnak az egyéb lapok.
(AK66) Nem sebez kevesebbet rajtam a Rovarsámánom a rajta levő erőjelzők miatt, ha Pozitív létsík van játékban. A Pozitív létsík a sebző varázslatokat és hatások csökkenti, a hátrányokat nem. Ez a sebzés pedig a Rovarsámán hátránya.
(AK48) Ha nálam játékban van egy Pozitív létsík, ellenfelemnél pedig egy A fény szentélye, és ellövök egy Haarkon dühét, ellenfelem pedig használja a szentélyt, akkor a Haarkon dühének kijátszója dönti el, hogy kinek a hatásai érvényesülnek előbb. Más az eset azonban, ha a sík és a szentély is egy játékos irányítása alatt van. Ebben az esetben az a játékos határozza meg a sorrendet, akié a szentély és a sík.
(AK23) Ha játékban van a Pozitív létsík, akkor sem regenerálhatok 0 VP-ért egyet a lényemen. A regenerációt 0 VP-ért nem lehet aktiválni, viszont egy egyes regenerációnál egy VP-ért már két ÉP-t regenerálhatsz, ha van Pozitív létsík a játékban. Persze egy lényen így sem lehet négynél többet regenerálni.
(AK21) Akkor is gyógyulok egyet az előkészítő fázisomban, ha játékban van egy Pozitív létsíkom, egy Sheran oltárom, de nincs Sheran lény a tartalékomban. Ebben az esetben 0 Sheran lény van a tartalékodban, az oltár 0-át gyógyítana, de a helyszín miatt minden gyógyító varázslat és hatás eggyel többet gyógyít.
(AK20) Ha a Pozitív létsík játékban van, akkor is ki lehet játszani ezeket a lapokat (pl. Árvíz), illetve, ha bűbáj (pl. Influenza, Éhínség) vagy más az asztalon maradó lap (pl. Uman szelleme), akkor azok játékban maradnak, csak semmilyen hatásuk nem lesz. Megmarad még azonban az a kérdés, hogy mi van az olyan lapokkal, melyeknek több hatásuk is van, a lények elpusztítása mellett mást is csinálnak (pl. Az igazság pillanata, Déja vu). Ezeket a lapokat is ki lehet játszani, de abban az esetben, ha csak egy lényt is a gyűjtőbe küldenének, a lap teljes hatása nem jön létre, tehát a Déja vunál nem kezdődik elölről a játék, Az igazság pillanatánál az ellenfél nem veszíti el a varázspontjait, és nem esik le egy bűbája stb. A Végelgyengülés más eset. Ezt is ki lehet játszani a Pozitív létsík mellett, és folyamatosan csökkenti a lény ÉP-jét egyig, egynél azonban megáll, és nem öli meg a lényt.
(AK20) A Pozitív létsík esetében el lehet dobni lapokat A szirének énekével, illetve lehet lőni a Villám szimbólummal, mindkét esetben 0 ÉP-t sebezve.
(AK37) A Pokolkövek robbanása egy hatásnak számít, tehát az összes Pokolkő sebzése eggyel csökken a Pozitív létsík hatására. Azaz, ha felrobbantok három követ, akkor azok összesen nyolcat sebeznek.
(AK25) A klónozott lényt lehet mágiatörni Pozitív létsík mellett is, mivel ilyenkor a Klónozást mint bűbájt, nem pedig mint lényt küldjük a gyűjtőbe.
(AK25) A klónozott lényt lehet mágiatörni Pozitív létsík mellett is, mivel ilyenkor a Klónozást mint bűbájt, nem pedig mint lényt küldjük a gyűjtőbe. A Totális háború nem viszi el a Klónozást a Pozitív létsík mellett, mivel csak a nem lény lapokat küldi a gyűjtőbe, a Klónozás pedig egyszerre lény és bűbáj is.
(AK46) A kényszerített áldozás ugyanolyan pusztítás, mintha simán megölné a lényt, így nem működik Pozitív létsík mellett.
(AK32) Pozitív létsík mellett is működik a Kaotikus csata, mivel ekkor is harc történik, csak a csata végeredményét nem a hagyományos módon, hanem a Kaotikus csatánál leírt módon kell eldönteni.
(AK45) Játékban van egy Iszonyat, egy Pozitív létsík, egy Quwarg és egy Teológia. Mivel a Quwarg nem eshet le a sík miatt, ezért a Teológia a gyűjtőbe kerül.
(AK45) Pozitív létsík mellett is működnek az ÉP-csökkentő hatások, pl. Troglodita törzsfőnök vagy Az iszonyat tornya, mivel az ÉP-csökkentő hatás nem sebzés és nem gyűjtőbe küldő varázslat vagy hatás, és persze ha a lény ÉP-je 0-ra csökken, akkor a sík ellenére meghal.
(AK23) A Pozitív létsík csak a varázslatokat és a hatásokat korlátozza. A HKK terminológiájában sem a mérgezés, sem a Gyémántsárkány ÉP csökkenő képessége nem tartozik a hatások közé, tehát mindkettő rendesen működik.
(AK23) Az Eliminációt ki lehet játszani Pozitív létsík mellett is, és ha a dobás végeredménye nem a gyűjtőbe kerülés, akkor létrejön a hatása. Ha az Elimináció eredményeképpen a lény a gyűjtőbe kerülne, akkor nem történik semmi.
(AK37) A büntetés egy hatás, és a Pozitív létsík csökkenti a sebző hatásokat. Értelemszerűen, ha a büntetés az, hogy VP-veszítesz vagy lapot dobsz, azt nem befolyásolja a sík.
(AK24) Pozitív létsík mellett is működik a Halvaszületett, mivel itt még nem a lényt küldöd a gyűjtőbe, mert a Halvaszületett - az ellenvarázslatokhoz hasonlóan - magára a kijátszás folyamatára vonatkozik. Az Azt mondtam, nem - hasonlóan a Halvaszületetthez - szintén meg tudja akadályozni egy lény kijátszását a Pozitív létsík ellenére is.
(AK33) Az Átokmurgattyú azon képessége, miszerint ha a harci fázisban gyűjtőbe kerül, az ellenfélen sebez kettőt, speciális képesség eredménye, tehát egy hatás, ami eggyel kevesebbet sebez a Pozitív létsík miatt. Az Átokféregnél viszont az, hogy visszasebez a gazdájára, hátrány, amit nem befolyásol a Pozitív létsík.
(AK48) (AK49) Ha nálam játékban van egy Pozitív létsík, ellenfelemnél pedig egy A fény szentélye, és ellövök egy Haarkon dühét, ellenfelem pedig használja a szentélyt, akkor a Haarkon dühének kijátszója dönti el, hogy kinek a hatásai érvényesülnek előbb. Más az eset azonban, ha a sík és a szentély is egy játékos irányítása alatt van. Ebben az esetben az a játékos határozza meg a sorrendet, akié a szentély és a sík.