93

Megjelenés éve:

Értékeld!

- Kinézet -

- Használhatóság -

- Eredetiség -

Kiegészítő megjegyzések a lap működéséhez:

(AK20) A Negatív létsík hatása az aktuális ÉP-t növelő (gyógyító) varázslatokra és hatásokra vonatkozik (pl. Halálkapu, Tüskepajzs, regenerálódás stb.), arra nem, ami maximális ÉP-t növel (pl. Leah oltára, Raia oltára, Erőpajzs stb.)

(AK21) A Létsíkok kiegészítőben több olyan lény is van, melynek szövegében szerepel az, hogy nem lehet célpontja varázslatnak vagy valamilyen, az asztalon levő lap által okozott hatásnak (pl. Igazságtevő, Pszi elementál). Ezekkel kapcsolatban több kérdés is érkezett, így néhány példával bemutatom, hogy ez a mondat pontosan mit is jelent. A "nem lehet célpontja varázslatnak" rész egyértelmű volt mindenkinek, a problémát inkább a mondat másik fele okozta. Az asztalon levő lap által okozott hatásba beletartoznak a lények aktivizálást igénylő képességei (pl. Baghar, Eliana), tárgyak (pl. Parittya, Thargodan csatatank), épületek (pl. Raia temploma) vagy bűbájok (pl. Járvány, Fejvadász klán) azon hatásai, melyekhez célpontot kell választani. Ez az immunitás nem tesz különbséget aközött, hogy a hatás a lénynek előnyös vagy hátrányos, ezért a Thargodan csatatankot ugyanúgy nem lehet rá használni, mint a Parittyát. Azok a hatások melyekhez nem kell célpontot választani (pl. Raia oltára, Influenza) továbbra is hatnak ezekre a lényekre. A varázslatokra visszatérve, ez a képesség nem azonos a mágiaimmunitással, tehát az olyan sebző varázslatok, melyek a lények egy csoportjára hatnak (pl. A halál csókja) sebeznek az ilyen lényeken.

(AK72) Ha egy lényem 0 életpontra, vagy az alá kerül, akkor még mielőtt a gyűjtőbe menne, megmenthetem, ha azonnali varázslattal vagy hatással gyógyítok rajta, illetve növelem az életpontját. Ezeket az azonnali varázslatokat és hatásokat nevezzük összefoglalóan életmentő hatásnak. Mit is jelent ez pontosan? Mik azok, amiket azonnali hatásként használhatok? Azt gondolom, mindenki számára egyértelmű, hogy az olyan azonnali varázslatok, amire az van írva, hogy célpont lény, vagy lények egy csoportja gyógyul X életpontot (pl. Gemina balzsama), vagy nő valamennyivel ezen lények életpontja (pl. Tüskepajzs), az feltétel nélkül beleillik a fenn leírt szabályba. Természetesen nem menthetem meg a lényemet gyógyító, vagy életpont növelő általános varázslat vagy bűbáj kijátszásával, csak az azonnalikéval. Az asztalon levő lapok aktivizálást igénylő képességei azonnali hatásnak számítanak, tehát ezek működnek ilyenkor. Ilyen például a Fehér gyógyító ital. Vannak azonban olyan képességek, amiket csak bizonyos fázisokban lehet használni (pl. a saját köröd fő fázisában). Ha egy lényem olyankor halna meg sebződéstől, amikor az aktuális képesség használható, akkor ezekkel is meg menthetem a lényemet, de ha mondjuk az ellenfél köre van, és akkor a leírás szerint nem használható a képesség, akkor életmentő hatásként sem alkalmazható. Életmenő hatásként olyan varázslatot vagy képességet is lehet használni, ami egyedül nem növeli az életpontot, de közvetetten újabb lapok vagy varázslatok használata nélkül igen. Klasszikus példa a Raia oltára - Áttérítés esete. Raia oltára +1 ÉP-t ad a Raia lényeknek. Tehát ha Áttérítéssel Raiára változtatom egy lényem színét, akkor ezzel, újabb lap vagy hatás használata nélkül, megnövelem az életpontját. Ebben az esetben tehát az Áttérítés működhet életmentő hatásként. A regeneráció gyakorlatilag a lények beépített életmentő hatása, amit akkor lehet használni, amikor egy lényem megsebesült. Viszont az már nem működhet életmentő hatásként, ha egy lényem passzivizálásra regenerációt ad egy másik lényemnek, hiszen ekkor maga a regeneráció megadása egy cselekedet, ami nem növeli a lény ÉP-jét, és a lényem életpontja csak akkor fog nőni, ha még utána használom a regenerációt. Célszerű ilyenkor már előre megadni a másik lénynek a regenerációt, amit az a sebződés után már gond nélkül használhat a saját megmentésére. Életmentő hatás bármikor, bármely fázisban használható, amikor a lényem 0 életpontra vagy az alá sebződik. Ez alól kivétel az előkészítő fázis, amikor ugye nem lehet varázsolni, és aktivizálást igénylő képességet használni. Elméletileg a csere fázisban sem lehet, de ekkor a lényem sem tud sebződni, mivel nincs olyan lap, ami a csere fázisban sebezne.

(AK42) Életmentő hatásnak nevezzük azt, amikor - felborítva a HKK szokványos időzítését, vagyis azt, hogy az ellenfelek felváltva játszhatnak ki lapokat, illetve cselekedhetnek - minden mással szemben elsőbbség illeti meg az olyan varázslatot és hatást, ami - akár közvetetten is - egy lény aktuális vagy maximális ÉP-jét növeli. A közvetett úton ÉP-t növelő hatások ritkán fordulnak elő, de azért nézzünk rá egy rövid példát: ha van Raia oltáram, egy nem Raia lényem és egy Raia papnőjém, akkor Raia papnőjének speciális képessége, ha azt a nem Raia színű lényemre használom, életmentő hatásnak számít. Ugyanis, ha passzivizálom a papnőt, akkor a nem Raia színű lényből Raia lény lesz, ezért az oltár eggyel megnöveli a max. ÉP-jét. Természetesen bármilyen ÉP-t növelő hatást használhatok, ha a HKK normális időzítése miatt nekem van jogom cselekedni. Életmentő hatás akkor lesz az ÉP-növelőből, ha egy vagy több lényem sebződik, vagy csökken a max. ÉP-jük. Ebben az esetben felborul a HKK időzítési rendje, és a sima ÉP-növelő hatásból életmentő lesz, azaz megelőz minden mást, még a lény gyűjtőbe kerülését is. Természetesen, ha az életmentő hatás egy varázslat, akkor lehet rá reakció lapokat kijátszani, és az életmentő varázslat csak a reakció varázslat eredménye után jön létre.

Cookie/süti kezelés
Weboldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére. Tudjon meg többet...
OK