(AK66) Nem sebez kevesebbet rajtam a Rovarsámánom a rajta levő erőjelzők miatt, ha Pozitív létsík van játékban. A Pozitív létsík a sebző varázslatokat és hatások csökkenti, a hátrányokat nem. Ez a sebzés pedig a Rovarsámán hátránya.
(AK69) Három varázspontom lesz akkor, ha az ellenfelem Rovarsámánja üti az én Tonyók, a gazdámat, a Melkonja pedig engem, és én Ősi szertartást akarok kijátszani, amikor a méregjelző Tonyók, a gazdámra kerül. Az Ősi szertartás egy reakció lap, tehát megelőzi azt a hatást vagy varázslatot, amire kijátszom. Viszont a mérgezés nem hatás, így nem lehet megelőzni egy reakcióval sem, ráadásul az ütési fázisban történik, amikor nem lehet lapot kijátszani. Vagyis először létrejönnek az ütés hatására történő dolgok: elvesztem az összes varázspontomat, és méregjelzőt kap Tonyók, a gazda. Majd ezek után kijátszom az Ősi szertartást, és kapok három varázspontot Tonyók, a gazdáért.
(AK65) (AK77) Gyógyulok a Gyógyító hadtesttől, ha a Rovarsámán a rajta levő jelzők miatt sebez rajtam az előkészítő fázisban. A Gyógyító hadtest annyit gyógyít rajtad, amennyit a lényeid sebeznek, és ebben az esetben a Rovarsámán sebez rajtam. Mivel a Gyógyító hadtest képessége állandóan működik, ezért az előkészítő fázisban is gyógyíthat.
(AK66) Ellenfelem Lohd Haven hikoltásával akarja megakadályozni a Mandulanektáromat. Átirányíthatom a hiklotást egy Célpontválasztással egy, az asztalon levő Rovarsámánra, mivel az is legális célpontja lehet a hikoltásnak. Ugyanez az eset A gyenge ereje, Az erős gyengéje stb. lapoknál. Ha ellenvarázslatként játssza ki az ellenél, átirányíthatjuk egy tetszőleges lénybe, hogy sebezzen.