Páros versenyen a kezdés pontos menete: Először leülnek a játékosok, és ez a forduló végéig nem változhat. 1. meccs: Dobnak mind a négyen, és aki a legnagyobbat dobja, azé a kezdés joga. A kör abba az irányba megy, amerre a másik pár szeretné. 2. meccs: Azé a kezdés joga, aki balra ül attól, akié az 1. meccs kezdés joga volt. A kör abba az irányba megy, amerre a másik pár szeretné. 3. meccs: Azé a kezdés joga, aki balra ül attól, akié a 2. kezdés joga volt. A kör abba az irányba megy, amerre a másik pár szeretné. A kezdés joga ugye bármely meccsen átadható annak, aki a körben Azután jön, akié a kezdés joga. de ez a többi meccset nem befolyásolja.
Ha én kezdem a játékot, akkor dobhatok a Válogatásnak, de nem húzok tőle lapot. A kezdőszabály ugyanis azt mondja, hogy a húzási fázisban nem húzok lapot. Húzási fázis van, tehát dobhatok a Válogatásnak, viszont ha nem húzok lapot húzási fázisban, akkor a húzási fázisban a húzott lapok számát növelő hatások sem érvényesülnek.
A játék kezdésének eldöntésére baráti játékban mindenki olyan módszert használ, amilyent akar. Baráti játékban a kezdőszabályt sem kötelező használni. versenyen azonban az alábbi módon kezdjük a játékot: Elsőként mindenki felfordítja a szabálylapját/követőjét, ezután keresünk lapot az Ősi bölcsességgel, majd felhúzzuk a lapjainkat. Mindezek után kockadobással eldöntjük, hogy kié a kezdés joga. Majd akié a kezdés joga (a továbbiakban 1-es játékos, a 2-es pedig az, aki vesztett a kockadobáson), az lemondhat róla. Utána elkezdjük a játékot, és alkalmazzuk a kezdőszabályt. A második játékban a 2-es játékosé a kezdés joga, akkor is, ha az első játékban az 1-es játékos lemondott a kezdési jogáról. Természetesen a második játékban a 2-es játékos is lemondhat a kezdési jogról. A harmadik játékban a kezdési jog ismét az 1-es játékost illeti meg, és ismét lemondhat róla, ha akar. Ha még az első játék kezdésekor a kockadobás előtt mindkét játékos beleegyezik, akkor a harmadik játék előtt újra kockadobással dönthetik el a kezdés jogát.