Szabály: Bizonyos lapokon ez szerepel: Párbaj: X. Ha van ilyen lap a kezedben, akkor a köröd fő fázisában, körönként egyszer párbajozhatsz. Bejelented, hogy párbajozol, elköltesz 1 VP-t (ha nincs VP-d, nem kezdeményezhetsz párbajt), és különraksz egy párbajos lapot a kezedből (még nem kell megmutatnod). Az ellenfél, ha van párbajos lapja, és akarja, kiállhat párbajozni, ekkor ő is különrak egy párbajos lapot a kezéből, majd egyszerre megmutatjátok. Ha nincs párbajos lapja, vagy nem akar kiállni, akkor automatikusan elvesztette a párbajt (természetesen ilyenkor is meg kell mutatnod a lapodat), egyébként egyszerre megmutatjátok a lapokat, és akién nagyobb a párbaj érték, az nyert. A nyertes választása szerint sebezhet 3 ÉP-t, vagy gyógyíthat 4 ÉP-t célpont játékoson. Ha a két szám egyenlő, az eredmény döntetlen, nem történik semmi. Ezután a párbajban résztvevő lapok a Semmibe kerülnek. A párbaj sebzése ill. gyógyítása ugyan önálló cselekedet, de nem számít sem lapkijátszásnak, sem forrásnak, nem lehet más lapokkal drágítani, erősíteni, semlegesíteni, de természetesen az így okozott sebzést is ugyanúgy begyógyulhatod, mint bármi mást.
(AK134) Augur átvállalhatja-e a párbaj által kapott sebződésemet. A párbaj szabálya az, hogy az így kapott sebzést nem lehet módosítani, vagy semlegesíteni, de be lehet gyógyulni. Augur nem semlegesíti a sebzést, hanem ő sebződik helyettem.
(AK134) Thu’zad hazaékezése nem akadályozza meg egy helyszín kijátszását vagy egy párbajt. Sem a helyszín kijátszása, sem a párbaj nem számít lapkijátszásnak. Viszont cselekvésnek igen, tehát ha bármelyiket megteszem, akkor az ellenfelem cselekedhet.
(AK119) Párbaj és Anti-mágia: Apró pontatlanságot fedeztünk fel a 7. kiadás, a Múltidéző és a Rhatt Fénykora szabálykönyvében e két szabály tekintetében. Mindkét szabálynál az eredeti kiegészítőben leírt szabály (a párbajnál az Ősi Legendák, az anti-mágiánál az Esthar Császárság) a mérvadó. Párbajbál tehát célpont játékos gyógyul vagy sebződik, választásod szerint. Anti-mágiánál pedig hatással lehet rá reagálni, csak varázslattal nem.
(AK95) Nem csökken az ellenfél max. életpontja, ha Feketemágia mellett párbajjal sebzek rajta. A Feketemágia a varázslat vagy hatás által okozott sebzésre hat. A párbaj nem tartozik egyik kategóriába se.
(AK95) Játszhatok ki lapot akkor, ha Ősi béklyó mellett már párbajoztam abban a körben, mivel a párbaj nem számít lapkijátszásnak.
(AK93) A Natharion gömb nem csökkenti a párbaj sebzését. Az Ősi legendák szabálykönyvben, a párbaj leírásánál azt írtuk, hogy a párbaj sebzését nem lehet növelni, semlegesíteni stb., azonban a csökkentés nem szerepel ezek között. Természetesen az a felsorolás csak a példa akart lenni, hogy érvényesüljön az eredeti szándékunk, vagyis a párbaj sebzését vagy gyógyítását semmilyen módon ne lehessen módosítani. Ehhez tartjuk magunkat minden esetben, vagyis a párbaj hármat sebez, vagy négyet gyógyít, kivéve ha egy lapra rá van írva, hogy ezt módosítja.