Hírek
Lapkereső
Pakliszerkesztő
Online HKK
Info
Gyakori kérdések
HKK klubok
HKK kezdőknek
HKK Kódex
HKK szintlépés
HKK-t forgalmazó boltok
Kérdezz-felelek
Megjelent kiegészítők
Mi is az a HKK?
Őslich szabályok
Sorsoló program
Statisztikák
Teljes szabálykönyv
Tiltott és módosított lapok
Új Nemzedék lapok
Megmérettetések
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
HKK Bírók
Kiemelt vidéki versenyek
Legendák Viadala
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Nemzeti bajnokság
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Versenykiírások
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
HKK versenyadmin
Közösség
Fórumok
HKK találkozó
Legendás cél: országjáró
Legendás cél: sorbemutató
Legendás cél: 1000 lap
Megosztások
Paklileírások
Szavazások
Toplisták
Egyéb
AK Archívum
Blog
Írások, novellák
Letöltés
TF és ŐV könyvek
Védnöki Program
Videók
Zsákbamacska beváltás
Webbolt
Termék
DB
Ár
Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Bejelentkezve:
Beállítások
BDV Profil
Üzenetek
Eddigi vásárlásaim
Eddigi ajándékaim
HKK eredmények
Beholder.hu megnyitása
Kilépés
- Minden témában-
Hatalom Kártyái
Túlélők Földje
Webbolt
Keresés
Többszínű lapok
10 pont – A kiegészítő szupersztárja
9 pont – Nagyon erős versenylap
8 pont – A saját paklijába kötelező darab, de más paklikban is felbukkanhat.
7 pont – Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható.
6 pont – Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet, koncepciójában kiegészítő jellegű lapként működhet.
5 pont – Nem túl erős lap, a saját paklijában is már csak erősen korlátozott formátumokon tudjuk elképzelni; valamint azok a lapokat is ide tartoznak, amiket csak bontott környezetben tudunk elképzelni, de ott prémium lapok lehetnek.
4 pont – Épített paklis környezetben gyenge, frissen bontott és válogatós versenyeken viszont az erősebbek közé tartozik.
3 pont – Bontott környezetben még használható, máshol már gyenge lap.
Színtelen / narancs / Bufa
Színváltó dözmöng (9)
Erős védelemmel rendelkező lény, amely permanensen biztosítja a lapelőnyt. Tovább erősíti a lapot, hogy ha meg is oldja az ellenfél, utána fel tud támadni. Újrahasznosításával tudjuk úgy manipulálni a saját gyűjtőnket, hogy működjön. Meg tudjuk vele tenni, hogy kisütjük a
§
¨
-s képességét, utána beáldozzuk zanszilánknak, utána feltámasztjuk, és megint kisütjük a
§
¨
-s képességét. Sokszínűségbe alapból használnám.
Amorf (9)
A kódos lapok közül ő a legerősebb. Alap és kiegészítő pakliba is fogunk vele találkozni. Jól használható drágítás ellen, a védelme miatt. Jól működik blokkoló pakli ellen is. Epikus követővel és Hívó kürttel le tudjuk olcsóbbítani. A Gyémántgólemnél gyengébb lap, mivel nem tud semmibe lőni, és gyengébb a sebzése és a védelme is.
Letűnt idők (8)
Egyszerű, mégis nagyszerű. Fixen ingyen fog kijönni, és kör végén visszahúzatja a lapot. Sajnos csak annyit csinál, hogy később kevesebb lapot kell nekronozni a pakliból. Kiváló lap A Semmi mestere ellen a kiegészítő pakliba. Alapból is lehet használni Lassan járj + Tharr követője moás pakliba. Ha elködözünk egy Ködsárkányt, akkor kapunk rá egy szörnykomponenst a Tharr követője miatt. Keresünk egy Letűnt időket, amit ingyen ki is tudunk rakni, és kör végén húzunk egy lapot.
Viszály (6)
Ez lap első ránézésre nagyon erősnek tűnik, mert lapot fog meg vagy leszed, akár 2 lapot is. Van reakció és drágítás elleni védelme, ráadásul az életes lényeknek sem kegyelmez. Sajnos a lapok nagyon kis százalékát tudja megoldani. Nagyon jól hangzik, hogy leszedünk egy Termik nekromantát és egy Színváltó dözmöngöt, de ilyenre ritkán lesz lehetőségünk. Blokkoló pakli ellen találunk jobb lapot kiegészítő pakliba.
Jobb későn, mint soha! (10)
Újabb metaformáló szabálylap, ami nagyon hasonlít a Lassan járjhoz. A 0-ás lapokat mindkettő 2 varázsponttal, az 1-es lapokat pedig 1 varázsponttal drágítja. A Lassan járj csak a varázspontért jövő 2-es lapokat, ő pedig minden 2-es lapot 1 varázsponttal drágít. A 3 varázspontosakat csak a Járj drágítja, ez viszont tud adni 1 varázspontot. Ki lehet próbálni 4 lapos kezdéssel, Tharr követőjével és Sárkány úrnővel is.
Nincs ingyen kenyér (7)
Nem lesz gyakran játszva Új Nemzedék formátumú versenyeken. Ez azért van így, mivel a játék tesztelői arra törekednek, hogy lassítsák a játékot, és ingyenes lapok ne jelenjenek meg. Káoszon viszont nagyon erős paklikat lehet rá építeni, mivel ott megpróbálnak a játékosok minden lapot ingyen kirakni. Olyan paklihoz fog jól működni, ami 1 varázspontos lapokat tartalmaz.
A Mennyek Úrnője (8)
Angyal paklihoz fogják használni. A régi Mennyek Úrnője követő nem véletlenül lett kitiltva, mivel sok kombinációra adott lehetőséget, ha a saját életpontunkat feláldoztuk. Az újjal ezt nem tudjuk megtenni, viszont lapelőnyt tudunk vele csinálni. A
§
•
-s képessége is nagyon erős, mivel ha az ellenfél ellop tőlünk egy angyalt, azt vissza tudjuk venni.
Achid, a feloldó (7)
Sav altípusú lapokat tartalmazó pakli mellé fogjuk rakni őt. Sok sav lap annál erősebb, minél több köteléket tudunk neki mutatni. Ebben segít a
Ç
¯
-s képesség, hogy ellenfelünk ne nagyon semmizgesse a sav lapjainkat. Az pedig, hogy az ellenfél gyakorlatilag nem tud gyógyulni, megkönnyíti, hogy gyorsan 0-ra tudjuk sebezni.
Legfőbb inváziómester (6)
A képessége ellenére sajnos az 5 lapos paklik ellen így is laphátrányból fogunk indulni, amit a
§
•
-s képessége nehezen tud visszahozni. Az Istenölőt mindenképpen rakjuk be a pakliba, de aki részletesebb analízisre kíváncsi, annak ajánlom
Szabó András paklibemutatóját
. Igaz, csak Tiltott mágiára, ott részletesebben olvashattok arról, milyen kombókat lehet rá építeni.
Qwikrekson, a quwarg sámán (6)
Véleményem szerint ő sem tartozik a legerősebb követők közé. A tesztelés elején az első képessége nemcsak az olcsó lapok, de a képességek ellen is védett, de ez túl erős volt. Az ÚN-en azonban egyre kevesebb az olyan lap, amire nem költünk VP-t, ezért kevésbé erős ott ez a védelem, káoszon talán jobban ki lehet használni, a sok ingyenes lap miatt. Figyeljünk oda rá, hogy a
szabályok szerint
az első körben nem működik a reakcióvédelme.
§
¨
-s képességével háló képességű lapot fogunk vele leggyakrabban ledermeszteni. Emiatt a képesség miatt a gyűjtőgenerálós vonalon is elgondolkodhatunk.
Kétszínű lapok
A sárkánykirály fellegvára (8)
Nagyon ötletes lap lett. A sárkány pakli meglepően gyorsan tud nyerni vele, a
semleges színekről szóló lapelemzésemben
Dontiannál erre írtam is egy példát. Te milyen kombinációt találtál rá? Írd meg kommentben.
Agyrém (6)
Drága, viszont van többféle védelme is. Xenó pakliba tűnik a legkézenfekvőbbnek, de oda szerintem a Xenó élősködő jobb, mivel olcsóbb. Polip altípusa miatt a manalefojtós polip pakliba is lehet vele kísérletezni, az Elenios szín miatt elvben passzol is oda, csak a költsége drága kicsit oda is. Az álomjelzők miatt még álompakliba ki lehet próbálni, de az a a koncepció egyelőre még túl gyenge. Ha kijátszom, a varázspont elvétel miatt meghagynám az ellenfél körében aktívan, hogy első cselekvésből el kelljen költenie az összes varázspontját.
Alattomos manó (5)
Gyenge lap, drafton és frissen bontott versenyen se raknám be a pakliba. Buta ütőlény, minimális védelemmel. Lehet vele olyan kombinációkat keresni, amivel visszavesszük kézbe, mint pl.
Minotaurusz eunuch (2022)
. A Gyáva manót szívesebben használnám helyette.
Árnyéksárkány (8)
Sárkány pakliba és Kragoru familliárisába fog nagyon jól működni. Itt második körben ki fogjuk tudni rakni az olcsóbbítások miatt. Ha megakadályozzák, jöhet helyette egy másik nagy dög. Az áramlását is nagyon jól ki fogjuk tudni használni. Ha egyszer sebzést tud okozni, akkor megnyerte a játékot. A fentebb említett 2 pakliba gyakran fog élettel jönni.
Bohóc (5)
Tipikusan az a lap, amin elsőre csak vakarjuk a fejünket, hova lehet ez jó, aztán másodjára sincs tippünk. De azért érdemes elgondolkodni a lapon, mert előbb-utóbb vagy kitalál rá valaki valamit, vagy kirotál. Pl. a játék elején kirakjuk, leszedjük vele egy tókenünket, Időlassítónkat, Rumos kulacsunkat vagy más hasonló lapot, ami nekünk nem került semmibe. Utána el tudunk küldeni 2 lapot az ellenféltől a Semmibe az ő körében, majd a saját körünkben még 2-t, másfél VP-ből megoldottuk 4 lapját. Ez persze főleg terülősebb környezetben (pl. Tiltott mágia) elképzelhető, illetve egyszínű versenyen is, ha berakjuk Fairlight vagy Dornodon paklinkba, az ellenfél nem fogja tudni megoldani, leszedegetjük a lapjait, majd bedurran az önmegsemmisítője mielőtt még nekünk kárt okozna.
Csábos csontváz (5)
Egyszerű lény, lop vagy tókent termel. Frissen bontott és draft versenyen jól fog működni, viszont máshol nem fog beférni a pakliba, mivel találunk tőle jobb lapokat is. Az Aranysellőnél erősebb, mivel olcsóbban jön, és tókent is tud adni.
Darya, a lángok bajnoka (9)
Sztár kártya, csak az alap költsége miatt nem 10 pont. Sárkány és főnix pakli mellett Kragoru familiárisába fog jól működni. Reakcióvédelme és leszedés védelme mellett van még halálsikolya is, ami miatt nem szívesen fogja leszedni az ellenfél, mert nem akar vele újra találkozni.
§
¨
-s képessége már kijátszásakor kisül.
Élőholt drakolder (6)
Van benne potenciál, de ritkán fogunk vele találkozni, mivel drágán jön. Jelenése miatt használhatnánk gyűjtő generálós pakliba is. Az is nagyon ritkán fog megvalósulni, hogy 2 lényt fogunk vele visszatenni. Esetleg 1-et ki lehet próbálni drakolder pakliba.
Ereklyefaló (8)
Nagy potenciál van benne, viszont drága. Legtöbbször az Ősi tekercseket fogjuk vele keresni és kirakni. Jobb későn, mint soha pakliba nagyon jól fog működni. Tárgy pakliba is kipróbálhatjuk. Bízzunk benne, hátha megjelenik egy Rhatt tóken, amin ereklye van, mert úgy a
§
¨
-s képességét könnyen ki tudnánk sütni.
Fenséges pegazus (5)
Pegazus paklin kívül nem hiszem, hogy máshová használnám. Ott egy 1 VP 1 zsz költségű lap, amit ha megakadályoznak, 1 VP-t visszakapok, tehát egy esetleges kánterelésen nem tudunk bukni. Ha leszedik, akkor már rosszabbul járunk, ha viszont esetleg az se jön össze az ellenfélnek, elkezdhetünk húzgálni, ha ezt
§
¨
-ra tudja csinálni, az az igazi, de ehhez azért sok csillagnak kell együtt állnia. Bontott formátumon jól bizonyított.
Génmanipulátor (6)
A 2 altípusa meg is határozza, milyen paklikba lett kitalálva. Drakolder követő mellett 1 VP-ért ősmágiásan jön, és ha mást nem, a költségét rögtön visszaadja, de ezzel még nem csináltunk semmit, jobb, ha meg tudjuk kombinálni más jelzővel, és húzunk. De így már kicsit körülményes használni, jobb szeretjük azokat a lapokat, amik magukban is működnek. Burástyaként leginkább a kölykökről tudjuk az erősödés jelzőket leszedni, és akár újabb kölyköket termelni. Hagyományos versenyen valószínűleg se burástya, se drakolder pakliba nem raknám be, legfeljebb korlátozott formátumon próbálnám ki.
Jéggólem (10)
Hát ez így tényleg kijött? Nagyon beteg lap. Kijátszáskor termel 2 tókent. Egyiket beáldozzuk a saját körünkben, a másikat az ellenfélében és így tudunk 3-3-at sebezni. Védelme miatt az ellenfél nagyon nehezen fogja megoldani. Keltető és Gólem paklikon kívül Zarknod bilincse és Zarknod börtönében paklikba is jó választás. Ulkorba is rakjuk be biztos, ami biztos.
Kívánságsárkány (8)
Drága, minimális védelme van, viszont ha létrejön, meg tudja nyerni a meccset. A kijátszása körében akár 4 lap előnyt is tud nekünk termelni, ráadásul ott marad egy nagy test az asztalon. Sárkány és Kragoru pakliban ott a helye.
Manó sárkányidomár (6)
Sárkányok ellen szuper side lap, kérdés, hogy van-e olyan meta, ahol a repülő gyíkok ellen külön készülni kell. Hagyományoson máshová nem raknám be, de bontott formátumon egy életes, körönként lopkodó lap könnyen megnyerheti a meccset.
Mimich, a háromszemű (8)
Újabb sárkány, újabb Kragorus lény. Mi kell még? Például egy Kívánságsárkány a gyűjtőbe, amit visszahoz. Védelme van bőven, viszont drágán jön. Ha nem tudjuk kirakni, akkor az áramlása segítségével kirakhatunk egy másik nagy dögöt a kezünkből. Gyűjtőgenerálós pakliba azért ne tegyük be, mert oda nagyon drága.
Nemezis láng (6)
Egyszerű lap, először lő, utána meg az ellenfél minden körében újra lő. Hagyományos környezetben nem fog beférni a tűz pakliba, de frissen bontott és draft versenyen igen erős. Inkább használjuk helyette az Illúziólángot.
Peregrinus drakolder (7)
Drága lap, de mindkét faját tudja a követője olcsóbbítani, így effektive inkább 2 VP-snek kell tekinteni, és ahhoz megfelelő védelemmel rendelkezik. Körönként dobat, semmiz, leszed, kijátszásakor még ad magának egy izmot is, nehogy laphátrányba kerüljünk, ha az élete ellenére leszedik, és meg tudja oldani az ellenfél lapjain levő jelzőket is, a magas költségért azért tud is valamit cserébe.
Quwarg elementátor (8)
Quwarg, villám és tűz pakliban is jó szolgálatot fog tenni, mivel ott olcsóbban fogjuk tudni kijátszani. Érdemes rá tartalékolni a varázspontot, hogy tudjuk vele semlegesíteni.
§
¨
-s képessége segítségével a következő körünkben plusz 1 varázspontot kaphatunk és tudjuk a 2 Quwargot áldozni szörnykomponensnek, hogy tudjuk használni a quwarg követőt.
Savas eső (7)
Ezzel a lappal a csontokat is le tudod marni az ellenfélről. A legjobb felhasználás az lesz, mikor dobatsz, leszedsz egy lapot és egy lényt is vele. Még az élet sem véd ellene. Bajban csak akkor leszünk, ha 0 vagy 1 vp-ért megfogják, ami azért előfordulhat egy azonnalival. A bontotton nyeri a meccseket, azon túl csak sav pakliba raknám be.
Savgólem (8)
Elsőre nem jövünk rá, de ha újraolvassuk látjuk, hogy minden körünkben tudunk vele húzni egyet, mivel a köteléknek nem muszáj lapot mutatni és tudja magán akár 0-t sebezni. Ha bárhogy megoldják, akkor kapunk rá egy Gólem szilánkot. Sav és gőlem pakliba is használnám.
Savóriás (7)
Vele általában semlegesíteni vagy leszedni fogunk. Nem csak a saját, hanem az óriás követővel is ki tudjuk játszani kevesebb varázspontért. Sav és óriás pakliba fog bekerülni.
Tc'heniacl kibocsátó (8)
Első ránézésre egypaklis lap, én csak éjfatty pakliba használnám, de azért lehet, hogy idővel más, jelzőkkel operáló pakliban is kitalálnak rá valamit. Használata egyszerű, kijön, és visszadja a varázspontot, ha mindhármat behúztuk, már jól állunk :) Áramlani ritkán akarjuk, de éjfatty révén van ilyen képessége is. Az Rh'buis időfalóval ne feledjük el a kombinációját! Természetesen bontotton is nagy sztár ez a lap.
Termik nekromanta (10)
A kiegészítő másik spoiler lapja. Hosszú távon meg tudja nyerni a meccset. Megoldani a védelme miatt nagyon nehéz. Ne feledjük, hogy pakliégetésre nem jó, mert a Motyogó kölyök kijátszáskorija sem működik! Termik és nekromanta paklin kívül is bátran használnám más pakliba is. Talán a Libertannál gyengébb, mert őt fel lehet építeni.
Terrigan (6)
3 saját paklija is van, amiben univerzális és olcsó reakció, ezek közül az elf még nem szerepel versenyeken, de ki tudja, mit hoz a jövő. Ne feledjük, hogy annak ellenére, hogy nincs
§
¨
képessége, tudja más termikek
§
¨
képességét használni a
Termik epikolosszus
sal.
Varga Krisztián
(szerk: Tihor Miklós)
(Eddig 508x nézték meg.)
Létrehozás:
2025. július 24.
Utolsó frissítés:
2025. július 24.
Az oldal korábbi verziójának megtekintése